Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg og noen kammerater hadde håndbak-konkurranse på tirsdag. I går på trening kjente jeg det utrolig i albuene (brukte begge armer). Klarte faktisk ikke å fullføre treningsøkten pga smertene. Kjente det spesielt etter trening av triceps. :( :(

 

jeg håper jeg kommer meg igjen til i morgen, men jeg har ganske vondt ennå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg og noen kammerater hadde håndbak-konkurranse på tirsdag. I går på trening kjente jeg det utrolig i albuene (brukte begge armer). Klarte faktisk ikke å fullføre treningsøkten pga smertene. Kjente det spesielt etter trening av triceps. :( :(

 

jeg håper jeg kommer meg igjen til i morgen, men jeg har ganske vondt ennå.

5614433[/snapback]

Håndbak er noe man aldri burde gjøre, jeg har ALLTID blitt skadet etter en fylla der folk har mast til jeg har blitt med på og gjøre det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Etter feltuken jeg skal ha i mars, slenger jeg meg på RYP. Blir morsomt. Fikk et kjøleskap på avdelingen som jeg skal bruke til sunn kost sammen med treningskompisen.

Lenke til kommentar

Lite trening? Eller bare fyllesyk? Blir vel by tur i kveld, men må vel komme meg på fjellet i morra så blir ikke mye. Har et litt teit spørsmål, men spør nå like vel. Hvordan måler dere med målband armer og bein, er det med musklene stram eller slapp? Volumet øker vel uansett men er vel kansje en fordel å måle på strame muskler, bare lurte. Tenker å måle litt så jag har noe å sammenligne med, når vekta går opp om det bare er buksa som må bli større :blush: eller at det faktisk er treninga som hjelper og maten som bygger riktig. :p

Lenke til kommentar

Ok, ja ja må gjøre det aleina. Har ikke noe mål for det bare at midjen minsker, og jeg blir litt sterker. Jobber for styrke som kan komme godt med i arbeid, ikke før å bli så alvorlig stor. Kondisjon er den viktigste delen av min trening, har mål og del mål på den delen. Og redusere fett ansamlingen rundt magen er og et mål. En annen ting, trener jo styrke og har merket en ny ting som ikke jeg har kjent før, det klør noe infernalskt i bryst muskulaturen. Akkurat som en slags kribling eller vokse smerte om du vil. Er vel bare muskulaturen som er på tur å gro seg sterkere, men det er helt jævlig nesten må klø igjen.

Lenke til kommentar

Ja, det går greit å måle selv rundt midjen, jeg har noen ufattlig stor og stygge strekk-merker rundt bicseps :no: , råder alle som driver med tung vekt-trening å bruke hudkrem etter man har dusja, spesilet de som trener for å bli stor. Man får kjøpt noe som heter alo vera forte og det kjøler samtidig som den mykner opp huden, strekkmerker pågrunn av trening er ikke fint. Den kremen er fint å bruke hvis man har trent litt får hardt også...smør bare litt på det området man har kjørt seg litt ekstra, samboeren min gjorde det på meg hver gang jeg hadde trent rygg.

Lenke til kommentar
Jeg vil bli sterkere selv om jeg slanker meg. Er det mulig, eller blir musklene brutt ned uansett hva en gjør når man slanker seg? Og er det slik at man må ta flere og mindre vekt på repetisjonene hvis man skal få lange muskler og omvendt hvis man vil ha bulende muskler?

5629625[/snapback]

Øvelsen betyr mest for formen på musklen. Vekt og reps har ikke så mye og si, men vekta må være sånn at du klarer og utføre øvelsen med full strekk på musklen.

 

Å beholde muskelmasse samtidig som du slanker deg er nesten umulig, jeg anbefaler deg og kun trene samtidig som du spiser normalt. Kardio kombinert med styrketrening er bra for fettforbrenningen hvis du er relativt utrent.

Lenke til kommentar

Øvelsen betyr mest for formen på musklen.  Vekt og reps har ikke så mye og si, men vekta må være sånn at du klarer og utføre øvelsen med full strekk på musklen.

 

Å beholde muskelmasse samtidig som du slanker deg er nesten umulig, jeg anbefaler deg og kun trene samtidig som du spiser normalt. Kardio kombinert med styrketrening er bra for fettforbrenningen hvis du er relativt utrent.

5629689[/snapback]

Jeg trodde vekt og repetisjoner hadde mye å si, den gamle instruktøren min maste alltid om det. Er relativt utrent for tiden ja, har ikke trent ordentlig på fire-seks uker og begynner igjen på mandag. Har gått ned tre kilo siden sist jeg trente, og jeg merker at jeg ikke orker/klarer å løfte ting jeg klarte før. Så du anbefaler at jeg heller legger meg på normal kost og heller trener ræva av meg? :p

Lenke til kommentar

Hvis du tar mange repetisjoner vil du få "slanke" og utholdene muskler, få repetisjoner får du større volum med muskler...

 

Du får ikke "bygget" muskler samtidig som du går ned i vekt liksom, ta en ting om gangen :)

 

Få i deg masse proteiner og ha et underskudd av kalorier (altså forbrenn mer enn du får i deg) og tren masse kardio, evt. styrke som går ut på utholdene muskler...

Lenke til kommentar
Jeg trodde vekt og repetisjoner hadde mye å si, den gamle instruktøren min maste alltid om det. Er relativt utrent for tiden ja, har ikke trent ordentlig på  fire-seks uker og begynner igjen på mandag. Har gått ned tre kilo siden sist jeg trente, og jeg merker at jeg ikke orker/klarer å løfte ting jeg klarte før. Så du anbefaler at jeg heller legger meg på normal kost og heller trener ræva av meg?  :p

5629709[/snapback]

Jeg liker trente jenter, ikke de sylslanke med slappe muskler.

 

instruktøren sa det helt sikker for at enkelte ikke klarer og utføre øvelser riktig ved høy vekt, og kutter dermed banen på øvelsen. Jo lengre strekk på musklen, jo lengre blir musklen. Uansett tror jeg ikke du skal uro deg for det så mye. Hvis du er utrent vil musklene vokse som bare, det bare kostholdet er riktig.

Lenke til kommentar
Jeg liker trente jenter, ikke de sylslanke med slappe muskler.

 

instruktøren sa det helt sikker for at enkelte ikke klarer og utføre øvelser riktig ved høy vekt, og kutter dermed banen på øvelsen. Jo lengre strekk på musklen, jo lengre blir musklen.  Uansett tror jeg ikke du skal uro deg for det så mye. Hvis du er utrent vil musklene vokse som bare, det bare kostholdet er riktig.

5629874[/snapback]

Enig med deg, jeg vil ikke bli en rett strekk, det er ikke det som er målet. Jeg vil bare gå ned litt, stramme opp og ha litt muskler intakt ;)

 

EDIT: Hva slags mat bør jeg absolutt ligge unna?

Endret av AnAnAs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...