Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg er i god gang med langrennstreninga. Klokka inn 2mila på 1:55 i dag. Ikkje verst

Good, good. Tok en tur på 8,5km igår, ca 44 min, men har dårlige ski da. Igår smurte jeg de godt, noe som resulterte i at jeg bare kunne glemme staking. Skia er fra uskolen så spennet er ikke beregnet for min vekt så ved staking går fortsatt sålene ned i snøen.

Skal handle meg nye ski etter nyttår, får penger til jul for å kjøpe ski så får jeg se om det kommer no nyttårstilbud.

Skrevet

Skal kjøpe nye staver i dag. De jeg har nå er ca 8 CM for kort så det er ganske tungt i motbakkene. Samt at skiene jeg har er billigski men med sinnsvakt god glid. Vokset de før jeg startet sesongen :love:

Skrevet

Viktig det ja. Spesielt viktig med god gli. Jeg har og blitt flinkere med teknikken, noe som merkes siden jeg ikke blir så fort utslitt og har nok energi til å holde ett kontinuerlig tempo over lengre strekker.

Skrevet (endret)

noen som vet om en annen side der de selger dette proteinpulveret til ca samme pris? skal ha i sjokolade og det er ikke igjen hos x-life :( har ikke giddet og søkt etter så mange andre sider :p

Endret av joakimz
Skrevet

noen som vet om en annen side der de selger dette proteinpulveret til ca samme pris? skal ha i sjokolade og det er ikke igjen hos x-life :( har ikke giddet og søkt etter så mange andre sider :p

Sjekka her?

Skrevet

Det ble nye staver i dag. 199 kroner for ett par Alu staver til trening. Skal sylte og spare til konkurransestaver nå.

Hva er fordelen med konk staver? Kan se fordelen med skikkelige ski, men staver? Eneste er kanskje at de ikke knekker like fort? :p

Skrevet

Det ble nye staver i dag. 199 kroner for ett par Alu staver til trening. Skal sylte og spare til konkurransestaver nå.

Hva er fordelen med konk staver? Kan se fordelen med skikkelige ski, men staver? Eneste er kanskje at de ikke knekker like fort? :p

Alu staver har mer spenn noe som gjør at du ikke får maks pr. stak. Konkurransestaver er av karbon og har mindre spenn og mindre rekyl. Noe som gjør at du får mer ut av hvert stak. Pluss at de har myke korkhåndtak og er lettere.

Skrevet

jeg er gutt på 18 år som sliter med en bøyd korsrygg, er det mulig å få ryggen til å bli bli 'rett' igjen? hvis det er mulig, hva slags øvelser skal til for at ryggen blir mer rettere?

Skrevet

I hvilken forstand sliter du med korsryggen er bøyd?

Er det et reelt problem vill jeg gått til kiropraktor (eller fysio så jeg ikke bli halshugget..) og fått noen profesjonelle til å se på det.

Skrevet

Jeg får litt vondt når jeg sitter på pcen og surfer på netett eller når jeg bøyer meg, men hovedsaklig lurer jeg på om det er permanent eller kan jeg gjøre korsryggen rett ved å trene riktig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...