Powertrainer Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni ProphetSe7en skrev (13 timer siden): Har tenkt å kjøpe inn ett sett med justerbare manualer, men er veldig usikker på hvor tung disse bør være for at det ikke skal bli noe irritasjonsmoment etter kort tid. Nå har jeg ikke trent på mange år, og har dermed ingen formening om hva som er tungt i ulike øvelser. Vil øvre grense på 32 kg bli knapt for en voksen mann? For brystpress og benøvelser kan det for enkelte bli litt lite på sikt men for øvrige øvelser burde det holde.
ProphetSe7en Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni Ser det er hvertfall en justerbar manual som går helt til 54 kg. Koster dog en liten formue, men da har en jo manualer som varer evig
Herr Brun Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni ProphetSe7en skrev (58 minutter siden): Ser det er hvertfall en justerbar manual som går helt til 54 kg. Koster dog en liten formue, men da har en jo manualer som varer evig Hvilke er det?
darkness| Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni (endret) Skal du kun bruke manualer og trene fullkropp med det, eller er manualene til overkropp? Det vil nok ta en stund før du maxer ut brystpress, skulderpress osv. med 32kg hvis du ikke har trent på mange år. Har du fokus og god progresjon så vil du ende opp med at det blir for lett etter hvert. Jeg tenker uansett at innen du når det målet så kan det fort være at du er lei av å trene hjemme med kun et par manualer som utstyr 😅 Til bein så er ikke 32kg x 2 nok hvis du ikke vil ende opp med å se veldig topptung ut 😜 Endret 26. juni av darkness|
ProphetSe7en Skrevet 27. juni Skrevet 27. juni Herr Brun skrev (6 timer siden): Hvilke er det? Rep x pepin Selges i tre varianter. 80, 100 og 125 lbs. Krybben er den samme på alle tre, så om en begynner med 80 utgaven kan en kjøpe add-on sett i ettertid. Ulempen er at de er svært kostbart, og at de kommer med justering i ibs. Fordelen er selvsagt vekten, og at de er bygget for å tåle alt. Noubell S5100 går til 100 lbs. De har en mer elegant måte å justere vekt på. De tåler ikke fall, så om en er uheldig å mister de så kan det fort gå galt. Det selges reservedeler på de andre modellene deres, og vil gjøre det til S5100 også om litt. Har ikke funnet noen som planlegger å ta inn den nye S5100 i Norge enda, kun de som går til 32 kg dessverre. Powerblock har også ulike add-ons son gjør at en kan utvide vekten. Disse har en annen utforming som jeg ikke er noen stor fan utav , og de har en mer tungvindt måte å justere vekt på. Det siste alternativet jeg har funnet er Ironmaster. Kommer som 75 lbs utgave, med mulighet for add-on opp til 120 og 165 lbs. Disse er også laget for å tåle alt, på samme måte som powerblock og Rep X Pepin. Ikke den enkleste måten å justere på, men liker designet på disse bedre enn powerblock Om jeg kjøper så tror jeg det blir Rep X Pepin. Da trenger jeg ikke være bekymret for at ungdommen i hus skal miste/slippe de i kjellergulvet og de blir ødelagt. De har en mer tradisjonell utforming enn powerblock og Ironmaster har, men de koster også en hel del. 1
Powertrainer Skrevet 27. juni Skrevet 27. juni Har selv regulerbare manualer fra bodymax på 32,5kg. Hvis jeg trener hjemme bruker jeg dem i kombinasjon med en multigym. De ble kjøpt for mange år siden på Sportsmaster, de virker fortsatt helt uslitelige til tross for at de er mye brukt. Vet ikke om de lagerfører det merket lengre, mulig det er erstattet med pivot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå