Gå til innhold

Jeg er tilbakestående!


JBlack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

31 :D

 

Jeg har tatt IQ-test før i regi av Mensa, og da scoret jeg godt nok til å kunne bli medlem om jeg hadde ønsket. Jeg skal gladelig innrømme at oppgaver med tidspress på denne måten ikke er min sterke side. Men med det resultatet jeg nå fikk så lider jeg utvilsomt av fremskreden demens. Lover ikke bra for fremtiden. :(

Lenke til kommentar
Btw, det der er ikke en IQ test.. Man kan ikke test iq ved å spørre om noen ser likheten mellom to ordtak..

Dette er sterkt avhengig av miljø. Men for en gruppe mennesker man regner med har omtrent samme forusetninger så kan man bruke en slik test. Men med stor grad av usikkerhet. Om resultatet kan kalles IQ er diskutabelt.

Lenke til kommentar

Shit, dette er jo bare rot.. Skrev opp feil rekke ovenfor. Hadde uansett alle regneoppgavene riktig minus siste, der jeg gjetta og gjetta feil. Så denne tråden ble bare rot...

 

Jaja, poenget er uansett at testen på nett ga helt feil resultat. Jeg har menge flere riktig enn det programmet påsto.

 

Jaja... :blush:

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Når vi snakker om iq, er det mye og ha 130 i iq?

Fikk 110 på en test, og 130 på en annen :D (på internett vel og merke..)

Det kommer an på testen. Forskjellige tester har ikke sammenlignbare verdier.

 

130 varierer mellom bra og veldig bra avhengig av test!

Du skjønner jeg ble _litt_ skremt der når jeg fikk resultatet.. en 14 åring med 130 iq.

selv om det finnes en 6 åring med 150 iq.......

Lenke til kommentar
Når vi snakker om iq, er det mye og ha 130 i iq?

Fikk 110 på en test, og 130 på en annen :D (på internett vel og merke..)

Det kommer an på testen. Forskjellige tester har ikke sammenlignbare verdier.

 

130 varierer mellom bra og veldig bra avhengig av test!

Du skjønner jeg ble _litt_ skremt der når jeg fikk resultatet.. en 14 åring med 130 iq.

selv om det finnes en 6 åring med 150 iq.......

Testen justeres for alder. Det betyr at i teorien skal du ikke få høyere IQ med alderen, selv om du blir smartere.

 

Det vil si at unge og gamle som har like mange rette som en i 20-40-års-alderen vil få en høyere IQ.

 

 

Anyways, har vært inne på snakk.nrk.no og sjekka debatten der. Det er mange andre som har fått helt feil, og alt for lav score, i området 70-76.

 

Ser ut som om vi har en skandale på gang!

Lenke til kommentar

Jeg fikk 75 på den til NRK.

 

Fikk vel 128 til den Mensa-testen på hjemmesidene til danskene.

 

Jeg følte det var alt for dårlig tid hele tida. Greit, "tenk raskt", men jeg følte jeg knapt fikk tid til å se på alternativene. Det var også flere ganger at jeg ikke så at tiden gikk ut. En liten strek nederst liksom. Var det noe lyd egentlig? Og så klarte jeg å trykke feil tre ganger.

 

Men jeg skal slutte å unnskylde meg. Det var bra at jeg endelig fikk beviset på at jeg var uintelligent. Dum. Tilbakestående.

 

Det er best sånn.

Lenke til kommentar

Fikk 72 på den NRK testen, 124 på den danske Illvit testen som jeg syntes var mye bedre. Slapp å stresse så, med den NRK testen rakk man nesten ikke lese noen ting før tiden gikk ut, man rakk ikke sette opp problemstillingen engang.

 

Har tatt en drøss med IQ tester på nettet, vanligvis ligger den mellom 120-145, så må i grunn si at jeg følte meg rimelig dum når jeg fikk 72.

 

Oppgavene var også helt idiotiske, en drøss med matteoppgaver, ordtak og ting jeg overhode ikke har noen interesse for. Beviser jo bare at man kan trene seg til IQ og at det derfor ikke forteller om man er smart eller ikke, bare om man er trent eller ikke. På samme måte som en som løper 100M som proff er bedre enn en som aldri gjør det.

Lenke til kommentar
Fikk 86 på den testen.. :no::cry: :cey:

 

Og siden eg var over 80, så var det tydligvis ikkje feil i fasitten..:(

 

Edit: fjerna en del smileys (var litt for mange)

Jeg vet ikke. Men typisk for feil er mange riktige på første del, så på de resterende delene nesten bare feil.

 

Om feilen kan ha slått inn senere, f.x fra del 3 og utover, det veit jeg ikke.

 

Anyways, 86 er litt under middels. Og selv om man kunne stole på denne testen, noe man ikke bør gjøre, så vil ikke det gjøre deg til spesielt dum.

 

Testen er også lagt opp på en slik måte at den kan gi store avvik avhenig av dagsform. Blir man litt stressa av tidspresset, og trenger litt tid på å roe seg ned, så slår det alt for mye ut.

 

På andre tester, der man kan distriubere tiden bedre, så vil dette gi mye mindre utslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...