Gå til innhold

Jeg er tilbakestående!


JBlack

Anbefalte innlegg

kANSKJE IQEN DIN JUSTERES ETTER HVILKET PARTI DU HEIER PÅ. og alt drt andre crappet du fyller ut...

skulle faen ikke forundre meg,

når jeg får et betydelig høyere resultat på den mensa siden :love:

At det var en feil er åpenbart. Hvor NRK fikk balanserte tall med snitt på rundt hundre fra, det kan man bare spekulere i. Når flere tusen scoret 70 ved en feil, da burde snittet bli dratt merkbart nedover av dette. Men det skjedde ikke, og NRK nevnte ikke noe om det under sending.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er lettere psykisk utviklingshemmet, med IQ på 70. :D

 

Betyr dette at jeg må droppe medisin studiet?

 

De burde stenge av hele testen på internett når det er feil i den, nytter ikke å ta testen på ny etterpå, da man allerede vet spørsmålene.

 

Fikk 16/17 på første del som visnok det ikke skulle være feil med.

Lenke til kommentar
de fleste av de som var i den salen var jo folk som er vant til å ha kameraer rundt seg \ ha mye oppmerksomhet. Men litt innvirkning har det jo sikkert.

Kanskje det "lave" iq resultatet på den store iq testen har noe med at den yngre genrasjonen har en høyere iq en de "eldre".

Hvorfor skulle de ha det? IQ-skalaen varierer etter alder, slik at gjennomsnittet skal ligge på 100 (pluss/minus et par "poeng").

Lenke til kommentar

:lol:

 

Jeg har da 119 i IQ hvis han tidligere lederen i Mensa har rett. Dette synes jeg gjenspeiler de andre testene jeg har tatt tidligere, dog enda litt for lavt.

 

Jeg synes at, som han Mensa-fyren nevnte, det var veldig rart at sekretærene fikk en gjennomsnitts-IQ på bare 88. Dessuten fikk journalistene en IQ på bare 102, noe som er latterlig når en tenker på hvilke faglige krav som stilles for å kunne bli en journalist!

 

Edit:

Dette er en "liten" forbedring fra de 70 jeg fikk tidligere på kvelden da alt rotet var på nettet. :roll:

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Aller først vil jeg gratulere JBlack med sin nye status som tilbakestående :p

 

Fikk 98, gjorde det dårlig på logikk delen(hadde jeg ikke regna med)

Plusse på 10 poeng sa du? woha, da er jeg over gjennomsnittet :p

 

Har uansett liten tro på IQ, en ting er at det er praktisk på mange områder å være flink til denslags som IQ viser, men det er absolutt ikke avgjørende for noenting.

 

Irriterer meg over folk som går rundt å tror at hvis man har høy IQ så er man smart og motsatt. Litt samme greia at på ungdomsskolen tror mange at det å være dårlig i matte er det samme som å være dum. Finnes folk som kan løse ligninger med flere ukjente i hodet på rekord tid, som ikke greier å sette på oppvaskmaskinen hjemme hos seg.

 

Noen som forresten har testet de Jola Sigmunds IQ sakene? i magasinet tror jeg det er. Dummeste jeg har vært borti. En oppgave kan for eksempel være å finne ut hvilken av tre ord som inneholder et fuglenavn, så er fuglen av typen "dominiansk dvergdompapp" Mange av oppgavene har ingenting med IQ å gjøre og noen krever helt sinnsykt sær kunnskap. Han skal visst ha 192 i IQ hvis jeg ikke husker helt feil. Enda et bevis på at IQ ikke betyr noe særlig!

 

Vil avslutte med en Scott Adams quote:

I den moderne verden er ikke idioti en altomfattende tilstand som gjelder til alle døgnets tider. Det er en tilstand som alle henfaller til mange ganger om dagen. Livet er simpelthen for komplisert til at en kan være like glup hele tiden

Kort sagt, vi er alle idioter i forskjellige situasjoner til forskjellig tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...