Gå til innhold

Sony Network Walkman NW-HD1 MP3


Anbefalte innlegg

Sony og kvalitet, hånd i hånd? Jøss, må ha skjedd noe stort hos Sony den siste tiden... :wow:

 

Jeg synes garanti'ene deres er altfor korte på consumer produktene deres. Det eneste Sony har klart å lage som jeg er tilfreds med (og som ikke har falt sammen i løpet av 6 måneder) er deres profesjonelle ADAT spillere. Men de brukes jo av mange TV kanaler og film-produsenter og, så...

 

Har hatt en del Sony MP3 og CD spillere i min tid, og det har hendt minst 3 ganger at de har innrømt produksjonfeil på spillerene deres. Siste gangen jeg tok ibruk garanti'en på et Sony produkt var vel 3 år siden, når motoren som drev laser-hodet i minidisc'en gikk i surr. Leverte den inn til reperasjon, og de sa at det samme hadde skjedd i de fleste spillerene av samme model. De byttet ut en del av komponentene og så var alt i orden igjen...

 

Sony sitt high-end/industri utstyr (f.eks. lyd og kamera utstyr) er helt ålreit, men consumer produktene deres prøver jeg å styre unna som pesten.

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Nå som Sony HD3 kommer i slutten av JANUAR så vill prisen¨på HD1 ligge på rundt 2800-2900. Den vil også få en SERVICE UPDATE i midten av januar hvor man sender inn spilleren til SONY SERVICE center og betaler 165 for servicen.

 

Dermed vil spilleren få NATIV Mp3 PLAYBACK altså direkte overføring av MP3.

 

http://www.sonydigital-link.com/DNA/Hotnew..._Upgrd.asp?l=en

 

 

Grunnen til dette er at det har vært så veldig mye styr rundt dene spilleren. Folk har ringt til Sony over allt og det har vært store diskusjoner på forumer. Nettopp fordi dette kunne vært den ultimate spilleren ,men pga store (FEIL) så har de rettet dette opp.

 

 

2900+165=3065 KRONER for Sony HD1 det burde være en fin pris til en veldig bra spiller.

 

 

Men så kommer HD3 ut i Januar/Februar og da blir det plutselig enda vanskligere å velge. Da denne har NATIVE mp3 Playback innebygd. Den ser også VELDIG FRESH ut.

 

Svart:

B0006VJ7VQ.02.LZZZZZZZ.jpg

 

Rød:

B0006VJ7WA.02.LZZZZZZZ.jpg

 

 

Prisen på denne vil ligge på ca 2800-3300 litt usikkert. :cool::cool:

Lenke til kommentar

Hvilken farge kjøpte du ? Og hvordan er denne sammenlignet med HD1 (hvis du har prøvd denne da)

 

Når jeg ser på bilder av HD3 så har alle fargene untatt den Sølv spilleren blå LCd bakrunn ? Har din det ?

 

2500 er meget bra pris ja. Tror jeg skal vente litt, er veldig usikker på om jeg skal gå for Sony Hd1 eller HD3. Men det ser ut som HD1 er litt bedre bygd (kvaliteten, jeg syntes HD3 ser litt plastikk ut, er dette tilfelle eller ?

 

Jeg må iallefall se den i butikken før jeg kjøper noe. Men sånn det ser ut nå så kjøper jeg HD1 og sender den til Sony slik at de kan få den til å overføre MP3 direkte :cool:

Lenke til kommentar

Spilleren jeg kjøpte er sølv. Bakgrunnslyset er hvitt og behagelig. Når det gjelder byggekvalitet så er de begge to like (og langt bedre enn I-pod). Jeg hadde muligheten å holde begge to i hånden (HD1 var til salgs for £20 mindre) og kan konkludere med at eneste forskjellen er utformingen av fronten og knappene.

 

EDIT: Må nesten legge til at man ikke får dockingstation. Man får heller med en liten adapter som plugges inn i spilleren. For min del så er dette en bedre løsning fordi den er mye mer hendig å ha med seg enn en dockingstation.

Endret av gixer
Lenke til kommentar
Spilleren jeg kjøpte er sølv. Bakgrunnslyset er hvitt og behagelig. Når det gjelder byggekvalitet så er de begge to like (og langt bedre enn I-pod).

Hvordan kan byggekvaliteten være bedre enn på f.eks. iPod mini? Hvilke aspekter mener du er langt bedre? (Hvis du bare referer til den "vanlige" iPod'en så setter jeg ikke spørsmålstegn ved din uttalelse)

Lenke til kommentar
Spilleren jeg kjøpte er sølv. Bakgrunnslyset er hvitt og behagelig. Når det gjelder byggekvalitet så er de begge to like (og langt bedre enn I-pod).

Hvordan kan byggekvaliteten være bedre enn på f.eks. iPod mini? Hvilke aspekter mener du er langt bedre? (Hvis du bare referer til den "vanlige" iPod'en så setter jeg ikke spørsmålstegn ved din uttalelse)

Mener selvfølgelig den vanlige iPod'en. Har enda ikke vært borte i iPod mini. Men så blir det feil å sammenligne HD3 med iPod mini og vice versa.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

skulle bare si at d ikke r rykter alt som svever.... har nå sendt inn min nw-hd1 til sony norge og får den tilbake oppgradert om liten tid.. dette koster rundt 200kr.... ganske teit at vi må betale for deres feil men nå r d nå engang sån så...

 

lydkvliteten er ikke så dårlig som alle skal ha d til.. deen r ganske bra.. :).. så ikke utale dere etter hva dere leser.. prøv førts:)

Lenke til kommentar
(Programmet er like "bra" som iTunes...).

Det er vel forsåvidt løgn... har brukt begge og SonicStage er helt elendig program. På den annen side er Creative sitt ikke så verst og er omtrent på høyde med Itunes...

Det var kanskje litt dårlig formulert fra min side. Jeg mente at SonicStage var dårlig, noe jeg mener iTunes er også. Hvorfor dem ikke lar oss bruke win explorer til å overføre sanger synes jeg er en veldig stor gåte.

Endret av gixer
Lenke til kommentar

morn!! den spilleren der er et kjempe godt kjøp.

er litt dyr men den er vært alle penge som brukes på den.

veldig god lyd, masse plass til musikk og andre filer man måtte ønske å putte inn.

dette produkte er helt klart bedre en ipod(som jeg syns er så jævlig klompete og tung)

 

 

mitt råd: KJØP!!!

Lenke til kommentar
dette produkte er helt klart bedre en ipod(som jeg syns er så jævlig klompete og tung)

Jeg vil ikke si at spilleren er klart bedre enn iPod, men noen fordeler har den.

*Batteritiden er fryktelig bra i forhold til iPod.

*Spilleren er både mindre og lettere en iPod.

*Lydkvaliteten er hakket hvassere (nesten ikke merkbart).

*Og sist, men ikke minst: Det er ikke en iPod. For all del, iPod er en fin spiller, men nå synes jeg at så mange har den. Blir lissom litt mer stas å dra frem HD-3'en mens alle andre hører på iPod. :)

Endret av gixer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...