Gå til innhold

Sony Network Walkman NW-HD1 MP3


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg MP3 spiller. Og jeg har sett på Sony sin nye MP3 spiller (eller ATRAC3 spiller da LOL) Og den er fantastisk fin. NEI jeg skal ikke ha IPOD som alle andre har bare fordi den er en moteikon. Jeg skal bare ha best lyd fint utseende,lett, og enkel å navigere.

 

Her er Bildeserie:

 

slide4133.jpg

 

slide4134.jpg

 

slide4135.jpg

 

slide4136.jpg

 

slide4137.jpg

 

slide4138.jpg

 

slide4139.jpg

 

slide4140.jpg

 

slide4141.jpg

 

Sexy ikkesant. Den har noen BUGS. Som feks du må konvertere sangene dine til SONY sitt ATRAC system. Der de bruker SONYSTAGE2 som funker egentlig ganske bra. Veldig teit av Sony og ikke la deg spille direkte av MP3 sanger. Men det svirrer rundt på internet at det skal komme en Software update til HD1 spillern så da er det jo greit

 

Funksjoner:

 

20 GB internt harddiskminne

 

Innebygd litiumionbatteri som gir utrolig lang avspillingstid på opptil 30 timer

 

Den unike G-sensor-teknologien fra Sony beskytter den interne harddisken til og med hvis den faller fra én meters høyde

 

Stor 7-linjers (1,5 tommers) LCD-skjerm med grønn bakgrunnsbelysning

 

SonicStage® 2.1-programvare for enkel håndtering og overføring av musikk

 

Støtter alle populære digitale lydkomprimeringsformater: ATRAC/MP3/WMA/WAV.

 

Kan lagre lydfiler, visuelle filer og datafiler (Word, Powerpoint, ATRAC, Mp3, JPEG, MPEG osv.)

 

Rask musikk- og dataoverføring via Hi-Speed USB 2.0-tilkobling

 

Superlett magnesiumkonstruksjon på bare 110 gram

 

Nytt lade- og opptaksstativ

Endret av Ibizaonice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kommer Specsa for de som lurer. (ble for mye og ta det med i posten over)

 

Specs:

 

Nettverksfunksjon

Hurtigoverføring av data ja

USB-kobling ja

Valgfri datakomprimering (ATRAC3 / ATRAC3plus) ja

Datakonversjon fra MP3 / WMA / WAV til ATRAC3 eller ATRAC3plus ja

CDDB® automatisk overføring av musikkinformasjon ja

Musikkinformasjonsredigering på PC ja

Network WALKMAN®-kontroll på PC ja

 

 

Datakompresjon

ATRAC3 66 kbps ja

ATRAC3 105 kbps ja

ATRAC3 132 kbps ja

ATRAC3plus 48 kbps ja

ATRAC3plus 64 kbps ja

256 kbps Atrac3plus ja

 

 

Avspilling og display

ATRAC3-avspilling ja

ATRAC3plus-avspilling ja

Betjening grupperingsfunksjon ja

Gjentakelse ja

Shuffle ja

Punktmatrise LCD-display på hovedenhet ja

Bakgrunnsbelyst LCD-display ja

AVLS ja

Pause ja

 

 

Generelle data

Batterilevetid ATRAC3plus-avspilling (t) 30

Vekt (g) 110

 

 

Medfølgende tilbehør

Hodetelefoner ja

USB-kabel ja

Oppladbart batteri ja

USB-stativ med batterilademodus ja

Nettadapter ja

Bæreveske ja

SonicStage® versjon 2.0 ja

 

 

Dimensjoner

Bredde (mm) 89

Høyde (mm) 62.1

Dybde (mm) 13.8

Lenke til kommentar
Som feks du må konvertere sangene dine til SONY sitt ATRAC system.

OK... det er litt motsetninger i det du skriver. Den støtter alle vanlige formater som ATRAC/MP3/WMA/WAV, men du må konvertere filene til ATRAC for å kunne spille dem av på spilleren?

 

Forstår ikke hvorfor Sony holder på sitt ATRAC-format. Det er nok formater i verden...

Lenke til kommentar

moskus har egentlig sagt det jeg skulle. Men må bare legge til at med den logikken du/de bruker, så støtter den spilleren absolutt alle formater. :!:

 

ATRAC er så vidt jeg har forstått etter å ha lest på hydrogenaudio, et underlegent format. Når du i tillegg snakker om å transkode fra mp3 som er et lossy format, til ATRACK som også er et lossy format, henger ikke dette på greip: "Jeg skal bare ha best lyd fint utseende".

 

Ikke for å være frekk, men du høres ut som du jobber for Sony, og jeg ser ikke helt forskjellen på hvordan du roser Sony opp i skyene, og hvordan andre gjør det når det kommer til iPod.

 

Så et tips:

Ikke kjøp en spiller på bakgrunn av hva den kanskje kan komme til å støtte i fremtiden. Du har ingen garanti for når det kommer, hvis det i det hele tatt gjør det. iRivers støtte for Ogg Vorbis er et godt eksempel på dette. Det drøyde i måneder/år og flere av spillerne fikk tildels begrenset støtte når det først kom. Noen eldre spillere fikk ikke i det hele tatt. Det skyltes riktignok faktorer som nok ikke vil gjøre seg gjeldene når det gjelder mp3 (Ogg Vorbis er Minne/CPU krevende)

 

Personlig skulle jeg ønske Sony kunne slutte med det ATRAC tullet og bli en seriøs konkurrent til de andre aktørene i dette markedet. For meg står de generelt for både kvalitet og flott design, men inntil de støtter mp3 (og evt andre utbredte/gode formater) er de totalt uaktuelle.

Endret av OBServer
Lenke til kommentar

Tæhæ jeg jobber i Sony da har jeg hørt det også. Er det noe rart en JUBLER ?? Se på spillern da ??. Sony står for kvalitet og det skinner rent igjennom hele spiller'n. Jeg skjønner ikke hvorfor folk blir lurt til å kjøpe den stygge plastikk Ipoden bare fordi den er et Moteikon ? Folk tenker ikke på det tekniske og utnyttelsen som er det viktigste. De skal bare ha den fordi den er fin og alle andre har den.

 

Du mener at lydkvaliteten på ATRAC er dårlig ?? Har du i det hele tatt lest på The Gadgeeter hvor jeg linket til. ATRAC formatet er meget bra faktisk bedre en mp3, dette kommer anpå hva slags Transfer du bruker. Feks 192kbps eller ATRAC3plus 64kbps.

 

Det sier jo litt da når du må downloade Software update til IPODEN for å spille HØYRE ?? LOL det ekke bræh :nei:

 

Nei sats heller på KVALITET. Du liker kanskje ikke å spille så høyt ,men det er kanskje mange andre som liker det.

 

Creativ Zen Touch derimot er det også veldig bra lyd på ,men kvaliteten :thumbdown:

 

kommer bare med et tips se dere omkring i markedet, ikke fall i den fellen som mange andre gjør ved å kjøpe IPOD bare fordi den er så fin og kul og allt det der.

 

Good Luck med Mp3 kjøp :!:

Lenke til kommentar

Menne du.. Du skal kjøpe deg mp3 spiller.. Ser jo ikke ut som du trenger hjelp med det når du klarer å reklamere så mye for den mp3 spilleren, og du faktisk jobber FOR firmaet som produserer på den.. Så egentlig vil du bare reklamere og snakker dritt om ipod.. Og så reklamere litt.. Ta deg sammen a..

Lenke til kommentar

Du (trådstarter) fremstår enkelt og greit som en "zealot". Nei, jeg kjenner ikke til siden the-gadgeteer, men jeg kjenner godt til Hydrogenaudio som nok er det nettstedet/forumet med mest kunnskap om slik teknologi (komprimering av audio). Det er mange utviklere der, samt andre med utdannelse og kunnskap på høyt nivå, men kanskje viktigst er Hydrogenaudio Terms of Service #8 som bidrar til at informasjonen der er verdifull. Dette i motsetning til veldig mange andre nettsteders og enkeltpersoners synsing og placebobefengte tester.

 

Jeg skjønner at dette er ting som sikkert betyr lite eller ingenting for deg, siden du for meg fremstår som en person som leser fakta om et produkt på produsentens egen hjemmeside. Det er jo som kjent en objektiv kilde (eller kanskje ikke...).

 

Men, for all del, kjøp spilleren og kos deg med den. Du virker så overbevist om at den er den beste som fins, så da er den utvilsomt den beste spilleren du kan kjøpe.

 

Her er forresten en test der ATRAC3 endte på sisteplass av de formatene som ble testet:

Results of Multiformat at 128kbps public Listening Test

 

En zoomet versjon av resultatet

plot18z.png

For mer informasjon om testen, les linken over, samt de aktuelle diskusjonene før og etter på Hydrogenaudio.

Endret av OBServer
Lenke til kommentar
Nei sats heller på KVALITET. Du liker kanskje ikke å spille så høyt ,men det er kanskje mange andre som liker det.

 

Creativ Zen Touch derimot er det også veldig bra lyd på ,men kvaliteten :thumbdown:

 

kommer bare med et tips se dere omkring i markedet, ikke fall i den fellen som mange andre gjør ved å kjøpe IPOD bare fordi den er så fin og kul og allt det der.

 

Good Luck med Mp3 kjøp :!:

Og hva har kvalitet med hvor høyt du kan spille musikken din på og hva har god lydkvalitet med lydvolum å gjøre?

 

iPod-spillerene er faktisk av veldig god byggekvalitet og har et enkelt og bra navigeringssystem (pluss at iTunes er av de bedre overføringsprogrammene). Det at du ikke kan spille høyt på iPod er også bare tull... har selv en iPod-mini og pleier _aldri_ å ha den på fullt volum, da får jeg faktisk vondt i ørene etter et par minutter(bruker Koss Porta-Pro).

 

Hadde selv en Sony Net-MD før og det verste jeg visste var å konvertere lydfiler til det latterlige ATRAC-formatet. Lyden ble veldig dårlig, det gikk for det meste utover bassen og klarheten i diskant og mellomtone. Så for min del ser NW-HD1 bare ut som en Net-MD med stor harddisk og blir derfor akkurat like ubrukelig i mine øyne.

 

Regner ikke med at du skal forstå dette her da du mest sannsynlig ikke er mer enn 13 år, men la gå.

Lenke til kommentar
Min mening: 20GB er jo flott. Den har et fint, veldig fint utseende. Men om jeg må konvertere 20GB av mine mp3 filer så høres ikke det lovende ut... Prisen da? Kan den matche ipod?

Prisen er litt drøy... Laveste pris i prisguiden er 3490kr (da regner jeg ikke med den franske som selger til 3304kr).

 

Og å konvertere 20GB med mp3filer til ATRAC er en veldig dårlig løsning da lydkvaliteten blir deretter. Det tar også ganske lang tid.

Lenke til kommentar
Menne du.. Du skal kjøpe deg mp3 spiller.. Ser jo ikke ut som du trenger hjelp med det når du klarer å reklamere så mye for den mp3 spilleren, og du faktisk jobber FOR firmaet som produserer på den.. Så egentlig vil du bare reklamere og snakker dritt om ipod.. Og så reklamere litt.. Ta deg sammen a..

 

 

SBS:

 

Regner ikke med at du skal forstå dette her da du mest sannsynlig ikke er mer enn 13 år, men la gå.

 

 

 

 

 

 

 

Øhhh idioter as jeg jobber ikke for Sony da.

 

SBS kjenner du noen 13 åringer som jobber iSony ? Hvis jeg skulle ha jobbet der ?

Endret av Ibizaonice
Lenke til kommentar
Øhhh idioter as jeg jobber ikke for Sony da.

 

SBS kjenner du noen 13 åringer som jobber iSony ? Hvis jeg skulle ha jobbet der ?

Vel.. kanskje når du lærer deg å lese, så kan du se at jeg ikke har sagt noenting om at du jobber i Sony. Så jeg mener ikke at du jobber der, men jeg mener at du har vanskelig for å se ulempene til en ellers grei ATRAC3-spiller som Sony NW-HD1 er.

Lenke til kommentar

Unger: Stopp kranlinga!

 

Denne spilleren ER sexy som f... Enhver har selvsagt lov til å mene noe annet, men så er det da heller ikke noen lov mot å synes at Jenifer Lopez er styggere en Pål Bang Hansen. Be my guest.

 

Samtidig: Den HAR et betydelig problem, nemlig at den kun støtter Atrac. Hvis du ikke synes dette er et problem er det også greit, og ingen kan heller nekte deg å mene at en Koenigsegg CC med fartssperre på 70 km/t er verdens kuleste bil.

Lenke til kommentar

Sony har sagt at de skal gi ut en Software update til spillern slik at den kan få MP3 Codec som gjør det mulig og overføre Mp3 sanger direkte via USB 2.0.

 

Sony is planing software to upgrade existing digital music players, so they too can play MP3s

 

&

 

Sony, however, recently announced that they would "eventually" support MP3s directly, but it may not be available until 2005.

 

(Taken from playerblog.com)

 

http://www.playerblog.com/archives/000376.shtml

 

 

Og nei dette gjelder ikke bare Flashspillerne dette gjelder de hardiskbaserte spillerne også som HD1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...