Gå til innhold

Valve stenger 20 000 Steam-kontoer (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig så mener jeg at de får som de fortjener.

 

Hvis alle bare gjør som de blir bedt om: Kjøpe spillet og bruke riktig cd-key, så hadde dette vært en grei sak.

Men så har du jo alltid noen som bare gå uten om de instruksjoner og de regler som gjelder... Og når du gjør det så får en ta konsekvensene av det også.

Lenke til kommentar

Spørsmål: Hvis man kjøper spillet fysisk i butikken, og registrerer serialkoden sin i Steam UTEN å installere Half-Life2 fra DVD'en først, får man da lastet ned spillet via Steam uten måtte installere det fra DVD-platen? Isåfall vil kanskje dette være en måte å unngå bruk av DVD-platen...?

 

Selv har jeg ingen fysisk plate, da jeg fikk Half-Life2 med på kjøpet når jeg kjøpte ATI-skjermkort, så jeg får ikke testet ut dette selv.

Lenke til kommentar

Juke, jeg testet det akkurat nå.

 

Installerte Steam installeren på en annen maskin og logget inn på kontoen min hvor jeg alledere hadde registrert HL2 keyen. Når jeg prøvde å starte HL2 så startet den å laste ned hele greia fra Steam. Så spørs det bare om det funker når nedlastingen blir ferdig om ca. 2 timer :roll:

 

Jeg vil anta at du ikke trenger å putte i DVD-en den første gangen når du skal registrere keyen/serialkoden til spillet heller. Det betyr jo på en måte at du har en slags backup kopi av spillet liggende hos Valve som du kan hente hvis noe skjer med den fysiske plata. Hvis du husker steam kontoen og passordet ditt da ;)

Lenke til kommentar
Personlig så mener jeg at de får som de fortjener.

 

Hvis alle bare gjør som de blir bedt om: Kjøpe spillet og bruke riktig cd-key, så hadde dette vært en grei sak.

Men så har du jo alltid noen som bare gå uten om de instruksjoner og de regler som gjelder... Og når du gjør det så får en ta konsekvensene av det også.

Helt enig med deg Hellslayer. Vi har en fast gjeng som fordriver meste parten av tiden med å spille, men som i alle andre guttegjenger har vi også "familiens sorte får". Han heter Joakim, populært kalt Jokke. Jokke er selvfølgelig fattig og driver med såkalt "hack, crack and blow!". Resten av gjengen vet ikke så mye om sånt da vi kjøper alle spilla eller får dem av mamma til jul og lignende. Når Jokke skal spille sammen med oss må han først hacke, cracke for så å gnikke og gnu på exe'e filen(håper jeg ikke har brutt noen regler ved og fortelle om hack, crack and blow metoden). Ikke nok med at det tar lang tid, vondt lukter det også.

Frustrasjonen og sinnet har nå nådd et punkt, der vi så oss nødt til og samle alle (utenom Jokke selvfølgelig) for og diskutere Jokkes fremtid. Jokke er jo ikke så veldig begavet og vil mest sannsylig bli en parasitt på samfunnet resten av livet. Vi ser derfor ingen annen mulighet enn til henrette Jokke, det svinet! Har blitt enig om og feste han til stolen svi han med strøm. Etterpå så legger vi han over den fattigkassa av en CS pc. Så slipper vi nok noe straff selv.

DA FÅR HAN VIRKELIG SOM FORTJENT, DEN PIRAT DJEVELEN!!!

 

PS: Håper ikke "Barnevakten" leser dette, fordi da kjøper vel ikke mamma Grand Theft Auto: San Andreas til meg i julepakkesang.

Lenke til kommentar

Alt dette tullet de gjør for å hindre piratkopiering gjør de av èn enkelt grunn: profitt maksimering. Det kommer ikke til å ha den store effekten på salgstallene. Piratene finner alltid en vei utenom. All kopibeskyttelsen er bare til irritasjon for legitime brukere. Det hadde vært mer effektivt om spillselskapene bestemte seg for å sette ned prisene (siden de tross alt driver prissammarbeid), men som sagt, det handler altså om profitt. Det er bare synd at det blir så utrolig skjevt når noen piratkopierer alle spillene sine og andre ingen. Da blir det som om man betaler for andres spill. Spill har tross alt høyere profitt enn Hollywood filmer, mens produksjonskostnadene er ifra 1/10 for de største spillene til 1/100 for de mindre.

Lenke til kommentar
et spørs: jeg har en konto med hl2 bronsje på.. hvis jeg lager en ny konto for å teste om det trikset der funker, vil da den andre kontoen min og bli sperra ? (sperrer de ipen ?)

kan eg ikkje tenke meg. tviler på at valve sitter og samanliknar ip'er sånn.

Husk, nå er det VALVE vi snakker om da.

For alt jeg vet, sitter de sikkert og sjekker hvilken type dopapir jeg bruker... :roll:

Lenke til kommentar
Juke, jeg testet det akkurat nå.

 

...

 

Så spørs det bare om det funker når nedlastingen blir ferdig om ca. 2 timer :roll:

Flott! Da blir det spennende å se om det funker uten DVD'en når du prøver å starte spillet. :thumbup: Funker det, så har man jo faktisk en backup hos Steam, slik du sier, og det er jo i såfall meget fordelaktig.

Lenke til kommentar

Det at de stenger kontoer til folk som spiller en ulovlig piratversjon av spillet, er helt forståelig.

 

Men de at de stenger kontoer til folk som kun har PRØVD en fake CD-key, for så å kjøpe spillet - er for meg helt bak mål...

 

Folk betaler altså for spillet, for så å få kontoen sin stengt. Dermed må de kjøpe HL2 på nytt. Gratulerer - 400KR down the drain.

Lenke til kommentar

vel, hvis du kjøper HL2 og installerer det, så har du allrede knytta en CDKEY til steam...da kan du, per dags dato, ikke knytte en til til det, så å teste en fake CD key vil ikke fungere fordi du ikke engang får prøvd å registrere den engang (iallefall slik jeg har forstått det)

 

og hvis du har prøvd å regge en fake key først, får konto stengt, så er det jo bare å regge en ny konto da og installere den lovlige versjonen? du mister kanskje andre produkter koblet til den andre kontoen da...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

har to punkter å komme med:

 

1.) om man virkelig er så dum å laste ned en piratversjon for så å registrere den på sin allerede eksisterende steam-konto, da fortjener man å bli straffet

 

2.) er det ikke naturlig å tro at disse DVD-keyene som følger med retail er "bundet" til en DVD? altså at HL² ikke kan lastes ned på en annen maskin for så å spille det uten DVD-en?

Lenke til kommentar
2.) er det ikke naturlig å tro at disse DVD-keyene som følger med retail er "bundet" til en DVD? altså at HL² ikke kan lastes ned på en annen maskin for så å spille det uten DVD-en?

Du har desverre rett Frikky. Nedlastingen av hele HL2 går helt fint, men jeg får opp "No disc inserted" når jeg prøver å kjøre spillet uten DVD-en.

Lenke til kommentar
Nedlastingen av hele HL2 går helt fint, men jeg får opp "No disc inserted" når jeg prøver å kjøre spillet uten DVD-en.

Auda, det var dumt. Det er en del som irriterer seg kraftig over at DVD'en må stå i når de skal spille, så da kunne jo dette evt ha vært en løsning på problemet. :cry:

 

Angående det med piratkopieringen av HL2, så synes jeg vel egentlig det er greit at Valve stenger kontoen til de det gjelder. De som velger å piratkopiere får tåle å måtte svi litt hvis de blir fersket, det er tross alt ulovlig å piratkopiere uansett hvordan man vrir og vender på det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til dere som har dette spillet: fremkommer det av pakken at spillet krever internettforbindelse?

 

Og dessuten, dersom du har et legitimt kopi av spillet som ikke fungerer kan du ta det med tilbake til butikken og få pengene tilbake eller eventuellt bytte. Det har de ikke lov til å nekte.

 

Nå kan det selvsagt sies at dette kan misbrukes, ved at man laster ned et spill og tar CD nøkkelen fra et legitimt kopi og leverer det tilbake. Men det er produsentens ansvar å kansellere brukte/returnete/dårlige CD keys. Det som SKAL skje er at butikken sender spillet tilbake til leverandøren som informerer Valve, som blacklister CD keyen.

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål til dere som har dette spillet: fremkommer det av pakken at spillet krever internettforbindelse?

det står at du trenger internett connections under systemkrava bak på spelet. det kanskje ikkje så lett å legge merke til (dei fleste ser sikkert bare antal Ghz, minne, skjermkort).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Bra. Nå får de som ikke kjøper spilla det som fortjent :yes:

Selv om Valve går litt for langt med å kreve internett hver gang du vil spille det etter en restart av PC`n. Jeg kommer ikke til å kjøpe/laste det ned nå ihvertfall... hadde vel ikke gjort det uansett da :p

Lenke til kommentar
Det at de stenger kontoer til folk som spiller en ulovlig piratversjon av spillet, er helt forståelig.

 

Men de at de stenger kontoer til folk som kun har PRØVD en fake CD-key, for så å kjøpe spillet - er for meg helt bak mål...

 

Folk betaler altså for spillet, for så å få kontoen sin stengt. Dermed må de kjøpe HL2 på nytt. Gratulerer - 400KR down the drain.

Enig med komplex.

 

At de som har registrert Half-Life 2 med falsk CD-key får sperret kontoen sin er greit.

 

Men her kan det komme litt mer problematiske situasjoner hvis folk som lovlig har kjøpt kopien sin får kontoen sperret fordi de selv eller andre har testet ut noe Valve ikke liker. Om det er en fake cd-key eller noe annet. Det vil tiden vise...

 

Kan jo bli morsomt hvis de ved en feil begynner å sperre kontoen til lovlige brukere. Hvem skal bevise hva da. Og hva skal man stille opp med hvis Valve sier at man har fosøkt å gjøre noe ulovlig. Well, får vel håpe det ikke skjer....

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...