Gå til innhold

PC spill skylden for ungdomsvold?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da burde du vite hvor usannsynlig frigivende det er å se personer som har plaget det oppgjennom mange år bli kjørt bort i sykebil og vite at personen kommer til å være sengeliggende i mange år fremover.

Unner alle som blir utsatt for blind vold det...

Jeg ser på meg selv som ikke-voldelig, men i enkelte situasjoner må man gjøre noe, som denne.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva folk får ut av å banke noen uannsett? Bevise at de er tøffe?

Hadde jeg banka opp noen uten grunn liksom, så hadde iallefall jeg hatt dårlig samvitighet en god stund etterpå tror jeg.... :hmm:

Skrevet

Når jeg gjør det for å komme meg ut av et helvete som har ødelagt store deler av livet mitt mener jeg det er greit.

Jeg tror ikke du aner hvor forjævelig det er å være rett alt og alle bare du er utenfør døren hjemme, redd for å se på andre personer.

Jeg ville aldri tenkt på å utøve vold mot noen, untatt i slike saker.

Det er altfor få som vet hva slik vol gjør mot personene som blir utsatt for det, det fysiske er bare peanøtter.

Var det opp til meg ville jeg innført partering av folk som utøver meningsløs vold. Helst uten bedøvelse.

Ser jeg noen blir utsatt for sånt, gjerne flere mot en person prøver jeg å drite i det, selv om det er utrolig vanskelig. Jeg skader gjerne silke folk.

Kall meg dum og ødelagt, jeg vet mer enn de fleste om hvor jævelig det faktiske er...

Skrevet

Hmz... Jeg ser fremdeles ikke hvorfor det er idioti når jeg gjør det, men ikke når du gjør det, han jeg var med og hjalp med hevn var riktignok ikke redd alt og alle, men han hadde fått skikkelig juling uten grunn. Men jeg mener likevel at vi ikke er noe bedre enn dem som utførte den blinde volden.

Skrevet

Ikke vet jeg.

Kanskje ikke så lett å forstå hva jeg egentlig mener.

Jeg mener det er forskjell på å gå løs på en totalt utenforstående, tilfeldig person og å gå løs på en du vet har gjort masse dritt mot folk uten grunn.

Gi dem en lærepenge, vise dem at de ikke kan gjøre slikt uten konsekvenser.

Ett eller annet i den duren.

Skrevet

Hm.

Kanskje vi misforstod hverandre?

Jeg tror/trodde du mente at du var med på å gå rundt i byen eller hvorsomhelst å gå løs på tilfeldige forbipasserende, eller banke opp hvemsomhelst på skolen?

Det jeg gjorde var å forsvare meg da jeg ble angrepet. Noe jeg ikke hadde gjort tidligere. :hmm:

Men hvis folk har utøvd blind vold mot enkelte uten grunn i flere tilfeller er jeg for å oppsøke dem...

Mente du at du bare hadde hevnet deg?

Skrevet

Nja, utenom det punktet at jeg ikke syns vi er noe bedre når vi tar hevn, vi faller jo for fristelsen, kan ikke akkurat si man er et bra menneske om man knuser skallen til et annet menneske, enten det er hevn for umotivert vold eller hva det er.

Moralsk korrupt. Det er nå det jeg mener, jeg gjorde det jo jeg også, men jeg skulle ønske jeg var personen som hevet meg over det, som klarte å la være.

Skrevet

Tja, kanskje.

Men av og til er det beste å gjøre noe med det.

Ihvertfall av hva jeg har erfart.

Utrolig hva et sykehusopphold kan gjøre med folk, nå tør de to ikke si dritt til _noen_ mer. Og før var de helt håpløse.

Jeg vil si jeg gjorde dem en tjeneste på en måte...

Men, men, kanskje jeg bare er sær. :shrug:

Skrevet
Slash: "Get rich or die tryin".

Jeg gir opp!

"Rap, or get rich tryin`" er en liten forandring på "get rich or die tryin`", Der jeg liksom prøver å si at 50 kjell ikke er så flink å rappe, men han prøver, og tjener en horv med penger på det. Men man sier at en vits blir ødelagt så fort man må forklare den, så der, vitsen er ødelagt.

Og ang. de siste 20 postene i denne tråden: HA! Er det virkelig så vanskelig å la være å labbe til noen hver gang man blir sint? Jeg har aldri banket noen i hele mitt liv. Gudene må vite at jeg har blitt prøvd banket, men så lenge man klarer å finne grunnen til hvorfor folk vil banke en, så går det fint an å finne en diplomatisk løsning. Jeg har ikke blitt banket enda... ;) Hevnaksjoner vil aldri hjelpe noe særlig, det fyrer bare oppunder en evig sirkel av hat og retaliasjoner.

Skrevet

Tja, er ikke akkurat det med å bli sint.

Mer et forsøk på å få livet på fote igjen...

Hadde du vært i den situasjonen ville du nok sett noe anderledes på det. :)

Skrevet

Er en evig diskusjon det der. Men enkelt og greit: folk har forskjellige grenser!

Mens en kar kan sitte å slakte gravide damer og barn i et dataspill uten å påvirkes av det i det hele tatt, kan en annen bli helsprø av det.

Å legge all skyld på dataspill, filmer, musikk osv blir helt feil (sier ikke at noen har gjort det heller men), men det er da klinkende klart at filmer og spill spesielt har påvirket mange (i negativ og positiv retning) opp igjennom årene!

Personlig blir jeg ikke/svært lite påvirket av massemedia.

Skrevet

voldige pc spill er lagd for og bli kvit al agrisjonen du får i løp av dagen.

slå et lik me klube eller q-bein i 2-3 min hjelper godt når du e sur!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...