Gå til innhold

Skumleste film dere har sett?


trolltolv

Anbefalte innlegg

Tilgir aldri pappa for den gangen vi skulle kose oss en lørdagskveld med en "familiefilm", mener å huske jeg var rundt 13 år gammel.

 

Cocoon heter filmen. Snille aliens som "gjemmer" seg under menneske"drakter". Grøss.

 

I de senere tider er det definitivt The Grudge som har ødelagt altfor mange netter med søvn, og turer i heis. Og det er fortsatt skremmende å ta buss alene, for ikke å snakke om å ligge alene på soverommet hvorpå en skapdør står på gløtt, osv osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringu, Gin gwai eller Ju-on tror jeg. Gin gwai mest pga et par tre scener i starten, resten av filmen er jo overhodet ikke skummel.

Ellers var blair witch skrekkelig skummel når jeg så det første gang. Crappy cam-rip på en liten pc monitor med et par venner. Men stemningen var helt rett, og alle var helt inne i det, så ble dødsscary.

Lenke til kommentar
Tilgir aldri pappa for den gangen vi skulle kose oss en lørdagskveld med en "familiefilm", mener å huske jeg var rundt 13 år gammel.

 

Cocoon heter filmen. Snille aliens som "gjemmer" seg under menneske"drakter". Grøss.

Ahahahaha! :!: Er du morsom nå? Cocoon?? Med Steve Guttenberg? Skummel? What!?

 

Var det den første filmen du så eller noe slik, og det var frykten for teknologien som virkelig skremte deg?

Lenke til kommentar

Den var vell ikke den skummleste jeg har sett men den jeg har vært mest redd etterpå !

 

Var når en kamerat hadde LAN, han bor inne i skogen nesten.

 

Han har 90" og skikkelig annlegg i stua, og vi så filmen på natta. (Hjemme alene sef)

 

"When a stranger calls"

 

Etter filmen skulle jeg få 200kr hvis jeg løp 1km til en trevarebutikk og tok bilde av skiltet der med mobilen, de tvilte på at jeg turte.

 

Jeg løper alt jeg kan nedover uten å se meg tilbake :cool:

Nede på plassen der "butikken" var drar jeg opp mobilen, og det første som møter meg når jeg trykker på ^ pila er.

 

"Du har forlite strøm til å ta bilde" elns.

 

Når jeg står der nede kommer jeg på at kameratene min garantert har gjemt seg i skogen for å skremme dritten ut av meg. Såpass godt kjenner jeg dem.

 

Tror jeg sto der i 15 min for å finne ut hva jeg skulle gjøre. Skulle jeg gå gjennom skogen i stede for grusveien? Det ville jo værtfall vært skummelt.

 

Så tilslutt bestemmer jeg meg for å gå så stille jeg kan opp grusveien så jeg kunne høre hvis det var noen der.

 

Men da jeg har gått ett stykke ser jeg plutselig noen i hvitt går over veien, og jeg skjønner at det er den ene kameraten min som skulle gjemme seg !

 

Så jeg løper så fort jeg kan opp til han og de andre dukker opp bak meg : P

 

Dæven da var jeg letta.

Lenke til kommentar
The Decent, den eneste skrekkfilmen jeg noensinne har sett faktisk

8465899[/snapback]

 

Er faktisk enig med deg. Jeg er en som aldri blir skremt av skrekk-filmer, men må si at the descent er den som har kommet nærmest. Ganske spesiell film uten tvil, den var god helt i begynnelsen, men var tam helt mot slutten. Men skal si den slutten tok i godt!

 

Jeg må nesten si jeg missunder dere som blir redde av skrekkfilm, ja det er deilig å bli skremt. Det er bare det, at jeg vet at filmene ikke er sanne, og på den måten blir jeg ikke skremt.

 

Jeg elsker "the shining", men ikke fordi den er skummel. Det er pga det fantastiske skuespillet til Jack Nicholson.

 

Må si at hvor mer urealistisk filmene er, hvor dummere er de. Jeg liker skrekk-filmene for spenningen, ikke fordi jeg blir skremt.

 

Men folkens, dere burde se "the thing", det er så og si morfilmen til Alien, og de andre monster filmene.

Lenke til kommentar
The Thing kan ikke være "morfilmen" til Alien, som kom ut 3 år tidligere. Men det er en helvetes bra film, bare så det er sagt.

8498596[/snapback]

 

Hehe, du har helt rett der. Godt du får det frem.

 

Vet at når "the thing" kom på kino, gikk folk av hengslene, det ble for mye. Jeg har ei bestemor som gikk på den da den kom på kino, hun syntes ikke den var så skummel. Nei, hun syntes ikke den var noe særlig i det hele tatt. Hun gikk på den, fordi hun hadde sett "originalen" da hun var liten. Den syntes hun var så ile, at hun bare måtte se den nye.

 

Ganske morsom historie egentlig, originalen viste jo ingenting ekkelt. Der var det som på alle gamle skrekkfilmer "skjult". Det vil si du bare så skygger osv.

 

Men hun var ikke i tvil: "originalen var mye bedre og skummel".

Endret av Badfellah
Lenke til kommentar
Alle dere som sier dere ikke blir redd av å se skrekkfilmer så må jeg bare si at dere kan umulig ha sett August Underground Mordum.

Dog vil jeg ikke anbefale å se den, for du blir neppe samme person etter å ha sett den

8499062[/snapback]

 

Sjekket filmen på IMDB: LINK

Den blir slaktet i nesten samtlige anmeldelser. Ja, for "user rating" nytter ikke å se på. De skriver den er kjedelig.

Lenke til kommentar

Så fritt vilt på kino med et par kompiser, etterpå gikk vi til et nokså stort forlatt hus, som vistnok så ganske skummelt ut når det var mørkt ute. Uansett, etterpå stakk vi til en kompis å så The Grudge 2, når den var ferdig var vel klokka rundt 3 og jeg hadde en 15min lang gåtur til hybelen. Og serriøst, jeg så hu lik bleike kjerringa ifra the grudge overalt. Jeg låste meg inn på hybeln, så på National Geographic Channel til jeg sovna.. Og nå som jeg skriver dette tør jeg ikke å gå på dass å pisse engang >-<.

 

The Descent var også en skremmende film for meg, så den med en kompis på lan, men trur han ble mere skremt enn meg siden han trua meg med bank hvis jeg prøvde å skremme han ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...