Gå til innhold

Skjermkort til max 1750kr? Hvilket? trenger hjelp!


x-team

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei.. Er det ikke slik som dette da?

 

Softmod som feiler = Ikke permanent skade, kan ordnes.

Hardmod som feiler = Ofte permanent skade som svidd kort osv.

Overklokking som feiler = Ofte permanent skade som svidd kort osv.

ikke helt riktig...

 

 

Softmod som feiler = Skjeldent skade, kan bare "modes" tilbake igjen

Hardmod som feiler = Ofte permanent skade som svidd kort osv.

Overklokking som feiler = Skjeldent skade, kan bare klokkes ned igjen

Lenke til kommentar

Hvilket 6800LE og 6600GT kort er gunstigst for åpning av pipelines?

Hvilke av dem har flest åpnet fra før?

Kan kortet bli totalvrak viss man prøver å åpne pipelines? Ryker garantien da?

Trodde softmodding og overklokking var det samme? :hmm:

Klokken på Leadtek-kortet er 300/360 , dette er jo dårligere enn 6600GT!

Hvilket kort er best??

Lenke til kommentar
I kveld skal jeg bruke max 1750kr på skjermkort pga fx kortet mitt tok kvelden. Så ja. Max 1750kr. Hva anbefales? Er ikke så mye inne på skjermkort nå for tiden :p

 

Takker for hjelp!

Hej du!

 

Har forstått at du er ute etter skjermkort til under 1750.

OG at du lurer litt på forskjeller på ytelse mellom skjermkort,

sjekk LO3VIks skjermkorttabell HER, mange av skjermkortene er listet opp med resultater i 3dmark03 (lett å sammenlikne).

 

min personlige anbefaling er radeon 9800pro..

www.netshop.no selger PowerColor Radeon 9800PRO for 1745,- (du får med diverse kabler og CS-condition zero i denne retail pakken (har den selv), så kjøper du i tillegg denne her, arctic coolings meget gode vifte som dekker hele skjermkortet.

Da vil prisen til slutt bli 1745+165+45(oppkravsgebyret)= 1955,-

Netshop har gratis frakt for tiden pga jubileum.

(gjør du dette før kl15:00 sender de pakken samme dag)

 

Når du har fått skjermkortet og montert den nye viften går du til VeXx radeon 9800pro flash guide til 9800XT som ligger på overklokking (her) den er meget lett å gjennomføre.

Så har du Radeon 9800XT til under 2000,- (eller nærmere 7000poeng i 3dmark03 :cool: )

 

-Lykke til!

Endret av sleif
Lenke til kommentar
lurer på det samme som tørrfisk:

 

ryker garanti på 6800LE hvis softmod ikke fungerer?  kan kortet sendes i retur som angrefrist?

Ja, for komplett el vil ikke merke det, men er det etisk riktig? hmm...nja så lenge ikke kortet fikk noen skade(som er svært lite sansynelig)

Nei, det er i så fall missbruk av angrefrist ordningen. Og dersom det blir oppdaget så har du blitt tatt i svindel.

 

Men hva oppdagelsesrisikoen er skal jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar

Ja garantien ryker... sjekk specsene mine for specs om hvordan mitt kort er softmoddet og klokket... yter som f***! :D (6800LE altså)

 

og ja jeg ville gått for 6800LE IKKE 9800pro som du flasher til xt! for et 6800LE med 16x1,6VP 350/800 klokk grisebanker et 9800pro/XT anyday ;)

og det er LITEN sjangs for at kortet blir ødelagt ved softmodd... men det er alltid en LITEN sjangs for at du ikke får åpnet en ting på kortet... og da er kortet dårligere enn et 9800pro flashet til XT! ditt valg, dine penger ;)

Lenke til kommentar
min personlige anbefaling er radeon 9800pro..

 

Da vil prisen til slutt bli 1745+165+45(oppkravsgebyret)= 1955,-

Du vil få et 6800LE billigere enn dette inkludert frakt fra databutikken.com. I tillegg ligger 6600GT på omtrent samme pris. Jeg personlig syns begge disse er et bedre valg enn 9800 Pro selv om det slett ikke er et dårlig kort.

Lenke til kommentar
min personlige anbefaling er radeon 9800pro..

 

Da vil prisen til slutt bli 1745+165+45(oppkravsgebyret)= 1955,-

Du vil få et 6800LE billigere enn dette inkludert frakt fra databutikken.com. I tillegg ligger 6600GT på omtrent samme pris. Jeg personlig syns begge disse er et bedre valg enn 9800 Pro selv om det slett ikke er et dårlig kort.

Ey dude..

Anbefalingen min er et flashet 9800pro kort @ xt!

Lenke til kommentar
min personlige anbefaling er radeon 9800pro..

 

Da vil prisen til slutt bli 1745+165+45(oppkravsgebyret)= 1955,-

Du vil få et 6800LE billigere enn dette inkludert frakt fra databutikken.com. I tillegg ligger 6600GT på omtrent samme pris. Jeg personlig syns begge disse er et bedre valg enn 9800 Pro selv om det slett ikke er et dårlig kort.

Ey dude..

Anbefalingen min er et flashet 9800pro kort @ xt!

6600GT er bedre orginalt, og blir da også bedre når du har klokket det .. Med andre ord et bedre valg uansett i mine øyne.

Endret av ptv-
Lenke til kommentar

garantien ryker IKKE ved softmodding. Så snart du tar kortet ut av maskinen er det tilbake på standard instillinger. Det er usporbart.. (så fremst at du ikke er så lur å si til butikken at kortet gikk føyken etter softmodding.

 

Det er ekstrem liten sjans for å ødelegge kortet permanent.

6800LE vill jeg si er det beste kjøpet.

Lenke til kommentar
min personlige anbefaling er radeon 9800pro..

 

Da vil prisen til slutt bli 1745+165+45(oppkravsgebyret)= 1955,-

Du vil få et 6800LE billigere enn dette inkludert frakt fra databutikken.com. I tillegg ligger 6600GT på omtrent samme pris. Jeg personlig syns begge disse er et bedre valg enn 9800 Pro selv om det slett ikke er et dårlig kort.

Ey dude..

Anbefalingen min er et flashet 9800pro kort @ xt!

6600GT er bedre orginalt, og blir da også bedre når du har klokket det .. Med andre ord et bedre valg uansett i mine øyne.

ja nemlig, fint du sa det først

Lenke til kommentar
Nei.. Er det ikke slik som dette da?

 

Softmod som feiler = Ikke permanent skade, kan ordnes.

Hardmod som feiler = Ofte permanent skade som svidd kort osv.

Overklokking som feiler = Ofte permanent skade som svidd kort osv.

må bare nevne noe her.. det skal mye til for å svi kretskort og ødelegge komponenter med kun en loddepenn... Da jeg modda chip in i min PSone var de jo heller at loddinga var dårlig loddet slik at det ble kontakt der det ikke skulle bli kontakt og dermed kortslutninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...