Gå til innhold

Straff for å kjøpe hl2 i butikken?


Anbefalte innlegg

Trenger bare internett og steam for å unlocke... Etter at du har unlocka kan du spille uten steam...

 

Og du har erfaing med dette? Etter det jeg har hørt så er det kunn ved hjelp av Steam at man kan spille HL-2! Hvis du tar ut nettverksledningen så kan du kjøre Steam i offline mode slik at du kan spille HL-2 uten internett! Rett meg hvis jeg tar feil!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo temmelig latterlig at man trenger media til nye spill. Dette er jo bare med på å fordyre produktet. Har også kjøpt HL2 og er sinnsykt skuffa over at jeg trenger DVD for å spille.

Etter alt PC med aktivering over internet ble jeg temmelig sjokkert at det var en CD/DVD sjekk på spillet.

Forhåpentligvis kommer det snart en NOCD crack så jeg slipper maset med skive, ev at valve kommer ut med en oppdatering som fikser PROBLEMET!

Lenke til kommentar
Er jo temmelig latterlig at man trenger media til nye spill. Dette er jo bare med på å fordyre produktet. Har også kjøpt HL2 og er sinnsykt skuffa over at jeg trenger DVD for å spille.

Etter alt PC med aktivering over internet ble jeg temmelig sjokkert at det var en CD/DVD sjekk på spillet.

Forhåpentligvis kommer det snart en NOCD crack så jeg slipper maset med skive, ev at valve kommer ut med en oppdatering som fikser PROBLEMET!

Blir du like skuffet og sjokkert hver gang du kjøper et spill, og det viser seg å være cd-sjekk på spillet?

Lenke til kommentar
Trenger bare internett og steam for å unlocke... Etter at du har unlocka kan du spille uten steam...

 

Og du har erfaing med dette? Etter det jeg har hørt så er det kunn ved hjelp av Steam at man kan spille HL-2! Hvis du tar ut nettverksledningen så kan du kjøre Steam i offline mode slik at du kan spille HL-2 uten internett! Rett meg hvis jeg tar feil!

Jeg har faktisk ikke prøvd å spille HL2 uten å ha oppe steam, eller å ha dratt ut kabelen, men mener å ha last et sted at det var bare for unlockinga at man trengte steam og internett...

Lenke til kommentar
Er jo temmelig latterlig at man trenger media til nye spill. Dette er jo bare med på å fordyre produktet. Har også kjøpt HL2 og er sinnsykt skuffa over at jeg trenger DVD for å spille.

Etter alt PC med aktivering over internet ble jeg temmelig sjokkert at det var  en CD/DVD sjekk på spillet.

Forhåpentligvis kommer det snart en NOCD crack så jeg slipper maset med skive, ev at valve kommer ut med en oppdatering som fikser PROBLEMET!

Blir du like skuffet og sjokkert hver gang du kjøper et spill, og det viser seg å være cd-sjekk på spillet?

Men man har jo allerede bevist at men har orginal kopi av spillet gjennom registreringa. Burde ikke være nødvendig med dvd sjekk i tillegg.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Hvis du seriøst ser poenget i og klage på Valve fordi DU ikke har dvd-spiller - da er det vel noe seriøst galt er det ikke? HAheaheh... Dvd er genialet i forhold til 6 cd'r!

Er enig at DVD er genialt kontra CD'r.

Det jeg er skuffa over er at man trenger media i for å spille spillet.

 

@ likferd. Ja jeg er skuffet over alle spil som krever CD/DVD check hver gang man skal kjøre spillet.

Man har allerede bevist at man eier en kopi v cd key og nyere spill som HL2 må i tilegg aktivere over internet.

At de gidder å bry seg med den lamme mediachecken skjønner ikke jeg, spillet er jo ofte cracka før det er utgitt uansett, så noe reel kopibeskyttelse er det ikke.

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk ikke prøvd å spille HL2 uten å ha oppe steam, eller å ha dratt ut kabelen, men mener å ha last et sted at det var bare for unlockinga at man trengte steam og internett...

Prøve selv før man sier noe bombastisk kanskje?

 

Jeg mener å ha lest et sted at HL2 kan kjøres på en 486. Betyr vel at det stemmer det da.

Lenke til kommentar

angrer også på at jeg ikke kjøpte HL2 igjennom Steam nå, da DVD spilelren min synger på siste verset og jeg ikke la merke til at det var nødvendig med DVD spiller.

 

Men som andre sier så er det måter å unngå å måtte lete frem DVD'en hver gang, og det er også en No-cd "patch" ute på nettet nå.

 

http://fileforums.com/showthread.php?t=65374&page=12&pp=15

 

Men den sida der jeg fikk filene fra er nå nede. Og jeg har ikke fått det til å fungere enda, men andre har visst greid det.

 

GCW har også mottatt filene men har ikke lagt de ut enda

Lenke til kommentar
Nå er det slikt at hvis du kjøper halflife 2 over steam får valve 100 % av alle pengene. Kjøper du via butikken må valve dele med vivendi og noen flere selskaper såvidt som jeg har fortstått.

 

 

Så jeg kjøpte halflife 2 på elkjøp for 299.

 

 

Installerte det på brodern sin nye data, fungerte utmerket. Har ødelagt dvdspillern på min egne pc så jeg lagde et image av dvd'n på brodern sin pc og overførte det til min egen pc via nettverket, og så mounta det i daemon tools. Installeringa gikk feilfritt.

 

Problemet da er at spillet ikke vil starte pga cdsjekk! Hvis du kjøper via steam så får du ikke cdsjekk! hva faen?? blir jeg straffet for å ha kjøpt halflife 2 i butikken??? jeg tør ikke teste noen av de litt tvilsomme crackene som har kommet ut, vil jo ikke bli banna fra steamnettverket heller! FAEN

For å si det sånn, sjekker jo de fleste spill i dag om det faktisk er en orginal cd.... Som de spillene man laster ned fra nettet og tester før man kjøper de.. Kommer selvfølgelig opp feilmelding om at "feil CD" står i... Helt til du kopierer over cracken fra "cd plata"

 

Sier ikke mer...

 

Edit:

 

ok.. Litt til da...

 

Vil ikke kalle dette en straff fra valve... Siden det er normalt fra andre produsenter.. Prøv med et annet spill, så skal du se.. :)

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Sprang på Elkjøp og kjøpte half-Life 2 når jeg så at det kosta bare 299,-.

 

Heldigvis var det på DVD. Men jeg ble utrolig forbanna da jeg oppdaget at den ikke funka på DVD-spilleren min. :ohmy:

 

Ble dritsur da jeg oppdaget at jeg må kjøpe meg PC også for å se på dvd-en :no:

 

Det verste er jo at jeg har brutt forseglingen og derfor ikke kan returnere dvd-en heller... :mad:

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk ikke prøvd å spille HL2 uten å ha oppe steam, eller å ha dratt ut kabelen, men mener å ha last et sted at det var bare for unlockinga at man trengte steam og internett...

Prøve selv før man sier noe bombastisk kanskje?

 

Jeg mener å ha lest et sted at HL2 kan kjøres på en 486. Betyr vel at det stemmer det da.

OK da... :blush:

 

Må faktisk ha steam oppe får å spille HL2, men at man ikke trenger internett for annet enn unlockinga er vel ganske sikkert... gidder ikke prøve det engang :p

Lenke til kommentar
For å si det sånn, sjekker jo de fleste spill i dag om det faktisk er en orginal cd.... Som de spillene man laster ned fra nettet og tester før man kjøper de.. Kommer selvfølgelig opp feilmelding om at "feil CD" står i... Helt til du kopierer over cracken fra "cd plata"

 

Sier ikke mer...

 

Edit:

 

ok.. Litt til da...

 

Vil ikke kalle dette en straff fra valve... Siden det er normalt fra andre produsenter.. Prøv med et annet spill, så skal du se.. :)

Du har kanskje ikke lest hele tråden..

 

Poenget her er jo at du har kontroll gjennom registreringa, dermed trenger du ikke dvd sjekken. Du har jo vist, gjennom å registrere deg, at du har orginal nøkkel.

 

Greit nok at andre spill har den, men de krever ikke online registrering for å spille sp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...