Gå til innhold

[Løst] Fjernhjelp i XP fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Jeg skal hjelpe en som bor i Spania, men fjernhjelp fungerer ikke. Vi kommer så langt at jeg har fått invitasjon med noen timers gyldighet, skriver riktig passord - deretter kommer en feilmelding om at datamaskinens navn ikke kan 'resolves'. Vi kjører begge XP, har bredbånd, og har slått av brannmurene. Har prøvd alt som står i Windows egen hjelpfunksjon.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Hei - jeg har fortsatt problemer med fjernhjelp i Windows XP. Prøvde nå å kjøre det gjennom MSN Messenger. Vanlig chatting går OK, men når jeg prøver å koble opp fjernhjelp kommer feilmeldingen "Tilkobling til fjernhjelp kan ikke opprettes fordi det eksterne vertsnavnet ikke kan løses. Prøv på nytt."

 

Burde ikke dette ha funket, da? :hrm:

Lenke til kommentar
Hei - jeg har fortsatt problemer med fjernhjelp i Windows XP. Prøvde nå å kjøre det gjennom MSN Messenger. Vanlig chatting går OK, men når jeg prøver å koble opp fjernhjelp kommer feilmeldingen "Tilkobling til fjernhjelp kan ikke opprettes fordi det eksterne vertsnavnet ikke kan løses. Prøv på nytt."

 

Burde ikke dette ha funket, da? :hrm:

Bruk RealVNC, det er sinnsykt mye bedre enn XP sitt program !

Og det fungerer iallefall, i motsetning til det som er i xp'en !

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det andre som har fått vanlig Windows XP Fjernhjelp til å funke? Kan det være noe hos bredbåndsleverandøren (f eks manglende navnetjener) som skaper problemer med å få kontakt? Det eneste jeg har for å identifisere den som skal ha hjelp er en e-postadresse, men det går jo bra med Messenger.

 

(Jeg har forsåvidt IP-adressen også, men jeg finner ingen plasser i Fjernhjelp hvor jeg kan bruke den.)

:cry:

Lenke til kommentar

Forsøk dette:

 

1. Høyreklikk på min datamaskin (på maskinen som skal ha hjelp!), velg "Eksternt" og hak av i ruten "Tillat brukere...". Du må antageligvis restarte maskinen etterpå.

 

prop.jpeg

 

2. Fra maskinen du skal koble deg opp med, klikk "Start - Kjør" og skriv inn "C:\WINDOWS\system32\mstsc.exe" og trykk Enter.

 

mstsc.jpeg

 

Skriv inn IP adressen til den maskinen du vil koble deg opp mot i feltet "Datamaskin" og klikk "Koble til".

 

Sørg for at IP adressen er den aktuelle. Dersom den du forsøker å koble deg opp mot sitter bak en router kan det være at den må konfigureres spesielt.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke prøvd det som ble sagt her i siste post, men jeg har prøvd UltraVNC, Radmin og RealVNC uten hell. Har brukt Radmin tidligere, men da på en maskin i mitt eget nettverk, og det fungerte fint. Men nå får jeg det altså ikke til. Er ikke helt sikker på hva jeg skal skrive inn. (og hvor) For det er vel den IP`n han får fra whatsismyip.com som er den jeg skal taste inn? Begge har router, og begge har brannmur, men har prøvd å skru av disse uten hell...Hadde vært veldig fint om noen gadd å vise meg hvordan ett av de nevnte VCN programmene fungerer. Er en fyr jeg hjelper en del ang pc`n hans, og da hadde det vært veldig greit om jeg kunne styrt den herfra. På forhånd takk! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...