Gå til innhold

Half-Life: Gordon Freeman=G Man?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha, ja kanskje han rett og slett bare er schizo - stakkars Freeman. Kan jo også tenkes at når ulykken skjedde i 1'ern så ble Freeman bare "knocka" ut i drømmeland. Og der er han enda ...

 

It's all a dream!

Men Valve har nok allerede skrevet manuset for å ikke drite seg ut med historien i fremtidige spill sammenlignet med de 2 vi har nå.

støtter litt av den, at bare Gordon ser han, men ingen andre, for han forsvinner rundt hjørner og sånt (med untak av verandaen) :p

Lenke til kommentar
Haha, ja kanskje han rett og slett bare er schizo - stakkars Freeman. Kan jo også tenkes at når ulykken skjedde i 1'ern så ble Freeman bare "knocka" ut i drømmeland. Og der er han enda ...

 

It's all a dream!

Men Valve har nok allerede skrevet manuset for å ikke drite seg ut med historien i fremtidige spill sammenlignet med de 2 vi har nå.

Ok, enda en grunn til å slå av. klisjeer, fins det noe verre i en story?

Lenke til kommentar
Haha, ja kanskje han rett og slett bare er schizo - stakkars Freeman. Kan jo også tenkes at når ulykken skjedde i 1'ern så ble Freeman bare "knocka" ut i drømmeland. Og der er han enda ...

 

It's all a dream!

Men Valve har nok allerede skrevet manuset for å ikke drite seg ut med historien i fremtidige spill sammenlignet med de 2 vi har nå.

:no: Story'en er nok mye dypere enn som så. Bare noen som ikke klarer å få den med seg :roll:

Lenke til kommentar
Haha, ja kanskje han rett og slett bare er schizo - stakkars Freeman. Kan jo også tenkes at når ulykken skjedde i 1'ern så ble Freeman bare "knocka" ut i drømmeland. Og der er han enda ...

 

It's all a dream!

Men Valve har nok allerede skrevet manuset for å ikke drite seg ut med historien i fremtidige spill sammenlignet med de 2 vi har nå.

:no: Story'en er nok mye dypere enn som så. Bare noen som ikke klarer å få den med seg :roll:

Hl er som en god bok, må spilles flere ganger for å forstå alt...

Lenke til kommentar
Haha, ja kanskje han rett og slett bare er schizo - stakkars Freeman. Kan jo også tenkes at når ulykken skjedde i 1'ern så ble Freeman bare "knocka" ut i drømmeland. Og der er han enda ...

 

It's all a dream!

Men Valve har nok allerede skrevet manuset for å ikke drite seg ut med historien i fremtidige spill sammenlignet med de 2 vi har nå.

støtter litt av den, at bare Gordon ser han, men ingen andre, for han forsvinner rundt hjørner og sånt (med untak av verandaen) :p

I Hl3 så våkner du på black mesa.. rett etter ulykken.. våkner liksom 5 min etter det har skjedd.. men gordon oppfattet det som noen år :p som med den teleporten på hl2.. en uke senere..

 

 

Så fortsetter de inni black mesa igjen...lol..

:p

Lenke til kommentar
Haha, ja kanskje han rett og slett bare er schizo - stakkars Freeman. Kan jo også tenkes at når ulykken skjedde i 1'ern så ble Freeman bare "knocka" ut i drømmeland. Og der er han enda ...

 

It's all a dream!

Men Valve har nok allerede skrevet manuset for å ikke drite seg ut med historien i fremtidige spill sammenlignet med de 2 vi har nå.

støtter litt av den, at bare Gordon ser han, men ingen andre, for han forsvinner rundt hjørner og sånt (med untak av verandaen) :p

I Hl3 så våkner du på black mesa.. rett etter ulykken.. våkner liksom 5 min etter det har skjedd.. men gordon oppfattet det som noen år :p som med den teleporten på hl2.. en uke senere..

 

 

Så fortsetter de inni black mesa igjen...lol..

:p

Da ler eg :p

Lenke til kommentar
Haha, ja kanskje han rett og slett bare er schizo - stakkars Freeman. Kan jo også tenkes at når ulykken skjedde i 1'ern så ble Freeman bare "knocka" ut i drømmeland. Og der er han enda ...

 

It's all a dream!

Men Valve har nok allerede skrevet manuset for å ikke drite seg ut med historien i fremtidige spill sammenlignet med de 2 vi har nå.

:no: Story'en er nok mye dypere enn som så. Bare noen som ikke klarer å få den med seg :roll:

Ja - så derfor skal jeg spille igjennom en gang til nå ... på medium (jeg spilte easy første gangen) - så skla jeg tusle innom vær minste krok og utforske og få med meg alt. Det skal bli moro ...

 

*fyre opp igjen*

Lenke til kommentar

Tror nok ikke Gordon Freeman = G-Man. Grunnen er ganske enkelt og finnes i HL1. I slutte får Freeman et valg, følge G-man eller dø (valgte en gang ikke å følge G-amn og ble da teleporta til en arme med Bullsquids som tok livet av meg).

 

Så derfor kan ikke G-man være Gordon, et ganske simpelt tids paradoks. Om Freeman ikke velger å ta oppdraget fra G-man, dør Freeman, og da dør G-man.

 

G-man er en mystisk mann som man ikke helt vet hva gjør der, han hjelper ikke akkurat så mye ;)

Lenke til kommentar

hva er det som er så paradoks med det egentlig? vel hele tidsreise tingen er ett eneste stort parakos egentlig, men uansett

 

poenget er jo at man dør hvis man IKKE velger å joine... (vi får jo heller ikke vite hva som skjer med G-man om man velger å drite i ham...)

 

Velger man å gå med på dealen, går jo alt bra, noe han sier han "viste at det ville gjøre"... :)

Lenke til kommentar
hva er det som er så paradoks med det egentlig? vel hele tidsreise tingen er ett eneste stort parakos egentlig, men uansett

 

poenget er jo at man dør hvis man IKKE velger å joine... (vi får jo heller ikke vite hva som skjer med G-man om man velger å drite i ham...)

 

Velger man å gå med på dealen, går jo alt bra, noe han sier han "viste at det ville gjøre"... :)

Paradokse er at vis G-man er en senere utgave av Freeman, og Freeman dør i black Mesa pga et feil valg, dør G-man, fordi den personen han opprinnelig skal stamme fra dør før han får overføre noe til noen andre. Så derfor kan ikke G-man være Freeman, og derfor er G-man fremdeles et mysterie :p

Lenke til kommentar
Men Gordon gjør jo ikke feil valg. Derfor, siden Gorden ikke døde kan G-man komme tilbake og tilby Gordon jobb, noe som han hadde gjort tidligere første gang Gordon valgte rett. Uansett blir det en evig rundgang som bare kan overgås av Donald til tider hvis tidsreieteorien stemmer.

Men hvorfor vil G-man gi seg selv (teoretisk) et valg mellom fremtidig jobbing for ham eller døden? Viste han at han hadde et valg Gordon ikke kunne motstå? Eller sjangsa han på at Freeman valgte fremtidig jobbing?

 

 

Jeg for min del tror at G-man og Gordon ikke har noe til felles, eller er en og samme person. Jeg tror G-man er en som jobber som et mellomledd mellom Freeman og en høyere organisasjon som trekker i trådene, noe som står høyere enn The Combine. Grunnen for at jeg tror dette er at G-man kan sprade rundt i City 17 uten å bli angrepet av noen.

 

Huff, vi trenger et leksikon fra Valve når Half-life serien er fullført, et feit 10 binds leksionkon som forklarer ALT sammen, for dette gir meg hodepine :p

Lenke til kommentar

Han gir han jo ikke noe valg. Han vet jo hva han vil velge. Hadde han valgt annerledes ville han jo ikke eksistert.. Men for at den teorien skulle ha stemt burde ikke Valve ha gitt spilleren et valg. Så det er nok lite sansynelig at de er den samme personen. Det kan jo forresten tenkes at Valve gjorde et valg og bestemte seg for at slik er det. I likhet med hva utviklerene av DeusEx2 gjorde (i slutten av DE1 får du et valg, i begynnelsen av DE2 har utviklerene valgt en av de tre mulighetene, omtrent)..

Lenke til kommentar

men jeg tror ikke de er samme person, siden du har det valget på slutten, og hvis de hadde vært samme person og du hadde valgt å dø ville aldri gman ha eksistert fordi du døde før du ble like gammel som gman er.

 

G man kan ikke eksistere som 60 åring hvis gordon dør som 3o åring og g-man er en fra framtiden med tidsmaskin.

 

Huff og huff, dette ble rotete

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...