Gå til innhold

Tekniske problemer med HL2? (krasj osv) Les her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg har problemer med HL 2 :no: Når eg starter det kommer det "preparing tp play Half Life 2" men når den går vekk kommer ikkje HL 2 opp. :(  Skal prøve å re-innstallere steam i dag men viss ikkje det funker så griner eg.

hva med å søke på forumet, evt. lese de innleggene som ligger i tråden før du poster?

Fikk det til å funke i går :tease:

Hva gjorde du for å få det til?? fikk ikke til noen ting... Hater dette! elsker spillet men kan ikke spille!?!?! for noe drit!

 

HJELP! Anyone?? Pleace??

Lenke til kommentar

Fikk et lite problem med installeringen (se vedlagte feilmelding) da jeg prøvde å installere HL2 uten CS:Source. Da jeg valgte å også installere CS:Source og valgte å ikke installere desktopikoner gikk alt som det skulle. Dessverre vet jeg ikke nøyaktig hvilken del som løste problemet. 'hl24.cab' inneholder CS:Source, og 'hl2.ico1' er muligens det ikonet som skal kopieres til skrivebordet. Alcohol 120% så ikke ut til å ha noe med det å gjøre.

post-169-1101425019_thumb.png

Lenke til kommentar
Jeg har et litt annet problem med spillet, og det er at

det kommer opp "A.I. disabled" på skjermen..

da blir det fort vanskelig å komme videre når folk jeg egentlig skal

snakke med eller noe bare står der...

 

Noen som har det samme problemet?

Hmm... ikke for å anklage deg, men har hørt at slik bare skjer med warez versjonen...

Lenke til kommentar

Jeg da? Jeg starter opp HL2. Ingen problemer, jeg får begynt på første brett der man kommer inn til City 17. Så snart jeg møter Barney og må rømme fra Combine-soldatene (ut vinduet og gjennom en dør) kommer det fram en Loading-screen. LIKE ETTER HENGER SPILLET SEG OPP. Det kommer fargede striper på skjermen :no:

 

Noen som også har opplevd dette?

Lenke til kommentar

Har tatt opp dette problemet i et par andre tråder, men etter litt leting på nettet tror jeg det er verdt å ta det opp en gang til. Jeg har tenkt å kjøre HL2 på min stasjonære PC, som nå bare har en DVD-brenner. Det er rett og slett umulig å få lest DVDen, og jeg er nå 99,999...% sikker på at det er SecuROM-beskyttelsen som lager trøbbel. Har prøvd alt som er av råd på VUs hjemmesider, uten at det har hjulpet noe. DVDen er det ikke noe i veien med, testet den på en laptop, og det gikk greit.

 

Etter å ha sett litt på Steam-forumet har jeg sett at det er flere som har samme problem. Og for øyeblikket er det ingen god løsning på problemet, og for mange finnes det ingen løsning. Vivendi vet om problemet, men har foreløpig ikke informert om de har tenkt å gjøre noe med det.

 

Så, er det noen som vet mer? Dvs. hva VU har tenkt å gjøre, om det finnes en "korrekt" løsning på problemet, eller om jeg har misforstått totalt? Jeg er drittlei av dirty-tricks som rebooting og driveroppdatering (som jeg allerede har gjort). Slike ting skal være unødvendig.

 

Jeg har sett litt på esken, og det er ingen informasjon som tilsier at dette problemet skulle oppstå. Ville tro at man etter kjøpsloven har rett til å kreve pengene tilbake. Jeg vil i så fall advare folk som bare har DVD-brenner mot å kjøpe spillet uten å teste det først (gjelder VU-distribusjonene).

Lenke til kommentar
Fikk et lite problem med installeringen (se vedlagte feilmelding) da jeg prøvde å installere HL2 uten CS:Source. Da jeg valgte å også installere CS:Source og valgte å ikke installere desktopikoner gikk alt som det skulle. Dessverre vet jeg ikke nøyaktig hvilken del som løste problemet. 'hl24.cab' inneholder CS:Source, og 'hl2.ico1' er muligens det ikonet som skal kopieres til skrivebordet. Alcohol 120% så ikke ut til å ha noe med det å gjøre.

Jeg har fått samme feilmelding ørten ganger nå. Har også fjernet både Daemon og Alcohol, funker ikke uansett. Var innom en spillbutikk i dag og spurte betjeningen, og jeg må si at jeg stusset noe over svaret der, han spurte nemlig om jeg hadde XP Pro. Jeg svarte ja, og han sa da at "Da er løsningen å avinstallere det, og installere Xp Home i stedet". Dette var løsningen på hl24.cab-problemet, i følge ham. Jeg får meg ikke til å tro at det kan være tilfelle...?!?

 

Lurer også på en annen ting. Jeg hadde noe trøbbel med Hl2, og avinstallerte det. I mellomtiden før jeg skulle til å reinstallere det, mistet jeg internett-tilkoblingen min, da jeg holder på å skifte leverandør. Får ikke nettet tilbake før om tre uker...så kan jeg installere HL2 uten internett?? Jeg fikk jo en eller annen kode når jeg registrerte det via Steam første gangen, og tenkte kanskje bare jeg kunne taste denne inn nå..? Eller MÅ jeg ha nett når jeg installerer det...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...