Gå til innhold

valve,dårlige løsninger og half life 2


Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

skal ikke gjøre dette til en trasig klagepost, målet er å oppsummere et par ting.

noe går på valve sine latterlige løsninger, andre går på spillet i seg selv.

først og fremst så finner jeg denne authentication delen direkte latterlig, hvorfor i herrens navn må jeg være tilkoblet internett for å få spilt half life 2 ? greit nok at man kan benytte seg av andre løsninger for å slippe dette, men jeg gidder rett og slett ikke å begynne å forandre på div filer bare for å få en skikkelig løsning på noe jeg har betalt for.

steam faller praktisk talt sammen, det tar en evighet å unlocke filene, man får problemer med å koble seg til steam, osv osv.

på den tiden man har brukt på å få unlocket hl2 så har jammen santen de fleste allerede hentet ned warez versjonen,installert og begynt å spille hl2...

hva er poenget med å gjøre det latterlig komplisert for de som faktisk har kjøpt spillet, mens de som har lastet det ned slipper unna hele opplegget.

er direkte unødvendig å komme med kommentarer ala "det er for å forhindre at nettet flommer over av ulovlige kopier", et slikt utsagn ble jo dementert ca 3timer etter den offesielle utgivelsen av half life 2, for det var så lang tid det tok å cracke det...

selv gta3 tok lengre tid å cracke, og det hadde ikke engang noen form for irriterende løsning innen authentication.

 

kanskje er det dette som ødelegger litt av gleden ovenfor half life 2, begynner jeg rett og slett å bli så forbanna på valve og deres latterlige løsninger at det går utover mine tanker rundt spillet?

uansett så er jeg ikke strålende fornøyd med half life 2, joda, grafikken er uten tvil vakker, spillet går ypperlig på maskinen, men etter ca 2,5time så fikk jeg aldri den "wow" følelsen, det føltes ikke som om det var århundrets fps, king of the hill, etc etc, endte opp med følelsen av at det er just another fps. fysikken fungerer da greit foreløpig, selv om den ikke er helt realistisk, er hele tiden småting som ødelegger, f.eks denne luftbåten som tydeligvis ikke kan tippes rundt.

noe av det mest irriterende er forøvrig loading opplegget, er jo nesten like irriterende som i dx2, er man i et actionfylt område, f.eks med lufbåten hvor man like før en hindring+sving får "loading", liten stund etterpå så sier det "BANG", slike ting ødelegger så usannsynlig mye av helhetsfølelsen.

 

hl2 ser foreløpig ut til å være et utmerket spill, men noe soleklar terning 6, king of the hill,århundrets fps, osv osv, det er det så definitivt ikke.

kanskje jeg ombestemmer meg etter et par dager til med spilling, får ikke muligheten til dette før i helga, forventningene mine er absolutt ikke blitt oppfylt, og jeg hadde langt lavere forventninger enn flertallet her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

nå tror jeg du forveksler meg med en annen person med lignende nick:)

har uten tvil sett frem til spillet, men har hatt moderate forventninger, har stort sett vært småirritert på valve

Lenke til kommentar

Dette kunne jeg ikke vært mer enig i. Den dumme valideringen og unlockingen av spillet kunne de spart seg for. Det er jævlig plagsomt. Spesielt for de som faktisk har kjøpt spillet i butikken. Jeg satt 3 timer å ventet på at cd-key skulle registreres, og deretter lang tid på å unlocke filene. Dette er noe å irritere segg skikkelig over.

 

Angående spillet så synes jeg det absolutt var verdt pengene. Bra spillopplevelse så langt.

Lenke til kommentar

Har ikke spillet ennå, fikk det først i dag, så det grafiske holder jeg meg utenom.

 

Men steam, argh, kunne det bare råtne og brenne i, erm, ja, dere skjønner. Siden jeg har ISDN linje, kommer dette antageligvis til å ta sin tid. Hater steam så inderlig når det kommer til valves produkter. De legger alt for stor tilitt til et program som fucker opp flere maskiner enn det hjelper.

 

Så legg meg til listen over steam haters, for jeg kan ikke si at jeg liker steam. ;)

Lenke til kommentar

Er enig med mye du skriver ThomasM. Personlig hadde jeg veldig store forhåpninger til dette spillet og var kjempeklar til å kjøpe spillet den dagen det kom ut og sette det i hylla sammen med samtlige HL utgivelser. Skuffelsen ble derfor rimelig stor da jeg oppfattet hva som egentlig lå i gjære fra Valve sin side når det gjaldt å sperre brukere ute fra spillet.

Var svært kritisk til Steam fra første stund og deres såkalte "autentisering" og jeg ser nå at det var med rette. Hele Steam opplegget har gitt meg et svært dårlig inntrykk og jeg har i skrivende stund ennå ikke kjøpt spillet. Steam/Valve har klart å ødelegge mye av den gleden jeg hadde sett fram til i lang lang tid. For å være ærlig så har jeg i den siste tiden faktisk mistet en god del av lysten med å spille spillet. Jeg er ganske sikker på at spillet i seg selv er riemlig bra, men føler også at Valve har klart å påvirke mitt forhold til spillet i negativt retning allerede før jeg har testet det.

Har utallige spill i hylla med idiotiske brukersperrer som tildels har skapt endel unødvendig klunder, men jeg har alltid funnet meg i det fordi jeg tross alt stod helt fritt til å installere og spille spillet, som jeg hadde kjøpt og betalt for, når og hvor jeg ville. Valve har nå forsøkt å fjerne denne friheten og det er noe jeg ikke setter særlig pris på. At Valve påstår at det "bryr" seg om fansen er nå intet annet enn en direkte hån. Det har det på glimrende måte bevist i de siste dagene. :mad:

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Ser for meg steam serveren(e) til valve som to bokser(, slik at de kan omtale dem i flertall). To celeron servere fra elkjop, som jobber på spreng.

 

Jeg var selv dum nok til å bestille fra elkjop. Får nok ikke HL2 på lenge......

Jeg har betalt for softwaren. Det er nok. Gidder ikke å bruke de neste dagene på å prøve å få kontakt med steam "serverene".

 

 

Utifra det jeg leser, så er store deler av fansen slått ned til knestående, og overgir seg nesten til oss andre. Fansen det har gått smertefritt for lever forsatt i sine egen verdener, og kan ikke forstå hva det er å klage over.

Lenke til kommentar

Vær obs vist dere bestiller HL2 over internett, på elkøp sine sider. En dag før halflife kom ut så stod det, "Tilbudet gjelder kun ved kjøp over internett". Det dere skal legge merke til er at de fjerner denne teksten den dagen spillet utgis. Med andre ord så fikk jeg kjøpt HL2 i butikken for 299,- Sparte meg derfor ca 100,- i porto ved å ikke bestille på nettet.

Endret av TimmyTheRapboy
Lenke til kommentar
TimmyTheRapboy Skrevet 17/11/2004 : 13:38

  Vær obs vist dere bestiller HL2 over internett, på elkøp sine sider. En dag før halflife kom ut så stod det, "Tilbudet gjelder kun ved kjøp over internett". Det dere skal legge merke til er at de fjerner denne teksten den dagen spillet utgis. Med andre ord så fikk jeg kjøpt HL2 i butikken for 299,- Sparte meg derfor ca 100,- i porto ved å ikke bestille på nettet. 

 

og du sparte deg nok for masse venting også......

 

forbannet elkop og posten

Lenke til kommentar
Vær obs vist dere bestiller HL2 over internett, på elkøp sine sider. En dag før halflife kom ut så stod det, "Tilbudet gjelder kun ved kjøp over internett". Det dere skal legge merke til er at de fjerner denne teksten den dagen spillet utgis. Med andre ord så fikk jeg kjøpt HL2 i butikken for 299,- Sparte meg derfor ca 100,- i porto ved å ikke bestille på nettet.

Det irriterte meg og, bestillte 2 stk fra elkjop.no :cry:

Jeg kjøpte spillet i butikken og har allerede greid hele greia, og jeg har enda ikke fått pakken fra elkjøp. :p

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Bestilte selv HL2 silver edition for en måned siden eller noe sånt, og lastet ned spillet delvis gjennom de seks forskjellige fasene, og i går fikk jeg aåpnet spillet på 5 minutter uten problemer og har siden da kost ræven av meg med zero gravity ved å skyte sagblad :-)

 

Jeg har ikke erfart noen av problemene med steam som det klages over her, men jeg har full forståelse for synspunktene og deler dem helt klart. Hvis dette er steams mottrekk mot piratvirksomhet, så skyter de seg selv i foten. Uansett spillet er verdt ventingen når dere en gang har det tilgjengelig. Uansett glad jeg lastet ned alle filene i forkant og bare trengte å unlocke de. I venteperioden koste jeg meg med CS Source.

 

BTW: Hvordan er det med multiplayer i HL2? Hørte snakk om coop..? Hva skjer på denne fronten, noe multiplayer som er klart per i dag?

Lenke til kommentar
er direkte unødvendig å komme med kommentarer ala "det er for å forhindre at nettet flommer over av ulovlige kopier", et slikt utsagn ble jo dementert ca 3timer etter den offesielle utgivelsen av half life 2, for det var så lang tid det tok å cracke det...

selv gta3 tok lengre tid å cracke, og det hadde ikke engang noen form for irriterende løsning innen authentication.

Når det gjelder hensikten med Steam, som et virkemiddel mot piratkopiering så er jeg bare delvis enig at det er feilslått. Årsaken til dette er at de aller fleste spill blir tilgjengelig lenge før spillet blir gitt ut, pga autentifiseringen så fikk Valve hindret at HL2 piratversjonen kom ut før orginalen. Det er det lenge siden jeg har sett at en annen stor tittel har maktet. Doom3 for eks kom jo lenge før på piratscenen, det bidro ihvertfall til at jeg ikke gadd å vente, nå derimot hadde jeg pre-loada hele greia, og trengte bare noen minutter på å aktivere. Fristelsen ble med ett mye større.

 

Allikevel er jeg enig i at det er endel "issues" rundt steam, som ikke er helt bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...