Gå til innhold

Dell-innmat inn i Lian Li


Anbefalte innlegg

Ei venninne av meg har en Dell-pc, men har veldig lyst på et Lian Li tower (Kan ha noe med at jeg kjøpte meg det :D)

 

Men, er det mulig å slenge innmaten i den, inn i et vanlig Lian Li? Noen som har prøvd dette?

 

Kabinettet er i Tower-utgaven, men åpner seg som en koffert.. Dimension 8300 heter den.

 

Edit: la til navn på pc

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg forstår saken skulle det gå helt greit! Har ikke plukket Dimension 8300 i biter før men skulle tro det. Så på noen bilder...

 

Ang. Fan ducten tror jeg det skulle gå bra da LianLi kabinettet har noe bedre egenskaper med tanke på temeraturer. Ellers er det vel bare å kjøpe ny prossesorkjøler siden garantien alerede er brutt? :blush:

Lenke til kommentar

Quote

 

OMG, kan jo ikke sette dell-innmat inn i Lian Li da thumbdown.gif Blir jo litt feil synes jeg

 

----------------------------------------------------------

 

Bare tullprat, hvorfor skulle man ikke kunne gjøre det? Det er jo bare et pent kvalitetsskall, innmaten på Dell er det vel ikke noe galt med, eller er begrunnelsen at man på en eller annen måte skulle "gjøre skam " på en Lian-li kasse med innmat fra Dell. Begrunn det, det er i allefall noe av det latteligste jeg har hørt. Kjør i vei, kjøp kabinettet og monter, det vil bli bra.

Endret av slowcooler
Lenke til kommentar
OMG, kan jo ikke sette dell-innmat inn i Lian Li da :thumbdown: Blir jo litt feil synes jeg :D

Eller som å pakke en hundebæsj i en konfekteske.

 

 

Men Dell skulle da følge ATX-standarden? Hadde jo vært helt tullete om de ikke gjorde det. Så det skulle jo gå greit, kanskje du må bytte ut diverse kabler og festeløsninger, fordi det er spesialtilpasset Dell-kabinettet, så man ikke skal ha en cm til å gå på. Får ikke Dell levert hovedkort fra Intel? Disse skulle vel ha standard Socket 478/775 osv festeanordning for CPUkjøler. I verste fall kan man vel bare modde litt på den fan ducten som sitter i Dell-maskina.

Lenke til kommentar

Det skal gå helt fint det ja! Dell følger de fleste standardene. Det eneste som du ikke kan gjøre er å bruke fanducten* som i de fleste tilfeller kjøler CPU, stort sett uten vifte på kjøleribba. Det er nemlig eksos-vifta i kombinasjon med fanducten som tar seg av den saken. Nå skal det nevnes at Dell har flere løsninger på dette, slik at en del av maskinene deres kommer med eksos-vifte, vifte på CPU-ribba og fanduct +- Dell bruker i tillegg for det meste 92mm vifter. Det skal ikke være noe problem å feste ei vifte på kjøleribba, eller evt. lage en egen fanduct til det nye kabinettet. Uansett så kjør på! Alt skal gå helt greit ;)

 

* Den har en egen festemekanisme som ikke vil passe uten litt modding. Å modde denne delen vil jeg på det sterkeste fraråde, da en kan trenge å levere pc'en tilbake ved evt. feil som kan oppstå. Da selvsagt i sitt orginale kabinett ;P

Lenke til kommentar
OMG, kan jo ikke sette dell-innmat inn i Lian Li da :thumbdown:  Blir jo litt feil synes jeg :D

Blir jo bare som å sette en lada motor inn i en Porsche

eller omvendt for etter min mening må du lete lenge etter styggere kabinett en Lian Li. Hvertfall de jeg har sett.

Vi kan sikkert spare oss for slike komentarer. Greit for meg hva dere mener og jeg synes det er helt fint hvis det kan argumenteres. SLUTT

 

Har virkelig DELL egen festeløsning for prossesor kjøleren?

Lenke til kommentar
OMG, kan jo ikke sette dell-innmat inn i Lian Li da :thumbdown:  Blir jo litt feil synes jeg :D

Blir jo bare som å sette en lada motor inn i en Porsche

eller omvendt for etter min mening må du lete lenge etter styggere kabinett en Lian Li. Hvertfall de jeg har sett.

Vi kan sikkert spare oss for slike komentarer. Greit for meg hva dere mener og jeg synes det er helt fint hvis det kan argumenteres. SLUTT

 

Har virkelig DELL egen festeløsning for prossesor kjøleren?

ja på hovedkortet.. det kan sikkert skrues av og feste på et sånn som passer med andre normale vifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...