Gå til innhold

Komplett roter til webordre..


Anbefalte innlegg

Jeg satt i går kveld å bestilte en pc til en kamerat..

vi fant et fint oppsett og la det til i handlekurven, men så viste det seg at han ikke fikk nok penger til alt før om 14dager så vi tok bort endel ting så summen kom ned til 3000kr ca så skulle vi bestille resten litt senere i uka..

 

Etter at bestillingen ble lagt inn diskuterte vi dette litt og kom fram til at han kunne snakke med posten så pakken lå maks 1 uke til på posten før retur (altså 3 uker tilsammen).Da ble det til at jeg gikk inn på konto siden min og avbestilte den bestillingen jeg hadde gjort for 10min siden.Bestilte så alt jeg skulle på nytt og la inn en ny weborde pålydende ca 9500,-.

 

Idag fikk jeg mail om den første ordren var innlevert på postkontoret!?

jeg sendte straks mail til support avdelinga til komplett.no i går kveld fordi at dette ikke skulle skje, virket som det var noe tull med siden dems..idag fikk jeg dette til svar..

 

"Hei

 

Klarer dessverre ikke dette da de er sendt med posten

 

00370702051003137410 - Posten Norge AS

00370702051003137427 - Posten Norge AS

 

Men ønsker du ikke varene så betal bare retur porto til oss så er saken ute av verden.

 

 

MVH

***

"

 

Hvorfor skal jeg betale noe som helst når det er komplett.no som roter?

Jeg vil si at jeg er lite villig til å bruke snaut 10000kr på komplett.no en gang til etter dette.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men skal vel være mulig å bruke den avbryte knappen uansett, er jo derfor den er der.

 

Og det var ikke mye tull med bestillingen heller, jeg la alle varene i og bestilte.

avbestilte etterpå og bestilte nytt etter en stund.

 

om ikke den knappen fungerer så får de da se til å fjerne den..er ikke verre enn det.

 

Når jeg avbryter en ordre så forventer jeg at den blir det. jeg bestilte jo i 7-8 tia på kvelden så jeg så ikke noe problem i at dette skulle skape noe problem som helst.

Lenke til kommentar

jeg hadde trykket ferdig på den siste bestillings siden.

5-10min etterpå trykka jeg på den avbryt knappen de har på ordre siden sin..den skal da fungere?

 

fikk fram at det sto "Shipped/canceled order" mener jeg å huske..

da tok jeg det som at varene var avbestilt og jeg kunne bestille varene på nytt + noen varer ekstra..gikk tydligvis ikke sånn..=\

Lenke til kommentar

ok, den har ikke jeg sett.

 

Jeg leste en veiledning som sa at hvis jeg ville slette orderen måtte jeg gå inn og fjerne alle varene fra ordren, så ville den bli behandlet som slettet.

 

Det fungerte helt greit. Men det måtte gjøres før den fikk status som "under behandling" eller "behandlet" eller hva det var.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Så lenge du har kansellert ordren din (og er HELT sikker på dette, kanskje du ikke bekreftet at du skulle kansellere feks), så er det komplett som har bomma.

 

2 ting er mulig her, komplett har gjort en glipp, ellers så har du ikke bekreftet at du har kansellert ordren (i websystemet til komplett). Om det er komplett sin feil, så skal ikke du betale porto hverken frem eller tilbake.

Lenke til kommentar
jeg hadde trykket ferdig på den siste bestillings siden.

5-10min etterpå trykka jeg på den avbryt knappen de har på ordre siden sin..den skal da fungere?

 

fikk fram at det sto "Shipped/canceled order" mener jeg å huske..

Jeg har en sånn ordre hos Komplett jeg også, men der står det "Ordrestatus: Confirmed/Kansellert". Jeg fikk imidlertid aldri tilsendt noen pakke, så det funket fint i mitt tilfelle.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Ser ut som du og kameraten din har rota det til.  Kan ikke se noe annet en rask og effektiv leveranse fra Komplett. ;-)

enig...

 

Og jeg stoler aldri 100% på en webleser... opplevd så mye merkelig i slike situasjoner. Derfor likte jeg at jeg kunne fjerne varene fra ordren i steden. Da var jeg sikker.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Bare av erfaring så er det ikke lurt trykke på bestill knappen hos Komplett uten å være sikker på at du skal ha varene.

 

At du må betale retur porto på en pakke de har sendt er bare rett og rimelig. Ellers kunne man jo bare bestillt i hytt å pine og latt være å hente pakkene. Det taper de store penger på til slutt.

 

Komplett er veldig raske med å behandle ordrer å få pakkene i posten. Satt en søndags formiddag og bestillte noen varer. De var sendt en time senere. På en SØNDAG.

Lenke til kommentar

Jepp, dette er nok ikke komplett sin skyld. De pakker til langt over 22 på kvelden av innkommende ordre, for at kundene skal få varene sine så raskt som mulig. Et automatisk system kan ikke tilfredsstille alle dessverre, sånn er det bare. Og er man for treg, så er man for treg. Shipped betyr nok at den er ferdig pakket allerede og ligger i postburet i løpet av en halv dag vil det da ligge mange hundre pakker stablet rundt og over den, praktisk talt nesten umulig for de å finne den.

Lenke til kommentar
Ser ut som du og kameraten din har rota det til.  Kan ikke se noe annet en rask og effektiv leveranse fra Komplett. ;-)

enig...

 

Og jeg stoler aldri 100% på en webleser... opplevd så mye merkelig i slike situasjoner. Derfor likte jeg at jeg kunne fjerne varene fra ordren i steden. Da var jeg sikker.

 

Bare for å kverulere: Hvis du ikke stoler på nettleseren, hvordan kan du da være sikker på at den måten fungerer? Kan jo bli feil der også :p

 

Jepp, dette er nok ikke komplett sin skyld. De pakker til langt over 22 på kvelden av innkommende ordre, for at kundene skal få varene sine så raskt som mulig. Et automatisk system kan ikke tilfredsstille alle dessverre, sånn er det bare. Og er man for treg, så er man for treg. Shipped betyr nok at den er ferdig pakket allerede og ligger i postburet i løpet av en halv dag vil det da ligge mange hundre pakker stablet rundt og over den, praktisk talt nesten umulig for de å finne den.

 

Først: Jeg har aldri hatt samme problemet som trådstarter. Og jeg har også opplevd slike ting som du beskriver hos komplett, ekstremt rask levering. Men det er langt fra alltid tilfellet. Har også flere ganger opplevd at ordren står som startet behandlet bare minutter etter bestilling, for så å ikke bli sendt før på ettermiddagen/kvelden dagen ETTER.

 

Og vi snakker da om ordrer på bare en 3-4 ting, så det burde være ganske kjapt. I de tilfellene har man FØLELSEN (sier ikke at det er det som skjer) at komplett bevist har laget systemet sitt slik at det raskt går til plukking. For da får ikke kunden avbrytt ordren.

 

Når det gjelder saken til trådstarter kommer jo saken etter min mening som flere har nevnt helt an på om du er sikker på at du kansellerte. Hvis du ikke har gjort det, ville i alle fall jeg forsøkt å sende en mail til til komplett med eksakt hva du gjorde... Og selv om det er delte meninger her, sikkert ikke dumt å linke til denne tråden heller. Er uansett ikke god reklame for dem!

Lenke til kommentar

snakket med posten idag og de sa at jeg slapp å betale noe porto tilbake såfremst jeg sa ifra at jeg ikke skulle ha pakken når den kom.

 

Vil da tro at komplett må betale denne portoen?

 

Uansett så synes jeg det er merkverdig at man ikke kan ombestemme seg før de allerede har pakket og sendt pakken avgårde..Dette tar jaggu mer enn 5-10min i mine øyne, med mindre de ikke hadde noen andre bestillinger inne..(noe jeg tviler på)

 

Men det som er litt merkelig er at de ikke har sendt den pakken som jeg bestilte i etterkant..på ca.9500kr..men de har heller sendt den første som jeg avbestilte..

 

Vil tro at det er komplett.no som har enten sett litt feil eller har hatt en sliten og trøtt ansatt som har pakket dette å kjørt ut pakken..

 

Men, dette er ikke noe "rakke ned" post overfor komplett.no.

Jeg har lagt igjen mange tusen kroner hos dem oppigjennom tiden og det har gått så si smertefritt hver gang. Er bare dette ene tilfellet som jeg stusset litt over..

 

Her er det som står på ordre listen min på komplett.no sin side..

 

*

Leverte ordre

Bestillingsdato: 2004-11-08T18:43

Ordrenummer: 10471470

 

Ordrestatus: Shipped/Kansellering ubekreftet

*

Endret av b0rre
Lenke til kommentar
Ser ut som du og kameraten din har rota det til.  Kan ikke se noe annet en rask og effektiv leveranse fra Komplett. ;-)

enig...

 

Og jeg stoler aldri 100% på en webleser... opplevd så mye merkelig i slike situasjoner. Derfor likte jeg at jeg kunne fjerne varene fra ordren i steden. Da var jeg sikker.

 

Bare for å kverulere: Hvis du ikke stoler på nettleseren, hvordan kan du da være sikker på at den måten fungerer? Kan jo bli feil der også :p

Det er enkelt.

 

En nettleser og en webside kan ha mange feil mot hverandre. Hvis man trykker avbryt ordre og jeg kun får beskjed "ordre kansellert" så synes jeg det er en dårlig garanti for at noe faktisk har skjedd i ordresystemet til butikken.

 

Derfor ved å gå på plukklista og fjerne en og en vare og oppdatere (ctrl+update) og se at hver vare forsvinner fra plukklista, gir en større sikkerhet for at det ikke har skjedd noe tull mellom webleser/cache/website for min del.

 

Da ser man faktisk at ordren er tom. Hvis jeg kansellerte ordren ville jeg i det misnte sjekket på "mine ordre" at den ikke fantes der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...