Gå til innhold

hvilken ram er best for ca 1500 (endelig løst)


Rykende_Kaffe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
takk

men jeg må nok bitche enda litt mer

er det verd å bytte ut den jeg har (se profil)

med disse

og jeg la plutselig merke til corsair value

noen som vet om disse er no bra??

(i forhold til kingston value og twinmos)

altså hva er best av disse??

Sett fra et ytelsesmessig ståsted så har det ingen hensikt for deg å bytte ram. Ser i profilen din at du "bare" har 512MB ram, så det beste valget vil være å kjøpe en 512MB brikke til, sånn at du har 1GB framfor a svi av kroner på 2x512MB.

 

Til alle tre spm.

Ja

Ja

Ja

 

Hylo:

Fint om du kan begrunne (enten av erfaring, eller utifra tester) hvorfor Kingston Value er bedre enn TwinMos, bra til å klokke og stabilt. For jeg antar at du vet hva du snakker om?

Lenke til kommentar

Ettersom jeg vet, er det bedre kvalitet på Kingston. Har hatt det, ja.

Jeg kjenner en med brikkene, som har klokket brikkene, og de er klokkevennelige. Iallefall hans. Og han har testa begge to, som en ''test'' om hvem som klokker best. Da vant Kingston. (Da er det prat om de brikkene som det er prat om her.)

Lenke til kommentar
Jeg kjenner en med brikkene, som har klokket brikkene, og de er klokkevennelige. Iallefall hans.

Det kommer jo helt an på hvilke IC'er du får på modulene.

For alt jeg vet bruker de en del forskjellige, både TwinMos og Kingston...

Nettopp, og spesiellt Value serier innholder vel mye forskjellig da jeg antar at det kjøpes opp store partier av de ic'en som er billigst på et gitt tidspunkt

Lenke til kommentar
ingen forskjell??

noe må det vel være.

ønsker flere svar.

jeg vil ha den beste billigste rammen.

 

 

 

og foresten jewg har ganske liten peiling innenfor ram så jeg lurer litt på hva forskjelllen mellom matched og ikke matched er.

f.eks går to matched kjappere enn en brikke med like mye minne??

 

 

flere svar ønskes

I ytelse finnes det ingen forskjell nei. Den billigste ram'en er TwinMos, men tror Netshop har et bra tilbud på Corsair Value denne uka.

 

Matched betyr rett og slett at det er brikker som er spesiellt tilpasset slik at de kan kjøre dual channel, utover det så er det ikke noen forskjell i ytelse fra enkelt brikker

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
ok.

takker for svar.

jeg må innrømme at ram er det jeg har minst peiling på.

 

men dual channel, er det noen innstillinger jeg må fikse på, eller kjøres det automatisk når jeg setter inn de matcha brikkene.

og vet noen hvor mye ytelsesøkning??

helst i %

Setter du brikkene som er beregnet for dual channel, i dimm 1 og 3 skal du få dual channel.

Dual channel gir vel en økning på ca. 3% , det hovedsakelig som blir større er minnebåndbredden. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...