Gå til innhold

WD Raptor som OS disk :hmm:

Anbefalte innlegg

Skrevet

:hmm:

Jeg har lett litt etter SATA disketten som liksom skal følge med mitt ASUS P4C800-E Deluxe kort. Men _NEI!_ det er ingen diskett i det heletatt i boksen.

-Hovedspørsmålet mitt er igrunn da hvordan jeg skal bruke disken som OS disk?

-Om jeg kan laste ned driveren å evt. legge den på en diskett og hvor?

Jeg har sliti litt med dette en liten stund.

Jeg bestilte WD Raptor 74GB 10000RPM for knapt en time sia.

På forhånd takk

/Petter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har ICH5-R sørside, så trenger du ikke S-ata drivere fra diskett.

Heller ikke om du skal bruke som systemdisk. Du setter første boot til LS120 e.l.. Da funker det! ;)

Skrevet

Hovedkortet har 4 SATA kontakter, to koblet direkte til sørsiden (1 og 2) og to koblet til en promise kontroller (3 og 4).

Det er kun nødvendig med diskett dersom en vil installere OS på en harddisk som er koblet til 3 eller 4.

Skrevet (endret)

Edit igjen, uff så treig jeg var.... :(

Ikke helt sant. Hovedkort med ICH5 og ICH6 chipset krever ikke sata drivere for å detekteres av Windows installasjonen.

Dette gjelder også for Nforce 4 for AMD.

Edit: glemte en detalj;

P4C800-E Deluxe har ICH5R, så det er bare å installerer OS'et på disken uten noen drivere.

Endret av Fury
Skrevet

Er ikke helt inne i dette med sørside og lignende, men når jeg installerte Raptor som systemdisk S-ATA på mitt MSI NEO... 754 kort gjorde jeg følgende:

Tidlig i installasjonen der filer blir kopiert, før formatering og lignende. Blå skjerm grått bånd nederst (Win XP) står det trykk F6 for å installere Raid drivere. Fant ut av det selv derifra, trengte ikke noe cd/diskett iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...