Gå til innhold

VPU recovery hva er det..


The Rock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

VPU recovery har ingenting med varmen på kortet å gjøre!

Det har med hvis driveren henger seg, altså API ikke får noe respons fra driveren, så skal man slippe å måtte restarte maskina si for å kunne rette på feilen, det er her VPU recovery kommer inn.

 

Den restarter driveren i Windows, og for at det skal være mulig så må alle "strings" til driveren fjernes.

Lenke til kommentar
VPU recovery har ingenting med varmen på kortet å gjøre!

Det har med hvis driveren henger seg, altså API ikke får noe respons fra driveren, så skal man slippe å måtte restarte maskina si for å kunne rette på feilen, det er her VPU recovery kommer inn.

 

Den restarter driveren i Windows, og for at det skal være mulig så må alle "strings" til driveren fjernes.

jepp, Xtra er helt på jordet med varme-teorien hans...

Lenke til kommentar
VPU recovery har ingenting med varmen på kortet å gjøre!

Vel.. Kortet har nok sikkert en tendens til å henge seg oftere jo varmere det blir? :p

 

Det har med hvis driveren henger seg, altså API ikke får noe respons fra driveren, så skal man slippe å måtte restarte maskina si for å kunne rette på feilen, det er her VPU recovery kommer inn.

 

Den restarter driveren i Windows, og for at det skal være mulig så må alle "strings" til driveren fjernes.

Men uansett.. Systemet mitt er mer stabilt når jeg slår _av_ vpu recovery.

Lenke til kommentar
Vel.. Kortet har nok sikkert en tendens til å henge seg oftere jo varmere det blir? :p

 

Forsåvdit ja, men da tenker du på det kortet definerer som "ekstrem varme". Til et punkt der varmen ødelegger "integriteten" til elektronene og transistorene. Dette resulterer ikke, nødvendigvis at driveren slutter å svare, bare at skjermkortet kutter ut. Driveren kan "svare" så mye den vil uten at noe kommer på skjermen ;)

 

Men uansett.. Systemet mitt er mer stabilt når jeg slår _av_ vpu recovery.

 

Sant det, mange som har opplevd dette, og jeg personlig har opplevd dette selv, men det var med mitt R350Pro og R200 kort. Med mitt R423 så har jeg ikke opplevd dette. Kan også være fastwrites som kødder det til... Noe SmartGart skulle ta seg av dog.

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...