Mortius_X
Medlemmer-
Innlegg
47 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Mortius_X sine prestasjoner
40
Nettsamfunnsomdømme
-
Frp's "rasisme" uttalelser - storm i et vannglass?
Mortius_X svarte på DetteErBareMinMening sitt emne i Politikk og samfunn
Ah, dette er feil nå til dags, i dag etter "venstre" radikale i usa terroriserte akademia så må vi bruke ordet fenotype og ikke rase. Generalisere fenotyper basert på biolog, gjør vi dette med hunder og andre dyr? Hvorfor er det smart å ikke generalisere "eipigenic" trekk som resulterer forskjeller mellom fenotyper av personer fra "der du kommer ifra". Greit nok at folk generelt sett skal behandles likt, men hvis IQ er determinert av gener og oppførsel er stor grad av kultur og biologi, har vi ikke lov til å generalisere dette. Hva legger i "bedre" her; raskere, smartere, friskere, mer tilpasset eller moralsk bedre? Er fenotype norsk bedre siden man vi kan drikke melk, mot fenotyper som ikke kan? Er ikke fenotype Sullu bedre siden de kan løpe bedre. Hvor er rasismen hen, er det du som definerer dette eller har vi et panel som i Canada som gjør dette? Nei om man skal ha en objektiv standard her så må rasisme være; en usann fordom. Hvis ikke blir det helt umulig å avgjøre hva og hvem er faktiske rasister. Det som er problemet er at det brukes som svartmaling begrep for polisk formål og utfrysing av upopulære meninger.- 480 svar
-
- 3
-
-
Frp's "rasisme" uttalelser - storm i et vannglass?
Mortius_X svarte på DetteErBareMinMening sitt emne i Politikk og samfunn
Kan du faktisk gi meg definisjon? En Rasist har en fordom som ikke stemmer. Om en fordom stemmer så er rasisten ikke en rasist og folk som kaller rasisten en rasist er faktisk en rasist, fordi; de har en fordom som er rasistisk. Om tallene stemmer siden biologi, er du en rasist da? Folk som deg sitter å venter og håper på hver dag å finne en faktisk rasist, du håper på at noen sier en feil ting, antyder og prøver å få en gotya som gjør debatt umulig. Det er ikke jeg som gjør svar frem og tilbake umulig via spørsmål og svar, det er du. Kan du faktisk stille spørmål og svare på spørsmål? Enste ganger rasisme dukker opp så er det svarmaling, som mot FRP fra ekstrem siden som er skolehage tanter som tror de er moralsk overdaninge og de svake mennene som støtter de. Jeg tror om jeg bruker begrepet venstre og høyre her så mister vi granulatet på denne diskusjonen. Vi er ikke tubular rasa, vi er formet av biologi og miljø. Temperament spesielt blant menn er 85% biologisk og helt umulig å kontrollere uten disiplin, dette er ikke det samme for kvinner som lever i konsensus miljøer istedenfor. Om du ikke kan forstå dette så er det umulig for deg å forstå kontekst mellom fenotyper\kjønn\psykososialmiljø. Men hvis du ønsker et fenotypisk eksempel; Haiti og den dominikanske republikk. Levestandarden i Haiti er omtrent den samme i vestkysten i Afrika, mens i domi.rep langt høyre selv om både Europa og Amerika har gitt enorme summer til Haiti? Selv om startet ut meget høy som en frank koloni så har den droppet ned til Afrikansk standard. Når du svarer på dette, ta å tenk om det er jeg som er rasist eller du, om du kan faktisk svare på Haiti spørsmålet uten å bruke svartmaling begrepet rasist. Jeg tenker dette blir som soslailster og kommunister prøver å forklare Nordkorea og Sørkorea for deg. Har ikke sett barneskole tanter og menn som underkaster seg disse type kvinner greie svare på dette spørmålet enda uten å dra frem IMSer av ulike typer.- 480 svar
-
- 1
-
-
Frp's "rasisme" uttalelser - storm i et vannglass?
Mortius_X svarte på DetteErBareMinMening sitt emne i Politikk og samfunn
Gi meg definisjonen på Rasisme, og jo er blir bare brukt til sverting. Voldtar Afrikanske fra muslimske land 20 ganger mer enn svenske menn, kan du kanskje ta en ai søk på dette først? Er det kanskje ikke litt viktig å finne ut hvorfor og kanskje stoppe det, enn å svartmale meg? Syns det er litt rart at du sier biologisk programmert, siden dette gjenspeiler seg ikke like stor grad fra afrikanere fra kristne land. Kan det ande årsaker til dette eller skal du bare lyge meg ansiktet eller kalle meg rasist. Jeg gjentar igjen, rasisme er fordommer som ikke stemmer, er du uenig i det eller skal du stråman meg til døde å vri til noe som jeg ikke sa igjen.- 480 svar
-
- 2
-
-
Frp's "rasisme" uttalelser - storm i et vannglass?
Mortius_X svarte på DetteErBareMinMening sitt emne i Politikk og samfunn
Jeg tenker rasime slik det blir brukt i dag er et svarmaling begrep, jeg mener at alle de som bruker dette begrepet uironisk i media ønsker å sverte motpart. Rasisme er fordommer som ikke stemmer, fordommer som stemmer er ikke rasmime. I sverge så voldtar afrikanere fra muslimske land 20x ganger mer enn svensker som det svenske politiet har dokumentert, dette er ikke rasistisk å si siden det er sant. Samme med 13% av svarte i usa som utgjør 52% er heller ikke rasistisk. Et rasistisk utsagn er at man sier at alle samer er kortvokste. Frp ble kalt rasister i media spesielt når karl i hagen sa på 90 tallet at dette kom ikke til å gå bra med immigrasjon. P.S siden statskikk ble for drøy fra politiet i 2011 så endret de hvordan de samlet inn statistikk til SNB slik at i 2012 ble voldtekter ble halvert og ny føring av grupper isteden for etnisitet.- 480 svar
-
- 2
-
-
-
Skjønner hva er vits å diskutere mer her, Trump vant spillet ved å kontrollere olje produksjonen i verden. Hva din eller folks personlige mening om trump, er ikke viktig eller ikke relevant. Dette fører til Kina må følge diktat fra USA, EU må føre diktat fra USA og i mindre grad Afrika. De som ikke er berørt av dette er faktisk Russland og faktisk Norge (dog norge er defakto del av EU og følger mer eller mindre diktat). Hva Trump ønsker å gjøre med denne makten vet jeg ikke, men jeg forventer at EU og Kina kommer med hatt i hand til USA. Jeg skjønner ikke at folk drar inn emosjonell propaganda inn i dette i det hele tatt. Jeg vet at folk som tror de er på venstre siden, antar eller tror at Trump er på høyre siden (ikke at dette gir mening), når faktisk ser hva han gjør i mening og forstand så er han en demokrat fra 90 tallet. At kommunister på ulike plan i skoleverket som har hjernevasket en generasjon unger til å stoppe kritisk tenking, er noe som bør bli slutt med. Fører til galskap som i Minnesota med 20-40 kvinner som tror de er i motstandsbevegelsen mot fascisme, og ble ledet av div elementer i staten der.
-
Hvorfor er det drøyt, du har massive demonstrasjoner på en side og en jan 6 på andre siden. 1 forsøk på drap på president kandidat og en faktisk kommentator drept. Du har folk som ønsker åpent å drepe presidenten, kan ikke si det skjedde under Biden.
-
Ønsker ikke svare på kritikk, kaller alle Troll og setter seg i offer stilling.
-
Jeg skjønner ikke dette. Hvorfor tror du dette? Jeg forstår ikke hvorfor man ikke kan ha et nyansert bilde hva som skjer uten man velger et fotball lag her. Jeg hadde skjønt det om det var full konsentrasjon leir eller brun støvler i gaten. Så langt så har volden kommet fra venstre siden og flere mord på offentlige politikere på "høyre" siden.
-
Jøss fremdeles ikke et eneste argument, ren emosjonell vås. Så takk til deg da.
-
Enig der, litt usikker på konseptet MAGA, men tenker om de følger FEDRALIST DOCUMENTS så går det seg til rette der.
-
Hva så, Trump dikterer hva EU gjør nå, akkurat nå er Trump den som bestemmer hva som skjer videre. Akkurat nå er EU i samme posisjon som sojvet i 1991, de tror at de har noe de skulle ha sagt men de har ingen ting. Da kan de menneskene i staten på begge sider rette seg til dette.
-
"oppnådd innsiktsnirvana på global og lokal politikk" Har du faktisk argumentasjon? Hvor tror du yrkets politikerne våre kommer fra? Kommer de ikke fra elevrådene og pary-kids-club til div partier? Jeg er en programmerer som har kommet tilbake fra USA og jobber i telekom, se der jeg har uppened din idioti og viser mer erfaring basert på tulle argumentasjon din. Seriøst neste kommer du til forsøke å sosial skamme meg? Forklare at jeg er en dårlig person?
-
Bare som det er sagt, når de virkelig ruller opp korrupsjonen i USA kommer folk der kreve dødsstraff. Jeg er litt på kanten her siden kommunister og sosialister elsker dødsstraff til å terrorisere befolkingene, bør ha strenge rettings linjer på dette.
-
Så ingen argument bare svartmaling og emosjonell argumentasjon. Samme skjer på elevrådet som på nasjonalt og globalt plan, bare psykofanter som ønsker disse stilingene. Så takk til deg, svært så aggressiv du er.
-
Jeg var på elevråds tinget i 2004-2005, her ble jeg kjent med dagens byråkrater og bedrevitere. Så ja norsk politikk er råten/råtner, det bør skiftes ut. Fin taktikk btw. Har du noen argumenter?
