Gå til innhold

Film: Kort Ibsen Art intro


Anbefalte innlegg

Jeg har laget en liten "intro" som vi i Ibsen Art kanskje kommer til å bruke i filmene våre... Noen som har noen meninger/tilbakemeldinger ang den. Er den bra, dårlig? Hva kan forbedres? (Ja jeg vet at lyden skurrer litt, så det er ikke vits å kommentere, for det skal jeg ordne på om den skulle komme i noen filmer)

 

LINK

Endret av bj0rn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, den var litt kul den. Stilig laget.

 

Men burde ikke teksten få tid til å stoppe bølgingen før videoen stopper? Det ser ut som om den fortsatt er i bevegelse i siste sekund. Hva med å la den stå stille i en del sekunder? Det kan dere evt. bare kutte ned i filmene under redigering.

 

Og så var klippet der han slår veldig labert å se på. Prøv å skru opp kontrasten i det minste, evt. tukle med curves, levels og sånn om du har det tilgjengelig. Kanskje legge på litt farge?

Lenke til kommentar

«Wobblinga» blir for meg feil, - den bør komme tidligere, - nå virker det ikke

som slaget starter den skikkelig. Nå er det mer, SLAG -> ... -> Wobbling.

Burde være mer «konsist». SLAG -> Wobbling. Det er akuratt som om den

stopper littebitt nå.

 

Hmmmm.... Kanskje det har noe med lyden, det er den som virker feil. Hva om

du tar med en «wobl» lyd akuratt når han treffer også. Det vil kanskje hjelpe.

Den sier nok «wobl» da også, fordi den forskyver seg jo på samme måte..... Så

legg en ekstra wobl lyd på oppå slaget og se.... :]

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Og hvilken programvare er best til bluescreen?

Tja, "best" er vel sannsynligvis Shake men det er vel utenfor rekkevidden til de fleste av oss.

 

After Effects er jo mye brukt, mens det "hemmelige" Chromanator gir forbløffende mye kvalitet og valuta for grunkene...

 

PS: Forøvrig bedre å benytte greenscreen enn bluescreen når man jobber med DV grunnet fargekomprimeringen...

Endret av NickFalk
Lenke til kommentar

Takk for tipset.

Jeg testet demoen til Chromanator. Det er jo et glimrende program. Grensesnittet er kjempeenkelt - jeg lagde en greenscreen på et par minutter, uten å ha brukt programmet tidligere.

 

I "baby-song" filmklippet ble det brukt en teknikk der et utsnitt (munnen) fra et filmklipp ble lagt på et bilde. Bruker man greenscreen-teknikk til dette også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...