Gå til innhold

Tips om kaffe. Hvordan? Når? Og hva?


vivastar

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer kaffe? er det best å drikke kaffe før du blir trøtt eller etter du har blitt trøtt? å hvilken kaffe er det mest koffein i som gjør at du holder deg mere våken??

 

 

Skulle ha en våken natt her om dagen skjønner dere, så jeg drakk kaffe som faan(8-9 kopper) å spilte CS, men så etter mere kaffe jeg drakk og klokka vandret(og flere frags :!: ), så ble jeg ikke noe mere våken kan du si, så i 6 tiden om morgenen så såvna jeg i senga bare, var så trøtt som bare det, så jeg våknet i halv 3 tiden på dagen, skulle egentli på skolen jeg da men :blush: så jeg orket ikke å dra på skolen for å være der en time.... ;)

 

 

Men gi meg noen tips om kaffe?

 

 

#EDIT av moderator - Egentlig brøt denne tråden med tre ords regelen (kaffetips skrives i ett ord), men ettersom diskusjonen er kommet så godt i gang endrer jeg emnefeltet til noe forståelig i stedet for å stenge. Men bare så vidt :)

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Masse sukkerholdig mat, sjokolade, og gjerne syntetisk snop med mye sukker.

Eventuelt kan du bælme nedpå med sukkerbiter  ;)

hvorfor akkurat sukkerholdig mat? har det en sånn virkning på kroppen sånn at du holder deg våken da sammen med kaffe?

Ja sukker har den egenskapen at du får energi og føler deg kvikk og våken. Kaffi tror jeg er oppskrytt.

Edit: drikker du mye kaffi får du jævlige problemer med magen og :(:(

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Det vi gjorde i militæret var en kjeft filterkaffe pulver og en kjeft vann til å svelge ned med.

Gjennta dette tre fire ganger og spis en sukkerbit hver halvtime. Jeg skal garrantere deg at du holder deg våken.

Hehe, husker dette. Ikke så lett å trakte seg kaffi midt under øvelsen, så vi knabbet masse sukkerbiter i messa :roll:

Lenke til kommentar

Noen poenger:

1. Det heter ikke "Expresso", men "espresso", fordi kaffen er presset. Espresso går forøvrig ikke fortere enn anna kaffe.

2. Koffein i seg selv gir ikke nevneverdig med energi, men det er sentralstimulerende, og skaper en (kunstig) energisk våkenhetsfølelse. Det føles bare som om du har mer energi enn du har.

3. Sukker og andre raske karbohydrater øker glykogendepotene (blodsukkeret) i kroppen. Dette gir energi, men ikke nødvendigvis våkenhetsfølelse. Svært raske karbohydrater vil etter noe tid gi en blodsukkerdrop - fort opp, og fort ned. Og hvis du da holder på med krevende aktivitet og ikke har noe å "gå på", vil kroppen reagere med kvalme, svimmelhet og så videre, for å bremse forbruket av blodsukker. Hjernen kan nemlig ikke nyttegjøre seg annet "drivstoff" direkte.

 

4. En kombinasjon av poeng 2 og 3 er det som gjør sukkerholdige koffeindrikker idéelle til det nevnte formål. Skal det optimaliseres enda mer bør det ikke inneholde kullsyre (da blir det tatt opp raskere), og inneholde en kompleks sammensetninger av karbohydrater, som vil hindre en blodsukkerdropp, og i tillegg ofte skape en metthetsfølelse pga. utsondreringen av insulin.

 

5. Er du trøtt, er søvn det eneste som hjelper i det lange løp. Alt annet vil bare skyve problemet foran deg.

Lenke til kommentar

kaffe har jo den efekten med rask oppkvikkende følelse som ikke hålder lenge

 

noen te sårter har motastt virkning altså sen oppkvikning og lang virke tid

 

en blanding av kaffe og te med mye sukker i er noe som holder gående mange lange natte timer

 

ELLER:

red_bull.gif

 

og det Extreme :

 

RED BULL Energy Drink in bottle 150 ml Thailand. (Thailand) Export

RED BULL Energy Drink in bottle 150 ml Thailand. The original from thailand,the country that actually invented the "fenonomen" energy drink. This is the export version 150 ml bottle and with english label /sticker in any lanquage or letter of containment in english from the manufactor. Unit Price : on request Stock Location : bangkok,thailand Quantity Offered : Ongoing supply Minimum Order : 1 x 20ft container Payment Terms : L/C, Advance,or other Delivery : 4-6 days after payment also depend on wessel schduble Shipping Terms : FOB Offer Expires : Not EXPIERD

 

dette er det som blir kalt for redbull konsentrat , extremt sterk red bull på små flasker , umulig of sove etter en par sånne , og sikkert umulig og få tak i norge

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar
kaffe har jo den efekten med rask oppkvikkende følelse som ikke hålder lenge

 

noen te sårter har motastt virkning altså sen oppkvikning og lang virke tid

 

en blanding av kaffe og te med mye sukker i er noe som holder gående mange lange natte timer

 

ELLER:

red_bull.gif

 

og det Extreme :

 

RED BULL Energy Drink in bottle 150 ml Thailand. (Thailand) Export

RED BULL Energy Drink in bottle 150 ml Thailand. The original from thailand,the country that actually invented the "fenonomen" energy drink. This is the export version 150 ml bottle and with english label /sticker in any lanquage or letter of containment in english from the manufactor. Unit Price : on request Stock Location : bangkok,thailand Quantity Offered : Ongoing supply Minimum Order : 1 x 20ft container Payment Terms : L/C, Advance,or other Delivery : 4-6 days after payment also depend on wessel schduble Shipping Terms : FOB Offer Expires : Not EXPIERD

 

dette er det som blir kalt for redbull konsentrat , extremt sterk red bull på små flasker , umulig of sove etter en par sånne , og sikkert umulig og få tak i norge

vi har redbull ekstrakt her hjemme ;) kjøpt i sverige :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...