Gå til innhold

Hva er grei pris for bygging av pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er nære venner og bekjente hadde ikke jeg heller tatt meg betalt for det, kommer an på hvor godt man kjenner vedkomne. Personlig syns jeg det ligger litt prestisje i å bygge en PC, det er ditt verk, så det skulle bare mangle at man ikke tar betalt for det. :blush:

 

Ellers går det vel an å runde av en hundrelapp eller to oppover, hvis kunden/kameraten foreslår det.

Lenke til kommentar

Bygger gratis for venner og familie, men ellers ville jeg vel kanskje tatt rundt 200 kr for et komplett system. Tror netshop.no tar 450 kr for å bygge pc-ene, de tar jo nødvendigvis høyere betaling pga diverse kostnader (og en medfølgende garanti), samt at de ønsker en fortjeneste på slikt ekstraarbeid. Jeg syns med andre ord at du er litt dyr.. Men for all del; er man i monopolplassering i nærmiljøet, har man lov.

Lenke til kommentar

200kr er jo litt mye for å bygge en PC med tanke på at du ikke trenger mer enn å dobble prisen for å få gjort det samme med garanti...

 

En hundrelapp er vel en grei pris, men selvfølgelig; Aldri krev penger fra venner eller familie. ;)

 

EDIT: Hvis de absolutt skal gi noe, så kunne det vært en tjeneste tilbake :p

Endret av Dasse
Lenke til kommentar

Pleier å bygge gratis for venner og kjente, men hvis de absolutt vil betale meg, foreslår jeg vanligvis at jeg bare overtar de delene fra den gamle maskinen som ikke kan brukes i den nye. Når jeg så har samlet sammen nok til å bygge en maskin, gir jeg den vanligvis vekk til verdige trengende, som små fettere etc. Det er jo gøy å bygge PC, så jeg ser ikke helt poenget med å ta betalt for det.

Lenke til kommentar

Akkurat dette med at f.eks Netshop tar 450,- for å bygge PC er forståelig at mange velger dette fremfor en de ikke har garanti hos. Men det er nok en del som føler det tryggere å ha en de kjenner som kanskje er lettere tilgjengelig service-messig enn å måtte kontakte den butikken de kjøpte hos, vente på service, evt. betale servicegebyr osv.

 

Den spriten ga meg en idé. Kanskje jeg skal begynne å ta en Famous Grouse for å bygge en PC?

Lenke til kommentar

3-5% av pcen verdi er jo bra

jeg fikk 1000kr for en pc til 20000kr og han sparte 8000kr på det kjøpet (uten software)(pris fra en komplett pc med software).

jeg fikk pengene og byggde den,

og ga noen uloverlige lisenser til os og annet software da

 

//(du vil ikke vite hva )

Endret av hotstian
Lenke til kommentar

Jeg pleier ta en ca 400.- Som regel må jeg også klargjøre software siden de som ikke kan det ene ofte ikke heller kan det andre...det går fort noen timer. Support kommer helt an på, er det noe i forbindelse med ting jeg har utført er det jo gratis...klusser de til internet tar jeg betalt for det, for det er møkk kjedelig..

 

Jeg tar det samme fra alle, ellers må jeg liksom sette utrivelige grenser. Jeg ser ikke hvorfor jeg skal jobbe med dette i timesvis bare for å være grei, de som kommer til meg gjør det for å få en BRA maskin, og det gjør de. Det er kun noen av tilfellene som for meg er interessante, bygging av en middels hjemme pc i spareklassen er ikke spesielt givende i mine øyne...

 

Jeg pleier å hjelpe til med vurderingene, bestillingene evt reklamasjon også.

 

/

 

Edit: Familie er selfølgelig "no charge".... :p

Endret av vigilante
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...