Gå til innhold

Min erfaring med Freewave AS


Anbefalte innlegg

Tror jeg ville slettet hele denne tråden, det ligger jo i dagen at det er ett autogenerert svar du har fått.

 

Tok en kjapp sjekk i min egen innboks for "Re: Your *******" mailer, og der var det flere adresser til store aviser her i landet osv.

 

Jeg har aldri hatt virus på min maskin, men allikevel så kommer det sånne type mailer, og jeg har fått mail fra personer jeg ikke engang visste eksisterte som påstår jeg har sendt ut slike ting.

 

Som mange kanskje vet er det falske mailer som blir sendt ut, som tidligere nevnt.

 

Det blir nok litt for dumt å komme med utsagn som "Pass dere for Freewave AS" når slike ting oppstår.

 

Så jeg holder med alle de andre som mener at det blir for dumt å henge ut Freewave AS for en slik ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er ugler i mosen. Legger til at nettsiden deres heller ikke virker.....

 

Jeg mener at det ikke er min plikt som mottaker av mailen å sjekke validiteten i denne saken. Freewave bør sterkt gå gjennom sine interne rutiner før de genererer automail i øst og vest.

Nei det er ingen ugler i mosen her. les innlegget over ditt siste så får du svar på hva som har skjedd.

 

Grunnen til at linken din i første post ikke fungerer er at du har lagt på en puntum etter .no

 

prøve denne linken istedet: http://www.freewave.no

 

Som det også er nevnt tidligere så er frewave = sensewave og det er et kjent firma som ikke driver med tull. Hvis du leser de mailene du har fått så er de rett og slett en bekreftelse på at din e-mail adresse har blitt brukt som avsender for noen som har kontaktet firmaets support avdeling. Hvordan din e-mail adresse kan ha blitt brukt uten at du vet det selv, er allerde forklart med teskje flere ganger i denne tråden.

 

Case closed.

Lenke til kommentar

Hvis du føler deg så viktig at du må ta en alvorsprat med alle som har mottatt email adressen din, så synes jeg det er helt greit at du betaler litt for å oppta unødvendig tid for supportavdelingen, men hvis du ikke synes det er vært å betale noen kroner for å få fred i sjela så send en GRATIS e-mail til [email protected], men du tør vel kanskje ikke å gi bort email adressen din i frykt for at dette "suspekte" firmaet skal spamme deg ned med søpplereklame i all fremtid?

 

Dette blir for dumt. Hva du har motatt og hvorfor er allerede forklart flere ganger. Desuten så er topic'en er totalt missvisende og faktisk diskriminerende overfor freewave.

Lenke til kommentar

356speedster:

 

1: Det er jeg som er så vikitg siden de søker kontakt med meg.

2: De bør betale meg for at jeg setter av tid til å oppklare en sak som de startet.

3: Jeg gir ikke bort epost adressen min på jobb. Har hotamail adresse jeg legger igjen overalt på nettet.

 

 

At de har mottatt en mail med falsk avsenderadresse fra meg, betyr ikke at de har rett til å kontakte meg + at de spiller på et ikke eksisterende kundeforhold.

 

Jeg mener at Freewave bør gå gjennom sine rutiner ved å håndtere forespørsler. Jeg vet om flere webshops som manuelt går igjennom hver eneste bestilling for å luke ut falske bestillinger.

 

Skal forandre topic: Min erfaring med freewave.no ;)

 

Tror mange som mottar denne mailen blir lurt til å ringe betalingstelefonen...

 

I dagens mailsamfunn med spam og svindel burde et seriøst firma være såpass overvåkne at de er forsiktig med ordvalg i mailene, samtidig som at de bør sjekke validitet og hensikt til de som "kontakter" de. Selgere har som kjent mange måter på å skaffe seg kunder på...

Lenke til kommentar

Med all respekt, Dahle...

Uten å ha sett den konkrete virusmailen som trigga dette er det vanskelig å si noe om rutinene til Freewave. Netsky har som sagt en bug som gjør at den kan sende ut tomme eposter. Ingen virusscanner vil kunne fange opp disse.

 

Ut i fra mailen vil jeg tro Freewave har enormt gode rutiner. Mailen er tydelig utformet etter kjente standarder (ITIL-feks) som gir indikasjoner på at de har seriøse rutiner, prosedyrer og prosesser.

 

Har du i det hele tatt logget deg på og fulgt opp 'henvendelsen'? Kunne du tenkt deg å gjengi det som står der?

 

Jeg ser ikke helt hvorfor du i det hele tatt følger opp saken. De har ikke fremsatt noen form for krav mot deg. De har sagt at de har mottatt DIN henvendelse. Har du ikke sendt noen så ignorerer du saken og det blir DERES ansvar å følge den opp dersom saken er legitim.

 

Du gikk litt overilt til verks, det kan skje oss alle i blant. No harm done.

Lenke til kommentar

Øyvind Dahle: Du får det til å høres ut som om det er Freewave som er skyld i dette, mens det etter all sannsynlighet er et virus som har forårsaket det.

 

Hvordan skal de i praksis klare å klavitetssjekke enhver henvendelse de får fra en mailadresse før de sender ut et automatisk svar, og spesielt i forbindelse med en supporthenvendelse? :hmm:

 

Og det at du ikke gir bort emailadressen din på jobb: Jeg regner med at du har sendt mail til noen fra den adressen i jobbsammenheng eller i allefall oppgitt adressen til noen, det er jo tross alt en del av poenget med å ha en mailadresse in the first place? Det som da etter all sannsynlighet har skjedd er at en av personene som har deg i adresselisten din har fått et virus som automatisk har sendt ut mail med din mailadresse som avsender - det samme har skjedd med en på kontoret på jobben min også. Ikke noe hokus pokus med det.

 

Kollegaen min fikk nemlig en sint mail fra en person han aldri har hørt om for en stund siden, som krevde å få svar på hvorfor kollegaen min hadde sendt ham et virus! Kollegaen min hadde aldri hatt noe virus på maskinen sin i tillegg til at han aldri noensinne har hørt om fyren eller emailadressen hans. Her var det altså etter all sannsynlighet et virus som hentet ut adressen til kollegaen min fra en adresseliste hos en av kundene våre, og noe liknende har trolig skjedd i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar
....kundeservice på 820 820 70 koster 20,18 kr pr minutt fra du får svar.....

Det er support nummeret dems, og det koster flesk. Der er jeg enig med deg, men prøv å ring kundeservice istedenfor på 81003000.

vi prøver igjen.

 

Erfaring kommer snart...

Detta er seriøse folk, å hisse seg så opp pga en mail som er sendt ut pga en feiltagelse eller virus er rett og slett latterlig.

 

Ta deg sammen Herr Dahle :thumbup:

 

 

Hmmm, tror jeg skal ringe alle jeg får reklame i postkassa av og sjelle dem ut. *knis* :D:D:D

Lenke til kommentar

det virker for meg som om du prøver å ta opp kampen mot søppelpost generelt...

alene...

 

og det nytter ikke.

 

dessuten, hva vil du oppnå egentlig? at freewave skal gjennomgå hver ENESTE

enkel henvendelse for å sjekke at den er ekte? konsekvens av dette vil være

at alle firmaer som driver med support og kundeservice øker behandlingstiden

betraktelig bare fordi de ikke kan la noe bli gjort automatisk. og dette vil

være et steg tilbake i utvikling.

 

når freewave sender ut en bekreftelse på mottatt henvendelse til avsender-addressen, som i dette tilfellet var din, er ikke dårlige rutiner, men et tegn

på gode rutiner. saken/henvendelsen vil selvfølgelig bli behandlet manuelt.

 

å bruke tid på dette er egentlig dårlig resursbruk, for å ikke nevne dårlig

vurdering. vi har vel andre ting å ta oss til?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...