Gå til innhold

Nathalie Portman likar ikkje heilmjølk


Ola PeK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-22 00:10, FunC skrev:

ser ikke sammenhengen i hvorfor å drikke bare skummetmelk fordi hun har hørt at kyr får sterioder under melkprod?


De store svarte kuene produserer H-melk, de mellomstore flekkete produserer lettmelk og skummamelk kommer fra de små brune....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 09:11, slowcooler skrev:

Å fillern, jeg som trodde det var forskjellig i hver spene, en med h-melk, en med lettmelk, en med skummet, og en med kultur. Jeg har lurt litt på hvor de henter den nye lette lettmelka fra.......Oksen?


 

haha...det hadde vel sikkert gjort vondt for oksen det og....

 

Synes forøvrig Episode II var bra...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 09:11, slowcooler skrev:

Å fillern, jeg som trodde det var forskjellig i hver spene, en med h-melk, en med lettmelk, en med skummet, og en med kultur. Jeg har lurt litt på hvor de henter den nye lette lettmelka fra.......Oksen?


 

Haha...

 

*gumle gumle* - "Synes denne youghurt'en smaker litt rart jeg! Naar skal du ned paa sykehuset og teste deg forresten?"

 

"... Hadde tenkt idag, men siden du har spist 'youghurten' min faar jeg vel heller gjoere det i morgen."

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 09:16, Milla skrev:

De store svarte kuene produserer H-melk, de mellomstore flekkete produserer lettmelk og skummamelk kommer fra de små brune....


Den 2002-05-22 09:11, slowcooler skrev:

Å fillern, jeg som trodde det var forskjellig i hver spene, en med h-melk, en med lettmelk, en med skummet, og en med kultur. Jeg har lurt litt på hvor de henter den nye lette lettmelka fra.......Oksen?


 

Er det en så ufattelig dum tanke, det at kanskje de har forskjellige kuer til de forsjellige melke typene? La oss si at man får bedre helmelk ved å gi kuene steroider, ville det ikke da være fornuftig å gi noen kuer steroider, og bruke disse kuene til å produsere kun helmelk?

 

Jeg er ingen bonde, men det høres jo ikke akkurat ut som noe dum idè.. Og HVIS dette skjer, er det vell heller ikke så dumt av Nathalie å boikotte helmelk!? :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 16:26, Hauge skrev:

Quote:


Den 2002-05-22 09:16, Milla skrev:

De store svarte kuene produserer H-melk, de mellomstore flekkete produserer lettmelk og skummamelk kommer fra de små brune....


Den 2002-05-22 09:11, slowcooler skrev:

Å fillern, jeg som trodde det var forskjellig i hver spene, en med h-melk, en med lettmelk, en med skummet, og en med kultur. Jeg har lurt litt på hvor de henter den nye lette lettmelka fra.......Oksen?


 

Er det en så ufattelig dum tanke, det at kanskje de har forskjellige kuer til de forsjellige melke typene? La oss si at man får bedre helmelk ved å gi kuene steroider, ville det ikke da være fornuftig å gi noen kuer steroider, og bruke disse kuene til å produsere kun helmelk?

 

Jeg er ingen bonde, men det høres jo ikke akkurat ut som noe dum idè.. Og HVIS dette skjer, er det vell heller ikke så dumt av Nathalie å boikotte helmelk!? :smile:

 

Jeg trodde dette skjedde i prosessen etter "tapping" jeg... Men om du og frøken Portman har rett er jeg enig med dere, trenger ikke plage dyr unødvendig

 

Ciao, hjemmet kaller

 

P.S. De store svarte lager kaffe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...