Gå til innhold

Overbevis meg: I have an absentee ballot!


Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Harry Binswanger har en god artikkel om temaet i dag:

 

[...] a Bush defeat would be a message to the world that America has lost the will to fight terrorism offensively by means of ending the states that sponsor terrorism. It would also be a clear message that Americans reject bringing moral concepts to bear on foreign affairs, as in Bush's important phrase about the "axis of evil."

 

Behind Bush looms the ugly specter of the Bible-thumping religious right. But behind Kerry, in the same proportion, looms the at least equally ugly specter of the America-hating, nihilist Angry Left. There really is no "lesser evil" here, and were it just that, I would refuse to vote for either candidate.

 

But it is not just that. There is also the direct issue of this campaign--issue of the war, and of America's sovereignty. It's not that Bush is right about the war; it is that he is significantly less wrong than Kerry.

Les hele artikkelen her: Vote for President Bush

Lenke til kommentar

Sagt av Bush...

 

Jeg føler meg beæret over å få ta en modig iraker i hånden, som har fått hånden sin kuttet av av Saddam Hussein.

 

- Jeg håper når dere kommer ut herfra, vil dere si, hva sa han?

 

- Det er ingen tvil i min sjel, ikke en eneste tvil i min sjel, om at vi kommer til å mislykkes.

 

- Det er helt tydelig et budsjett. Det står mange tall der.

 

- I NASA er verdensrommet fremdeles høyt prioritert.

 

- Hvis vi sprengte hverandre i luften, ville verden være trygg.

 

- Våre fiender er oppfinnsomme og ressurssterke. Det er vi også. De slutter aldri å pønske ut nye måter å skade vårt land og vårt folk på. Det gjør ikke vi heller.

 

 

I rest my case-

Lenke til kommentar
Hvis du visste alt du vet idag, hadde du for å dra til Irak? Jeg vet jeg hadde vært det...

Det du sier er altså at uansett om et land er en trussel eller ikke, så har USA lov å styrte regimet i det landet?

Det jeg sier er at selv om vi ikke har funnet MØV, betyr ikke at et land (les: en diktator) er farlig for sitt eget og andre land.

Så mye enklere alt hadde vært dersom vi bare kunne kuttet ut alt som heter bevis i resten av verden/samfunnet også. Det at man ikke har bevis betyr jo ikke at den siktede ikke er skyldig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Konservative religiøse ledere er roten til alt vondt her i verden.

1. I udemokratiske land, ja.

Kerry er tørr, men bush er dum som en stokk...

1. Torr?

2. Bevis for at Bush er dum som en stokk? Jeg kan vise til at Bush var en svaert flink militaerelev, fikk 5ere og 6ere pa sine prover ved Texas National Guard.

 

Jeg føler meg beæret over å få ta en modig iraker i hånden, som har fått hånden sin kuttet av av Saddam Hussein.

1. Mennesker har som regel to hender.

2. Mannen hadde fatt ny prostetisk hand av amerikanske leger.

3. Problemet med utsagnet blir da....? Jo, at du er blendet av Bush-hat.

 

I rest my case-

1. Flink er du til a ta setninger ut av sammenheng.

2. Alle mennesker sier ting feil.

3. Bush har en tendens til a si ting feil nar han skal lese fra et skript.

 

Jeg slutter meg til dem som sier at du bør stemme på Kerry for å prøve å pynte på et rimelig ødelagt bilde USA har vist av seg selv til resten av verden.

1. Dette bildet har blitt utformet av amerikansk media og deretter media i verden forovrig.

2. Clinton hadde like mye uenigheter med Europa og Russland, men disse ble ikke oppblast sann som na.

3. Clinton gjorde mange "unilaterale" ting, uten at man kalte det for det den gang.

4. Det er ingen ledere i verden som har sagt at de vil forandre sin politikk hvis Kerry blir valgt.

 

Kerry er da blå han også?

1. Han er nok blaere enn Bush, iallfall i disse dager.

2. Kerrys kone sa forleden at hun ikke kjente til at Laura Bush hadde hatt en ordentlig jobb i hele sitt liv. Nei, bortsett fra a vaere laerer og bibliotek-dame (?). :!:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
2. Bevis for at Bush er dum som en stokk? Jeg kan vise til at Bush var en svaert flink militaerelev, fikk 5ere og 6ere pa sine prover ved Texas National Guard.

 

Hva i helvete har smarthet med gode karakterer å gjøre ?

Sa du vil altsa ga inn for a pasta at noen som er "dum som en stokk" kan fa 100% pa prover om "aviation" i militaeret? ;)

Lenke til kommentar
Kerry er tørr, men bush er dum som en stokk...

Det at han ikke er en god taler betyr ikke at han er dum. Kanskje han rett og slett er som oss andre dodelige (inkl. meg selv) som ikke alltid foler seg helt vel nar han taler foran store forsamlinger?

 

Hvis du stemmer Kerry stemmer du frem en kandidat som har opplevd krig, og som vet hvilke pinsler dette påfører alle parter. Du vil i tillegg få en president som har en noe høyere terskel for å gå til krig. Dette bør være utelukkende positivt.

 

Han sier han ville gjort annerledes enn Bush, men av og til har man bare en mulighet, enten man liker det eller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg slutter meg til dem som sier at du bør stemme på Kerry for å prøve å pynte på et rimelig ødelagt bilde USA har vist av seg selv til resten av verden. Eller for å si det på en annen måte: stem Kerry for å bli kvitt den sittende presidenten. Undervurder ikke Bushs upopularitet i verden...

Er det nødvendigvis negativt å være upopulær? Det viser jo bare at Bush har integritet, at han tør å stå for det han mener, selv om mange er uenige. Det er en god egenskap.

Lenke til kommentar
1. Dette bildet har blitt utformet av amerikansk media og deretter media i verden forovrig.

2. Clinton hadde like mye uenigheter med Europa og Russland, men disse ble ikke oppblast sann som na.

3. Clinton gjorde mange "unilaterale" ting, uten at man kalte det for det den gang.

4. Det er ingen ledere i verden som har sagt at de vil forandre sin politikk hvis Kerry blir valgt.

Så hele verdens anti-amerikanisme vi finner i dagens samfunn er noe som bare er skapt og funnet på av pressen. :roll: Bush administrasjonen har selvfølgelig ingenting å gjøre med dette. Faktisk var det bare tilfeldig at den massive konspirasjonen blant verdens media sammenfalt med presidentskiftet.

Hadde Clinton uenigheter med Europa/Russland? Ja. Invaderte og overtok han land uten engang å kunne komme opp med en legitim grunn for invasjonen? La oss se uenighet vs. invasjon.....hmmm..

Clinton løy om sitt personlige liv. Bush invaderte et land utifra spekulasjoner.

 

Dersom ledere hadde sagt at de ville forandre sin politikk dersom Kerry blir valgt, ville det vært skandaløst. Ingen vet hvordan Kerry's politikk kommer til å bli dersom han blir valgt. En leders respekt og tiltro vil være basert på hans handlinger og dømmekraft i en reell ledersituasjon. Ikke pga. en skittkasting av en valgkamp i beste amerikanske stil. Ingen dømmer Bush pga. at han heter Bush(dvs. ekstremiteter finnes jo alltid)men han dømmes etter de handlinger han har gjort og den dømmekraft han har utvist samt det generelle inntrykk han har gitt ved offentlige oppdrag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...