Gå til innhold

Det skal bygges asylmottak 20 m utenfor skolen vår


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
pavlion: Hvorfor ikke bare sende alle som trenger hjelp ut av landet. Inkludert deg?

Jeg skal forlate landet har jeg jo sagt... men først må jeg bli 18 år og det må bli roligere i Kurdistan.... situasjonen er ikke som dere tror nei... jeg har familie der og de vet hvordan det er der! :love:

 

Jeg godtar også dette med å dra ut, dette landet tilhører norske,

AKKURAT SOM KURDISTAN TILHØRER KURDERNE

Oki dette bildet var ekstra stort og det begynte å irritere meg og: http://12px.net/nlf/temp/kurdistan.gif

kurdistan2.gif

Endret av pavlion
Lenke til kommentar
Jeg skal forlate landet har jeg jo sagt... men først må jeg bli 18 år og det må bli roligere i Kurdistan.... situasjonen er ikke som dere tror nei... jeg har familie der og de vet hvordan det er der! :love:

 

Jeg godtar også dette med å dra ut, dette landet tilhører norske,

AKKURAT SOM KURDISTAN TILHØRER KURDERNE

Du vil jo ha araberne og tyrkerne ut nå. Det er ikke like rolig i alle de landene heller. Hvorfor skal de ut, og du få være til du er 18?

Lenke til kommentar
Jeg skal forlate landet har jeg jo sagt... men først må jeg bli 18 år og det må bli roligere i Kurdistan.... situasjonen er ikke som dere tror nei... jeg har familie der og de vet hvordan det er der! :love:

 

Jeg godtar også dette med å dra ut, dette landet tilhører norske,

AKKURAT SOM KURDISTAN TILHØRER KURDERNE

Du vil jo ha araberne og tyrkerne ut nå. Det er ikke like rolig i alle de landene heller. Hvorfor skal de ut, og du få være til du er 18?

Fordi vi er ikke har noen nasjonalt tilhørighet (de fleste benekter jo at den kurdiske nasjonalismen finnes) og fordi vi er undertrykt i alle landa vi er i.

 

Det er ikke arabere eller ihvertfall ikke tyrkere.

 

Jeg venter til jeg blir 18 for da er jeg myndig og mine foreldre bestemmer ikke over meg da. Da reiser jeg dit jeg tilhører, til mitt kjære Kurdistan :love:

Lenke til kommentar

Spiller det noe rolle om du har noe nasjonaltilhørighet? Du hører jo som du sier selv, ikke til her, på lik linje med alle andre innvandrere.

 

Jeg mener forøvrig at alle som trenger hjelp skal få det, men asylmottak er en fantastisk dårlig løsning. Det skaper bare isolerte grupper/samfunn, som holder seg for seg selv, noe som virker mot integrering. Send heller familiene rindt om kring i landet, spre dem, og la dem få norske venner. Da vil de ha mye lettere for å lære norsk språk, kultur, og leveregler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Hvis de blir knivkamp på asylmottak og skolen, og noe blir drept, kan jo foreldre saksøke staten fordi de har ikke tenkt grundig.

Ja, de fleste foreldre glemmer nok fort at barna er døde så snart de får erstatning... :thumbup: Men kan ikke klandre pavlion for å mislike at han får et asylmottak i nabolaget. De færreste kan med hånden på hjertet si at de ville satt pris på noe slikt, uansett hvor mye de liker tanken på å hjelpe andre. F. eks fører asylmottak ofte med seg økt kriminalitet.

Lenke til kommentar

Nei det gjør ikke det. Men hvor har jeg å dra? I Irak trenger vel jeg ikke å fortelle mye om, og i Norge tilhører jeg ikke. I Iran er familien dømt til døden fordi min far har vært med i de kurdiske frihetsstyrkene (Peshmerga, divisjon Tazawe).

 

I Tyrkia tilhører jeg ikke, for der er de Hitler nr. 2.

 

Greit at min bestemor var Israeler, men jeg får nok ikke kommet meg inn der pga jeg er muslim.

 

Hvor hører jeg hjemme?

Lenke til kommentar
Nei det gjør ikke det. Men hvor har jeg å dra? I Irak trenger vel jeg ikke å fortelle mye om, og i Norge tilhører jeg ikke. I Iran er familien dømt til døden fordi min far har vært med i de kurdiske frihetsstyrkene (Peshmerga, divisjon Tazawe).

 

I Tyrkia tilhører jeg ikke, for der er de Hitler nr. 2.

 

Greit at min bestemor var Israeler, men jeg får nok ikke kommet meg inn der pga jeg er muslim.

 

Hvor hører jeg hjemme?

Alle plasser og ingen plasser ?

 

fra spøk til revolver og om asylmotaket

 

det virker som en meget dårlig ide og plasere et asylmotak så nært en skole med midre at det er Høyt tykt gjerde med pigtråd på toppen mellom motaket og skolen (eventuelt resten av bygda/byen/landet(stryk det som ikke passer))

 

det med at asylmotak skaper isolerte miljøre er Bull , detter sortsett miljøer som blir isolere uansett hvordan du gjøre det ,vet om flere plaser di har "sprette" motak hvor bo delen er vanlig hus/leiligheter ol , asylmiljøer er fortsatt lukket selv om komunen prøver iherdig og intiegrere , enkelter vil ikke lære norsk eller jobbe , andre er krimineller og en midredel prøver

 

så da kan motaka liksågodt vere lukket og heller slippe ut folk som er villig til og jobbe og HAR lært seg språket , da kan integrerigen starte , mye letter da , er mange som er trivelige og jobber hardt( som regel mye hardere/bedre en en hver nordmann) problemet som som oftest at di har kommet ut i jobb før di kan ordentlig norsk og da blir det språkproblemer og di får seg ingen andre venner en andre invandrere ,

 

huff ble et LANGT og muliggens dårlig sammenhengende inlegg dette

Lenke til kommentar

Er selv utlending her så :

 

Må du faen meg skjerpe deg. Slike tanker og meninger tilhører ikke her i Norge, det er slikt du har plukket med deg fra Irak (mest sannsynlig dine foreldre og lokalfolk) og fortsetter her. Det er derfor det fortsatt er gjengtrøbbel rundtomkring mellom folk fra forskjellige land.

 

Hvis noen bør bli kasta ut av landet / nekta inn i landet så er det folk med meninger som du har. Tyrkere og arabere ? Hvis du kan gi meg ti gode grunner angående hva tyrkere og arabere har gjort DEG direkte eller familien din og _IKKE_ har noe med religion å gjøre, så er du flink.

 

Slik oppførsel hører ikke til her i Norge, så det er vel like greit du drar hjem når du er ferdig med oralforpestinga og skolen her. . :mad::nei:

 

Og grunnen til at jeg hisser meg opp så sinnsykt, er fordi jeg har vært borti flere folk som sier det samme som deg, og jeg sier det samme til dem.

 

Hilsen fra en opprinnelig utlenlandsk nordmann. :hrm:

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar

Hva de har gjort familien min? Ingenting utenom at jeg brukte min 7 år lange liv i Irak på å flykte fra Saddam.

 

Tyrkia har USA og NATO bak seg, og de tøffer seg så lenge USA og NATO er deres allierte. På den måten benekter de at kurdere i det hele tatt finnes og lyver om hvor mange vi er. Vi er 42 millioner, mens tykiske myndigheter sier 12.

 

Sorry meg ass hvem er så dumme og stemte på han hemma statsministeren i Tyrkia?

Jeg har blitt skutt i øyet av en sprettert som en araber laget.

Og jeg har store merker etter at noen ungdommer (jeg var ca. 6 år og de var mange år eldre) begynte å slå med en jernstang.

 

Tyrkere har ikke gjort familien min noe men de er ikke direkte snille mot kurdere.

 

Jeg beklager at jeg var frekk i kjeften og hengte ut ALLE arabere.

Jeg sikter til de som har gjort noe. Beklager.

 

Men On-topic: Et asylmottak trenger da vel ikke å være 20 meter fra skolen vår? Vi har et fredelig bygd og det er ikke noe vits å skremme folk ved å bygge asylmottaket akkurat der?

Lenke til kommentar
Send alle arabere og tyrkere ut av landet så trenger vi ikke dette asylmottaket  :w00t:

Eg respekter deg. Men... *host*rasisme*hark*

TLZ.

 

Hvis du hadde opplevd det samme som meg hadde du sagt det samme som meg.

 

Jeg har aldri i mitt liv bodd i et fast hus i de første 7 åra i mitt liv. Huset vårt har gang etter gang blitt tent på fordi vi er kurdere. Min bestefar, onkel og en søskenbarn ble hengt av iranske myndigheter. Hvordan ville du følt det hvis det hadde skjedd med deg?

 

Dere i Vesten lever fredelig og har et flott liv. I forhold til oss.

 

Som sagt, hvis noen har opplevd det samme som jeg og min familie har, ville dere sagt det samme.

 

Sorry meg ass det er bare dere som ikke vet hvordan denne situasjonen er?

 

Og ikke kom her og si at Osama Bin Laden og "den muslimske gjengen" hans terroristerer dere.

 

185 000 kurdere har forsvunnet sporløst, mange av de blir funnet igjen i massegraver? Hvordan ville dere ha følt det om det der hadde skjedd med folket deres? At de ble levende begravd? Uskyldige kvinner og barn. Spedbarn. Gravide kvinner. Gamle menn som ikke engang kunne gå. Hvordan ville dere følt det?

 

Hva skjedde i Halabja 1988? Bryr noen seg om det? Nei, for kurdere er i følge arabere "zoo-folket", altså jøder.

 

Jeg takker for at dere ikke forstår hvordan en situasjon for en kurder er.

Lenke til kommentar
Hvis de blir knivkamp på asylmottak og skolen, og noe blir drept, kan jo foreldre saksøke staten fordi de har ikke tenkt grundig.

Ja, veldig mye vits i å vente til liv går tapt pga slikt.... :ermm:

 

Første gang du hører noe om at det er bråk der, begynner du å mase på kommune og skole. Hvis du sier at elevene ikke føler seg trygge med å være så nær asylmottaket, og du får med deg noen som støtter deg, tror jeg det er det beste dere kan gjøre.

Lenke til kommentar
At de ble levende begravd? Uskyldige kvinner og barn. Spedbarn. Gravide kvinner. Gamle menn som ikke engang kunne gå.

Jeg synes at alt du har sagt er meget leit, og selvsagt bør vi andre prøve å hjelpe.

 

Allikevel vil jeg pirke litt: Jeg synes det er like ille om en mann / kvinne / pensjonist / spedbarn dør; alle har rett til et liv, det synes vel du også ?

 

Men la oss ikke vri topic over på dette, vi holder oss on-topic.

Lenke til kommentar

Ja!

 

Men dette med å få med meg folk, hvem skal jeg spørre?

 

Hvis jeg spør norske vil de helt sikkert tenke "jasså hva gjør han her da, hvis han vil sende alle innvandrere hjem?" Det er jo ikke slik jeg vil ha det, jeg bare synes det er leit at det skal bygges noen få meter fra skolen vår... Og faktisk 200 meter fra barneskolen ^^

 

Spør jeg utlendinger vil folk begynne å lure på hva som foregår oppi skallene våre.... en gjeng utlendinger vil stoppe et galehus for utlendinger... herre min hatt så teit.

Lenke til kommentar
Ja!

 

Men dette med å få med meg folk, hvem skal jeg spørre?

 

Hvis jeg spør norske vil de helt sikkert tenke "jasså hva gjør han her da, hvis han vil sende alle innvandrere hjem?" Det er jo ikke slik jeg vil ha det, jeg bare synes det er leit at det skal bygges noen få meter fra skolen vår... Og faktisk 200 meter fra barneskolen ^^

 

Spør jeg utlendinger vil folk begynne å lure på hva som foregår oppi skallene våre.... en gjeng utlendinger vil stoppe et galehus for utlendinger... herre min hatt så teit.

Jeg regner med at du får med flere hvis du bruker ordet: 'kriminelle utlendinger'...

vanlige utlendinger er det ikke noe galt med, mens de kriminelle utlendingnene er vel de fleste enige i at må ut av landet..

Lenke til kommentar
eg synes nå det har blitt høyre vridd etter at HalTan forlot :p

Har ikke lagt merke til at han er borte inntil na... Hehe. Forlot han? Sann offisielt?

Hoyrevridd? Eh... det har blitt et par hoyremenn til her pa forumet, som JBlack og PelsJakob, men det er fremdeles fullstendig anti-krig, anti-Bush, anti-USA her pa forumet. Men jeg, som sentrist her pa forumet, har tenkt a kanskje forlate jeg og.

Høyre og høyre, relativt til det sterkt venstrevridde politiske klimaet i Norge, så befinner jeg meg på høyresiden. Men i mitt eget hode er jeg en klar sentrumspersjon, som er opptatt av kontrollert kapitalisme for å skape verdier balansert med en stat som tar vare på de svakeste. I motsetning til en antikapitalistisk sosialisme som skyver ansvaret for enkeltpersoner over på komuneøkonomien, der eldrepleie må vurderes opp mot snømåking.

 

Jeg vil med andre ord bruke kapitalismen for å skape verdier som kommer folk til gode. I mine øyne er dette et balansert syn, altså sentrum. I norsk kontekst er dette høyredreid.

 

Men det er en annen diskusjon :cool:

 

Når det gjelder denne tråden, så mistenker jeg at trådstarter bare troller. For mange klisjeer. Tilgi meg om jeg tar feil, men jeg vil likevel ikke bidra. :D

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Blir Norge et bedre land om man sender ut de kriminelle? Bør vi ha som intensjon å skubbe problemene over på andre?

Jeg ser ingen grunn til at vi skal tillate at det skjer motsatt vei, ihvertfall. Kommer man hit til landet, stiller jeg akkurat like krav til en som jeg gjør til hvem som helst andre. Kommer du hit for å stjele, er du ikke velkommen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...