Gå til innhold

Hvordan ser det ut inni kabinettene deres?


Anbefalte innlegg

Haha, ikke alle her har det like ryddig nei!

Se og lær, folkens!

 

Btw; Du kunne jo ha ordna litt mer på ledningene for powerknapper og slikt da, under diskene der! :p

Takk skrue. Har selv jobbet på et sted som solgte maskiner og da var det viktig at de så ryddige ut. Når man gjør noe så skal man kunne sette navnet sitt på det ;)

 

Er enige ang PS_ON og de andre ledningene,men jeg tenkte rett og slett ikke ove dem når jeg tok bildet.. Dette bildet er tatt for en god stund siden og det kabinettet tålte desverre ikke stikksaga. Stålplatene er meget tynne og det førte til at kabinettet bøyde seg.

 

Her er det siste bildet jeg hadde av kabinettet før det ga etter for hullsaga slik.planlegger.jeg.at.det.blir.4jan04.JPG

 

Også her er datamaskinen jeg bruker idag:

htpc.JPG

Har hatt den slik siden februar og ser ingen grunn til å kjøpe et kabinett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et kabinett jeg fikk når jeg jobbet på TCI computer:

kabinett.forifra.JPG

 

Det minner veldig mye om de billigste Qtec sakene innvendig og jeg liker de kabinettene jeg. Tåler ikke så mye ,men duverden så små og lette de er. Lianli sitt minste er vell et av de beste kabinettene som er laget mener nå jeg. Det eller CM stacker.

 

Kablene er gjemt i en 5.25"bay. Jeg får snart opp den nye maskinen og den skal bli enda mer ryddig ;) Det er iallefall målet

Lenke til kommentar

Jaja.

Siden det nå flommer på med fine bilder her, så får jeg vel kjøre en liten "refresh" her:

Kabbis.jpg

Har riktignok rotet det til litt inni der, ettersom 6800 skjermkortet er på vei inn i en annen maskin.

Dermed er ikke kabler og vannføringer helt bra, men det duger vel for et bilde!

Lenke til kommentar

Jeg brukte regndagen i går til å "fikse" sammen brutterns nye maskin:

 

DSCN0861.JPG

Limstift må til for å feste stive kabler, og dette er første gangen jeg monterer CPU kjøler før hovedkort

DSCN0875.JPG

På baksiden henger viftekontrollen fint

DSCN0882.JPG

De seks lederene fra Fanmate2 går bak hovedkortet, rundt hovedkortbrettet og inn i monteringshuller og det gjør også bakvifteledningene

DSCN0873.JPG

DSCN0867.JPG

DSCN0886.JPG

Ferdig på plass, brettet PATA kabler, frontheader kabler, FW kabel, SATA kabel og dratt alle strømkablene bak hovedkortplaten

DSCN0893.JPG

P4 kontakten er på plass

DSCN0894.JPG

PATA og molex til CD-ROM står klar, akkurat lange nok (?)

DSCN0898.JPG

Volâ

 

Tåpelig brukt to timer som jeg heller kunne ha brukt på å... se Glamour... eller sett på regnet.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Ikke budsjett til kabelstrømper og som sagt ikke min maskin, så jeg gidder ikke arbeide mer enn nødvendig nå i ferien*. :mrgreen:

Jeg glemte forresten å si at det er et Igloo 3 kabinett.

 

EDIT: Takker Goophy

 

*Ordet ferien kan i denne sammenhengen byttes ut med "dette årtusenet".

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Nice work JohndoeMAKT. Funker det helt fint med og ligge ledninger og sånt "under" hk da? blir det ikke veldig varmt?

Jeg har i alle år brukt "trykk det inn og bolt igjen døra" metoden så jeg har ingen first hand erfaring, men jeg regner med at det går så lav spenning gjennom ledningene at varme ikke blir noe problem.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...