Gå til innhold

Hvordan ser det ut inni kabinettene deres?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

formann: Ser greit ut, men ville lagt den ledningen som ender rett nedenfor CPU-kjøleren ned samme stedet som P4-pluggen, og ryddet litt bedre opp med diskene, og samlet S-ATAkablene litt bedre ;) Ellers lite å si på kabinettet, muligens noe sleeving :hmm:

Hvorfor jeg ikke dro molexen til PCI-e sporene opp sammen med P4-plugg aner jeg ikke. Burde helt klart a gjort det.

 

Rundt diskene er det vanskelig å få det så mye mer ryddig i og med at 1 av diskene krever gammel molex og ikke SATA. Derfor må jeg trekke inn en bunt med kabler som ikke burde vært der.

Jeg bryr meg egentlig ikke om hvordan det ser ut inni der, men siden jeg først hadde den på bordet kunne jeg like gjerne rydde litt smått :)

 

venn: Den pluggen er en skjermet 4-pins molex som leverer strøm til PCI-e sporene. Skjermkortet jeg har i akkurat nå trekker kun strøm kun fra sporet sitt, så jeg tenkte det var greit å sørge for stabil spenning.

 

 

Aktiv kjøling på RAM er kjekt når man kjører OCZ EB. Selv uklokket og på orginal vdimm blir disse temmelig varme. Til vanlig kjører jeg 235 2.5-2-2-5 på 2.9v, så litt kjølig er lurt.

 

tørrfisk: Her er det ikke noe UB reaktive elementer, det kan jeg love deg. Dette er surfepc´n min, ikke juletreet ;)

Lenke til kommentar

Jo, det har noe å si på ytelsen og levetiden. Hvis du har det ryddigt inni kabinettet er det lettere å få god luftflyt, og dermed lavere temperaturer, som igjen gjør at kompoentene yter litt bedre (dette er relativt og kan diskuteres med noen deler) og delene lever lenger når de er kjøligere (f.eks. harddisker liker seg vanligvis best på ca. 30-35*C)

Lenke til kommentar

hehe, en kompis av meg (Chief_R-W på forumet faktisk)

Han merket at PC'en gikk opp 6-7 grader når han ryddet unna kablene.. :p

 

Men tror han kom borti kjøler elns, og han fikk fikset det :)

 

BTW: Her er innsiden på mitt kabbinett.. :)

th_AAAA00043.jpg

Jada jada.. dårlig bilde..

 

BTW, har ikke ABIT kort nå lenger.. Nå sitter det ett EPoX -8RDA6+PRO inni der.. og kun 1 blått lys.

 

Er også nesten like ryddig, kun 1 kabel som går tvers over HK til GPU kjøler.. men den er liten :)

 

EDIT: Trøkk på bildet for større bilde ;)

Endret av Mammuten
Lenke til kommentar

Ja, jeg har hørt (skrekk?)historier om at temperaturene har gått opp etter rydding også, men det er sjeldent, og det ser uansett penere ut inni kabinettet, noe som er litt mer motiverende når du skal inni der ;)

Som oftest går temperaturene ned, kanskje bare med en grad, men også mange grader i noen tilfeller

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...