Gå til innhold

Pentium 4 med 1066FSB oppdaget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mmmm, jeg husker jeg kjøpte P133 til 9600 og hk til rundt 6500 når den kom, det var prisvennelig det, godt anvendte penger  :no:

Noe endrer seg dessverre aldri, selv med konkurranse. Intel tar seg fortsatt 15-20% bedre betalt for sine topp-produkter enn konkurrentene, og med alle tabbene og vinglingen det siste året så har det blitt svært kostbart å være eier av det siste nye fra Intel til enhver tid. Alle disse papirlanseringene har heller ikke hjulpet særlig på troverdigheten, snarere tvert imot. Det er helt tydelig at Intel er mer opptatt av å gjøre sine aksjonærer fornøyde enn oss forbrukere :roll:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

1066FSB med DDR2-667 synkront med FSB vil nok kunne røske litt i skjørtekanten;)

 

Det kom jo en pen liten forbedring i ytelsen med 400-533FSB og fra særlig 533-800FSB. For er det noe P4 elsker mer enn noe annet i verden, så er det feit, feitere, feitest båndbredde mot minnet. Bedre timings (som følge av synkron FSB<-->minne) skader jo selvsagt heller ikke.

Lenke til kommentar

Spørs jo litt på hvor ofte du bytter prosessor også da! Bytter du en gang per år, så kan man kanskje forsvare å bruke så mye penger for en CPU. Bytter du CPU 2-3 ganger i året, da er det klart bortkastet penger.

 

A64 FX-53/55 er en entusiast CPU. Det at den har fri multiplier er som en gave ovenfra til oss overklokkere! At man må betale extra for dette er vel ikke så galt er det vel?

 

Hvis jeg skulle svidd av 7-8000 kr for en FX55 snart nå, så hadde jeg hatt den LENGE. Ca 1 år frem i tid. Vet ikke hvordan dere tenker da menne...

Lenke til kommentar
Mmmm, jeg husker jeg kjøpte P133 til 9600 og hk til rundt 6500 når den kom, det var prisvennelig det, godt anvendte penger  :no:

Noe endrer seg dessverre aldri, selv med konkurranse. Intel tar seg fortsatt 15-20% bedre betalt for sine topp-produkter enn konkurrentene, og med alle tabbene og vinglingen det siste året så har det blitt svært kostbart å være eier av det siste nye fra Intel til enhver tid. Alle disse papirlanseringene har heller ikke hjulpet særlig på troverdigheten, snarere tvert imot. Det er helt tydelig at Intel er mer opptatt av å gjøre sine aksjonærer fornøyde enn oss forbrukere :roll:

Jepp de gjør det , men tror du virkelig at ikke amd hadde gjordt det samme om de hadde like mye kraft bak sitt navn som Intel ??

Jo selvfølgelig hadde de det, et selskaps fremste mål er å tjene penger og derigjennom gjøre sine aksjonærer fornøyde .

Så å fremmstille dette som at amd er den svake manns talsrør blir for dumt , da det ikke er tilfelle .

Lenke til kommentar
synes det var mistenkelig at Intel ytet bedre i Doom 3 enn AMD FX..

kan jeg aldri tenke meg

Husk også at THG er meeeeget *ntelvennlig...

Dette må være å raspe penger utav de "vettløse". Får ta det positive: FSB er på vei oppover, og da følger andre etter.

 

Edit: satt hermetegn omkring "vettløse" for å få "kunstnerisk" frihet. :cool:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...