Gå til innhold

Hva føler dere etter alle halshuggingene i Irak?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og leser om halshuggingen av Bigley. Det er helt forferdelig tragisk at noen mennesker i det hele tatt er i stand til å gjøre noe slikt. Mine tanker går først og fremst til hans familie, men også han selv, og de siste timene han hadde igjen av livet. Det er så ufattelig groteskt.

 

Tror dere disse Irakiske opprørslederene får noe mer sympati etter dette? Avler ikke dette bare mer motstand? Hva føler dere? På meg så virker det som om Irak ikke er modent for demokrati ennå. Friheten kom for raskt og brått. De hadde sannsynligvis taklet et totalitert styre bedre.

 

Men dette er bare mine meninger. Jeg vil gjerne vite hva dere føler etter alle disse halshuggingene? Hva tenker dere om muslimske fundamentalister? Jeg forstår fremdeles ikke at det ikke er mulig å spore opp hvor disse gruppene befinner seg. De har jo en IP adresse de også, når de publiserer disse ekstremt forferdelige videoene.

 

Og en advarsel til slutt. Skån dere selv mot disse videone. Jeg så selv halshoggingen av Nick Berg, og det er definitivt det verste jeg noen gang har sett. Jeg vil aldri se noe slikt igjen, og det har virkelig slått inn på meg.

 

Håper dere vil gi noen tanker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er trist at noken må ty til slike verkemiddel for å få fram si sak.

Sjølv så meiner eg at okkupasjonsmaktene i Irak burde trekker seg tilbake og observere og få ut alle sivile som ønsker før dei prøver å knekke fundamentalistane som prøver å forsvare Irak. Det er ikkje så greit og bli overkjørt av ei framand stormakt som seier korleis ting skal gjerast frå no av. I mange situasjoner kan det være den einaste måten å bli høyrde på for undertrykkte grupper. Men dette er prisen for krig.

Demokrati må komme fordi folket ønsker det og på følkets eigne premisser.

Lenke til kommentar
Men dette er bare mine meninger. Jeg vil gjerne vite hva dere føler etter alle disse halshuggingene? Hva tenker dere om muslimske fundamentalister? Jeg forstår fremdeles ikke at det ikke er mulig å spore opp hvor disse gruppene befinner seg. De har jo en IP adresse de også, når de publiserer disse ekstremt forferdelige videoene.

 

Og en advarsel til slutt. Skån dere selv mot disse videone. Jeg så selv halshoggingen av Nick Berg, og det er definitivt det verste jeg noen gang har sett. Jeg vil aldri se noe slikt igjen, og det har virkelig slått inn på meg.

 

Håper dere vil gi noen tanker!

For min egen del har dette i så måte "avlet mer vold". Etter å ha sett noe av dette filmmaterialet er jeg nå fullstendig overbevist om at disse fundamentalistene fortjener ingen nåde. De må knuses fullstendig da det er det eneste språket de vil forstå. Ingen våpenhviler eller "nye sjanser"!.

Min eventuelle sympati for såkalte "frigjøringsgrupper" er nok så godt som totalt forsvunnet nå.

 

Ser du anbefaler folk å ligge unna disse videoene. Er forsåvidt enig i det da det er ekstremt grotesk og går mer under tortur enn halshogging (siden det faktisk ikke forgår noe hogging!).

På den annen side er det også bra å få vite hva slags dyr disse folkene er. Dersom du bare leser du om det kan det fort gå deg forbi og forsvinne i alle andre nyheter. Ser du videoene kan jeg love deg at det ikke vil være tvil om hva disse udyrene står for og hvordan de må behandles.

Lenke til kommentar
Disse folka er ikke dumme. De vil ikke ha sympati, de vil spre frykt. Frykt avler hat, som avler krig. Krig/hat avler hat i de som blir utsatt for det, som igjen avler fundamentalisme. Mission accomplished.

De har et mål etter dette også, og det målet (verdenskalifat) må de ikke nå, koste hva det koste vil.

Lenke til kommentar
For min egen del har dette i så måte "avlet mer vold". Etter å ha sett noe av dette filmmaterialet er jeg nå fullstendig overbevist om at disse fundamentalistene fortjener ingen nåde. De må knuses fullstendig da det er det eneste språket de vil forstå. Ingen våpenhviler eller "nye sjanser"!.

Min eventuelle sympati for såkalte "frigjøringsgrupper" er nok så godt som totalt forsvunnet nå.

Antyder du at alle opprørere i Irak er fundamentalistiske muslimer med en halskutting fetish?

Lenke til kommentar
Antyder du at alle opprørere i Irak er fundamentalistiske muslimer med en halskutting fetish?

Nei, heldigvis er det fortsatt et mindretall av opprørere som aktivt torturerer uskyldige sivilister, men slik de driver på drar de med seg hele bevegelsen ned i dritten, hvor resultatet, i det lange løp, kommer til å bli at alle blir tatt under én kam.

Lenke til kommentar

For å snu det hele på flisen (ikke flisa, nei), hvordan tror dere nordmenn hadde reagert hvis Irak hadde en totalt overveldende krigsmaskin og plutselig bestemte seg for å "frigjøre" Norge fra en over-religiøs og sinnsyk statsleder, bare fordi de hadde lyst til det?

 

Etter et års unødvendig krig hvor venner og kjære ble drept for fote, tror jeg mange her hadde kuttet et par struper på okkupantene.

Lenke til kommentar
For å være dønn ærlig føler jeg ingenting.

 

Helt klart er det trist at folk blir halshugd, drept osv, men hvis jeg skal føle noe for hver eneste ting som er galt og urettferdig i verden, tror jeg ikke lenger jeg ville hatt noen livskraft igjen.

Hvis du hadde sett disse filmene, hadde du blitt tvunget til å føle noe. Jeg følte meg uvel i flere timer etter at jeg så en av filmene. Det desidert mest makabre jeg noen gang har sett. Dette er dyr, ikke mennesker. De sager over hodet av en sivilist med håndsag, la det synke inn! Når jeg tenker på det, blir i alle fall jeg dårlig... :no: og sint :mad:

 

Men mitt poeng er. Vi bør egentlig totalt overse disse handlingene. Når media blåser dem så mye opp som de gjør, så har gisseltakerne oppnådd første mål. Den dagen vi begynner å føle noe, enten hat mot muslimer eller Bush, så har de oppnådd andre mål. Dette er kynisk bruk av internett som en ukritisk redaktør som publiserer alt....

Lenke til kommentar
hvordan tror dere nordmenn hadde reagert hvis Irak hadde en totalt overveldende krigsmaskin og plutselig bestemte seg for å "frigjøre" Norge fra en over-religiøs og sinnsyk statsleder, bare fordi de hadde lyst til det?

Jeg hadde i alle fall tatt imot amerikanerne med åpne armer og takket dem for min nyvunnede frihet.

Lenke til kommentar

Eg vet ikke helt...

Men eg synes det er fryktelig synd at noen har gitt etter presset(fra terroristene), det har kostet ennda flere liver og gjort det ennda vanskeligere i irak.

En ting er ihvertfall sikkert, nytter ikke å¨klage over at usa innvaderte irak nå. Gjort er gjort. Og de trenger hjelp for å stabilisere landet, så eg ser ingen grunn til at de fleste land i verde hjelper til. Dessuten så er eg skeptisk til at usa frigjør landet alene.

Lenke til kommentar
hvordan tror dere nordmenn hadde reagert hvis Irak hadde en totalt overveldende krigsmaskin og plutselig bestemte seg for å "frigjøre" Norge fra en over-religiøs og sinnsyk statsleder, bare fordi de hadde lyst til det?

Jeg hadde i alle fall tatt imot amerikanerne med åpne armer og takket dem for min nyvunnede frihet.

Ingen amerikanere ble nevnt i innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Ingen amerikanere ble nevnt i innlegget mitt.

Du er tydeligvis mer interessert i å kverulere enn å diskutere. Å påpeke at jeg skrev amerikanere istedenfor irakere er bare flisespikkeri; intet annet. My point stands, som det heter på godt norsk.

 

Dersom et fritt land hadde tatt på seg oppgaven å frigjøre Norge fra en undertrykkende tyrann, da hadde jeg satt stor pris på det. Dersom jeg hadde vært iraker, hadde jeg skammet meg over den mottakelsen amerikanernes frigjøringsstyrker har fått. Det er nok mye sant i at utakk er verdens lønn.

Lenke til kommentar
Men mitt poeng er. Vi bør egentlig totalt overse disse handlingene. Når media blåser dem så mye opp som de gjør, så har gisseltakerne oppnådd første mål. Den dagen vi begynner å føle noe, enten hat mot muslimer eller Bush, så har de oppnådd andre mål. Dette er kynisk bruk av internett som en ukritisk redaktør som publiserer alt....

Jepp, media er jo både terroristene og andre såkalte frihetskjemperes beste venn.

Lenke til kommentar

Halshuggingene viser bare at det kun er èn måte å hindre slik å skje igjen: Rå makt. Jakt ned hver eneste lille jævel. Flerr opp en gris og kast gni noen riflekuler inn med blodet. Still de ansvarlige opp mot en vegg, skyt og pælm likene i et hull. Sleng grisen oppå og grav igjen hullet. Hele seansen må selvfølgelig bli filmet og publisert.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...