Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
RAGE - Human Metal :w00t:  

 

Made of blood and steel

A machine but I can feel

Activated by the sound

Of the music that's around

A raging metal pound

 

I'm human metal, yes, I am real, I'm human metal

I'm human metal and I am made to give you back what you have lost

I'm human metal, yes, I am real, I'm human metal

I'm human metal

 

 

den er så pen :cry:

 

EDIT: www.rage-on.de

Det er det jeg mener, sånne lignende sanger har så useriøse tekster!

Bedre med en slik tekst enn en tekst som bare inneholder navnet på gruppa

Typisk rap det.

Dårlig sort.

Lenke til kommentar

Kan ikke se at Beastie Boys har så mye "wannabe afroamerikansk" over seg, er ikke noen stor fan av dem, men vil definitvt mene at de har dyrket sin egen stil (i noen år nå). Når gatekredibilitet og attitude er blant de viktigste faktorene bør det være åpenbart at det ikke dreier seg om musikk lenger, men lettjente penger/status. På den annen side viser folk som G-Unit og P. Diddy et velutviklet næringsvett, ved å lansere egen kleskolleksjon osv.

Lenke til kommentar
Hvorfor må det være ghetto-feeling i rap? Selv om rappen helt sikkert stammer fra noe ghetto-strøk, så er det ikke noe krav at musikken er lagd der, eller?

Fordi det er sånn rap jeg liker.

Det blir nesten som å si at Sepultura ikke kan lage Hard Rock/metall fordi de ikke er fra skandinavia.

 

Forskjellige grupper har forksjellig sound, og legger vekt på forskjellige ting. Det er vel stort sett det som skiller gruppene i forskjellige sjangre, og de som bryr seg om musikk fra de som gjør det kun for profitt.

Lenke til kommentar
Kan ikke se at Beastie Boys har så mye "wannabe afroamerikansk" over seg, er ikke noen stor fan av dem, men vil definitvt mene at de har dyrket sin egen stil (i noen år nå). Når gatekredibilitet og attitude er blant de viktigste faktorene bør det være åpenbart at det ikke dreier seg om musikk lenger, men lettjente penger/status. På den annen side viser folk som G-Unit og P. Diddy et velutviklet næringsvett, ved å lansere egen kleskolleksjon osv.

Har ikke Beastie Boys egen kleskolleksjon og da? Syns Fry sa det i en episode av Futurama :p

 

Liker rap/hip hop. Hører en del på Dre og den gjengen, pluss en del andre.

Fått sansen for Twista og Kanye West i det siste.

Liker Beastie Boys og norsk rap og.. :)

Lenke til kommentar

Er ikke noe som rap/hiphop. Flere som tenker ghetto med engang de hører rap....vel eg tenker white boys når eg hører rock/metal. Må forøvrig nevne at eg HATER rock/metal. Eg vrenger meg hvergang eg hører noe slikt. :sick: som oftest. har vel 2-3 cd'r med "rock" av flere hundre cd'r.

 

Edit: Beasty boys=rap? :!: :!:

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar
Har alltid hørt på rap, vokste opp med Rap musikk. Meste av dagens rap =  :thumbdown:, men hvis vi ser litt tilbake i tid da blant annet 2pac var kongen i gata, i mine øyne er han fremdeles kongen. Hans sanger har ett meningsfult budskap, han rapper om sine livs erfaringer og det amerikanske samfunnet.

Jeg er også stor fan av 2pac.

Da er vi 2 som liker 2pac :thumbup:

 

Det er så utrolig mange bra sanger av 2pac, og hvis man går lei av de 14 offisielle albumene hans, så er det utrolig mange remix albums å finne.

 

Alt i ett så har jeg vel rundt 50 albums av han.

 

Det fins jo selvsagt mange andre greie rap grupper som blant annet Outlawz,Bone thugs N Harmony,Lazy bone,Krazie Bone, L-Burna,Tech N9ne... Men meste parten av de nye rapperne er fake i mine øyne, som kun skryter av ting de skulle ønske de hadde gjort. 'I got so many bitches'ï got so many cars' Bling! Bling!' 2pac er 'real' han trenger ikke skryte over ting.

 

2pac : Now if we do wanna live the thug life & the gangsta life and all of that,Okay. So stop being cowards and lets have a revolution. But they dont wanna do that,dudes just wanna live a character, they wanna be cartoons.

 

Det som gjør 2pac forskjellig fra alle de andre rapperne som syter over hvor jævlig de har det. Er at han faktisk prøvde å gjøre noe med livet sitt og samfunnet. Han inspirerte millioner verden over av akkurat den grunnen, det var det som gjorde han så stor som han var/er.

Endret av --Makaveli--
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...