Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jazz kanskje, men ikke de andre  :p

*Sukk*

Man skal lete lenge etter en sjanger som er mer spontan og komplisert enn jazz. Trommisene i jazz-band er ofte 100 ganger flinkere enn et typisk speed-metal band, fordi de har en enestående sans for rytme.

Ja.

 

Må si jeg ikke engang blir imponert av Hardcore slipknot karn jeg.

Lenke til kommentar
Jazz kanskje, men ikke de andre  :p

*Sukk*

Man skal lete lenge etter en sjanger som er mer spontan og komplisert enn jazz. Trommisene i jazz-band er ofte 100 ganger flinkere enn et typisk speed-metal band, fordi de har en enestående sans for rytme.

Ja.

 

Må si jeg ikke engang blir imponert av Hardcore slipknot karn jeg.

Hardcore og Hardcore. Han er veldig dyktig men ikke en dritt i forhold til de gode norske svartmetall trommisene. Det han bruker 2 pedaler på bruker de norske kun 1 fot til :p Men har du hørt Trommesoloen til trommisen i Slipknot på Disasterpieces? der spiller han opp ned... er litt artig å se på. Men ville ikke sagt at han var dårlig. Blir veldig feil å si. Men dette er utrolig off-topic da :p

Lenke til kommentar
Nas er genial. Beatnuts er bra, alkoholiks (the liks), lloyd banks er ganske flink. Jay-Z ikke minst.

sjekka ut siste albumet til Nas?? Street Discipline? har ikke hørt hele enda,men liker det jeg hører.... karen har fet flow

Nas er som sagt genial. Men har ikke fått med meg at han har gitt ut nytt album. Det er gale av meg. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Klart jeg hører på rap, åssen har jeg unngått å se denne tråden a?

 

Forresten Nas siste album, altså "Streets Disciple" overrasket meg iaff, sinnsykt bra til å være dobbelt CD, klart det er filler låter men det er også noen som er helt sinnsykt geniale. Tydelig at han ikke har mista grepet enda, men han har enda ikke overgått Illmatic etter min mening. Uansett, både lyrisk og flowmessig er han en av de beste.

 

Men er det ingen her som hører på litt mer "underground" rap?

Er litt mye "listepop" her føler jeg :whistle:

 

Hører mest på underground, Apathy, 7l/Esoteric, Virtuoso, Jedi Mind Tricks, Outerspace, egentlig det meste fra Babygrande Records, Sire Castro, Canibus, Cassidy, Dilated Peoples, Goretex, Necro, Ill Bill, Sabac, Mr. Hyde, Non-Phixion, hele jævla Psycho + Logical pluss fler, Immortal Technique, det er iaff noen av favorittene. Andre favoritter, ikke underground, vel, noen er litt undergrund, Shyne, Raekwon, U-God, RZA, hører såklart på Wu-Tang Clan som gruppe og, Mobb Deep (alltid vært en av favorittene), Tupac, Cormega, 151, Big Pun, Dead Prez, Heltah Skeltah, Ghostface Killah, GZA, Nas, Talib Kweli, Erick Sermon, Westside Connection,

Yukmouth, Sikkert glemt en del.

 

Av norsk hip hop.... fyfaen så lite bra, tror nesten eneste jeg liker er Equicez.

Endret av odex
Lenke til kommentar

Noen som har hørt om rap-sjangeren screw? Så på Musikbyrån i går, og de hadde et innslag om en trend med opphav i Houston hvor DJ'ene tar hiphop og r'n'b og pitcher ned til halv hastighet. Meningen er visst at ting skal være så seigt og sløvt som mulig, åpenbart inspirert av eksessivt forbruk av hostesaft! Hører med til historien at mannen som startet sjangeren, DJ Screw, døde etter misbruk av hostesaft med kodein (opiat). Hvis man ser videoen til Erykah Badus Love of My Life er hun innom screw-sjangeren også (låta pitches ned, og man kan se en fyr med teksten 'screwed' på t-skjorta). Hører lite på hiphop generelt, men interessant å se hva som rører seg i undergrunnen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...