Gå til innhold

moderatorene som suger


Anbefalte innlegg

Det er dessverre enkelte av forumbrukerne som ikke helt tar pointet når en tråd flyttes til riktig kategori, eller at emnetittelen forandres. Da er det nemlig enkelte som tenker som så at "Jeg gidder ikke finne riktig kategori" eller "jeg gidder ikke bruke fem sekunder ekstra på å skrive en ordentlig emnetittel" for det ordner jo moderatoren for de uansett.

 

Derfor stenges de postene der det er helt tydelig at brukeren ikke har lagt omtanke i å poste riktig, eller der det er helt klart at brukeren har gitt fullstendig f*en i å finne en brukbar emnetekst, eller med viten og vilje omgår tre ords regelen. Det er kun dette disse tidligere nevnte personene lærer av.

 

Der en post kan ha vært feilpostet ved en feil, eller at kategorien kan ha blitt mistolket, flyttes tråden. Der emnetittelen er ett forsøk på å beskrive noe, altså noe litt annet enn bare "hjelp" for eksempel, forandrer jeg emnetittelen så lenge det ikke er noen forsøk på å omgå tre ords regelen.

 

Det er nå ihvertfall slik jeg modererer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig noen synes praksisen her er litt vel "hardhent", men jeg mener det må til for å lære folk til å bruker forumet riktig. Jeg opplever svært skjeldent moderatorene som uhøflige, og ser ikke noe problem med at feilpostede tråder stenges så fort som mulig. Man lærer av sine feil, også vi forumbrukere. Alt i alt er driften slik den er i dag til det beste for alle oss brukere som vil ha et oversiktlig, saklig og trivelig forum.

 

De fleste moderatorene her gjør en virkelig god jobb! :)

Lenke til kommentar

QUOTE (Marvil @ 08/10/2004 : 18:45)
Tenk deg 7 klikk per tråd, så 50 tråder. Det blir 350 (tror jeg) klikk. Sett at du bruker 1 3 sekunder (med refresh) per klikk, det blir 1050 sekunder. Det tilsvarer (*finne mobil*) 17.5 minutter. Tenk deg hvor mye det blir i dautid etter en måned.. Da snakker vi store summer (hadde moderatorene hatt betaling)..

Vel, for å si det sånn, de gangene det har skjedd at det er mer enn 2-3 rapporteringer om en tråd, er når noen har glemt å poste et bilde i "Recent Pic Post".

 

Det er med andre ord ingen grunn til å bekymre seg for at vi blir overarbeidet. :)

 

Men, som sagt, point taken.

Lenke til kommentar

QUOTE
For forumet betyr jo det da at enten kommer den ingen rapporteringer på de trådene som skulle blitt rapportert, eller så kommer det 50stk på en og samma tråd.
Er ikke det litt irriterende ?

Etter min mening: Nei

 

Kun i ekstreme tilfeller kommer det mer enn 2-3 rapporteringer av samme tråd, det store flertall av tråder rapporteres bare 1-2 ganger. Tiden det tar å klikke bort disse er høyst marginal sammenlignet med tiden det tar å studere den rapporterte tråden, bestemme seg for en passende handling, og ikke minst utføre modereringen, som gjerne innebærer et lengre essay på PM eller på slutten av tråden.

 

At flere personer rapporterer en tråd mener jeg bare er positivt, da det er lettere å danne seg et bilde av hva som haster. I det siste har rapporteringer også blitt "effektuert" i løpet av minutter, et resultatet av den utmerkede ordningen med brukermoderatorer. All honør til dem. :)

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 08/10/2004 : 19:03)
QUOTE (ace_ventuora @ 08/10/2004 : 18:59)
Ja, det flyttes flere enn det stenges, men..

Hvis du har laget en tråd, brukt ganske lang tid på å skrive ned det hele. Du har et spørsmål du vil ha svar på, men tråden blir stengt før noen rekker å svare på spørsmålet du har. Hvis du da må lage en helt identisk tråd bare fordi denne var feilpostet hadde jeg blitt litt arg. Vil tro flere skjønner pointet om moderatoren da skriver hvilken kategori den egentlig skulle være i og samtidig flyttet den.

Har man brukt lang tid på den, kan man kopiere innholdet og legge dette inn i korrekt kategori.

Ved stenging av tråder som ikke har kommet i gang, som ligger i feil kategori. Bør det absolutt åpnes for sletting av denne.

Lenke til kommentar

QUOTE (psilocybe @ 08/10/2004 : 23:09)
Vel, for å si det sånn, de gangene det har skjedd at det er mer enn 2-3 rapporteringer om en tråd, er når noen har glemt å poste et bilde i "Recent Pic Post".

Vel, for å si det sånn, så har jeg sett det andre plasser enn i Recent Pic Post.. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Kan ikke brukerne selv få muligheten til å flytte sine egene poster? Hvis jeg da poster en post i "Åpen diskusjon om mobil" om hvilken mobiltelefon jeg skal kjøpe, i god tro. Så er den da feilpostet. da kan det komme en moderator å stenge tråden, skrive en provoserende kommentar som: Feilpost, stenges. Greit nok. Men tenk om jeg da kunne ha flyttet min egen tråd? Da kunne det kommet en fyr i forkjøpet av en moderator og skrevet: Hei, denne er feilpostet. Men du kan selv flytte tråden til "Hjelp, jeg skal ny mobiltelefon", så unngår du at tråden blir stengt." Da blir jeg på en hyggelig måte bli gjort oppmerksom på at jeg har gjort en feil, og gitt en god forklaring på hvordan jeg kan rette opp feilen min å få bedre hjelp i rett forum. Man trenger kanskje ikke skrive det i tråden, men sende en PM til brukeren alt ettersom. Det beste hadde vært at andre brukere kunne raportere mine feil til den aktuelle brukeren istendenfor moderator osv, men jeg skal ikke overdrive.

 

Dette gjør at det blir mindre arbeid for moderatorene, og mindre stenging som ellers fører til provoserte brukere og generellt større orden i forumet.

Endret av INGaR
Lenke til kommentar

INGaR: Den tekniske løsningen som ligger til grunn for dette forumet tillater visst at brukere kan slette tråder hvis de kan flytte de. Dette vil vi ikke tillate, og da blir også flytting disablet. Skyt meg hvis jeg husker feil :)

 

LarsC: av og til er jeg tilbøyelig til å være enig...

Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 09/10/2004 : 19:33)
INGaR: Den tekniske løsningen som ligger til grunn for dette forumet tillater visst at brukere kan slette tråder hvis de kan flytte de. Dette vil vi ikke tillate, og da blir også flytting disablet. Skyt meg hvis jeg husker feil :)

Dette må da en flink programmerer (Ueland) greie å fikse.

Lenke til kommentar

QUOTE (Goophy @ 09/10/2004 : 20:34)
QUOTE (PT @ 09/10/2004 : 20:27)
Da sliter jeg litt med aa forstaa hvorfor argumentet om at brukeren er flink til aa rapportere poster blir brukt naar nye brukermoderatorer blir valgt..

Det blir ikke brukt...

Hvor har du fått det ifra?

Det har jeg sett!

 

Er en stund siden, men husker det sto noe som:

"Vi velger denne brukeren fordi han argumenterer saklig når han raporteter....."

Lenke til kommentar

QUOTE (am3k @ 09/10/2004 : 01:05)
Ved stenging av tråder som ikke har kommet i gang, som ligger i feil kategori. Bør det absolutt åpnes for sletting av denne.

QUOTER meg selv og håper på svar denne gangen.

Kan ikke se poenget i at tråder som er feilpostet og ikke komet i gang skal bli liggende og irritere brukerne av det forumet.

Moderatorene bør da kunne slette denne tråden

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...