Gå til innhold

MX1000 vs MX700


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hadd MX 1000 nå i ca 3 uker, å den funker veldig bra, men et stor minus med musa da hvis du er en skikkelig pro gamer da, mer om det her

Har testet litt rundt akkurat det du tar opp her. Tenkte på hvordan dette ville virke siden laseren skrur seg av når man løfter musen opp(Dette selvsagt siden ikke det er noe kult og få laser i øye :)). Men konklusjonen jeg har kommet til at at musepekeren slutter å bevege seg før laseren skrur seg av. Så viss man ikke løfter muse mere enn akkurat så høyt som man må før bevegelsen ikke blir registrert så skrur ikke laseren seg av. Merker ikke noe til den forsinkelsen som man merker om man løfter musen "høyt" opp. Noe andre som testet noe rundt akkurat dette?

Lenke til kommentar

testet ut litt det med at laseren slår seg av.

 

det at den hopper fram og tilbake har ingenting med at musen blir løfta. testet ved å bare dytte på musa på matte. også sett om det var noe mønster i hoppingen men det var det heller ikke. hopper som en gal over alt. umulig å bruke til spill. snakka med netshop om det og skal sende den i retur. :cry:

Lenke til kommentar
testet ut litt det med at laseren slår seg av.

 

det at den hopper fram og tilbake har ingenting med at musen blir løfta. testet ved å bare dytte på musa på matte. også sett om det var noe mønster i hoppingen men det var det heller ikke. hopper som en gal over alt. umulig å bruke til spill. snakka med netshop om det og skal sende den i retur. :cry:

Bruker du USB eller PS2 tilkobling? Har personlig ikke noe problemer med USB, men en kompis av meg som har MX700 sa at han hadde hatt problemer med at musa hoppet når han hadde den i USB. Funket helt fint etter at han flyttet den over til PS2 porten.

Lenke til kommentar

Den posten er åpenlyst skrevet av en som hater logitech, merker ingenting til noe som kan ødelegge hele spillingen.

 

Det han snakker om er også det som skjer når du lar musa stå stille litte grann, at den slår seg av, men hvis det lille microsekundet det tar før den er i fullt arbeid igjen, er merkbart, så er det vel på tide at man donerer seg til forskning.

 

Det eneste jeg kan merke den forsinkelsen på, er fordi musa er tung, og de få kreftene det tar for å starte å dytte den, det er det som utgjør det, men igjen hvis det er merkbart i spill. Så er det personen det er noe galt med.

 

Dessuten er musa overlegen på alle overflater, foruten glass, speil og cd-covre. Foruten de flatene, så slipper man å kaste bort flere hundre kroner på musematter, man kan bruke hva som helst, og der med spare mye. men det hjelper på friksjonen med en bedre matte, det skal jeg ikke si noe på, men en lakket treplate kan også ha mindre friksjon etter min erfaring.

Lenke til kommentar
Har hadd MX 1000 nå i ca 3 uker, å den funker veldig bra, men et stor minus med musa da hvis du er en skikkelig pro gamer da, mer om det her

Ja, hvem i alle dager bruker musa sånn?...

Jeg foretrekker ihvertfall å ha musa NEDE PÅ MATTA når jeg bruker den jeg da :p

Jeg har ihvertfall ikke merka noe problemer med at musa "lagger" hvis jeg løfter den opp og begynner å bruke den med en gang jeg setter den ned igjen.

 

edit: la til quote

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar
Den posten er åpenlyst skrevet av en som hater logitech, merker ingenting til noe som kan ødelegge hele spillingen.

 

Det han snakker om er også det som skjer når du lar musa stå stille litte grann, at den slår seg av, men hvis det lille microsekundet det tar før den er i fullt arbeid igjen, er merkbart, så er det vel på tide at man donerer seg til forskning.

 

Det eneste jeg kan merke den forsinkelsen på, er fordi musa er tung, og de få kreftene det tar for å starte å dytte den, det er det som utgjør det, men igjen hvis det er merkbart i spill. Så er det personen det er noe galt med.

 

Dessuten er musa overlegen på alle overflater, foruten glass, speil og cd-covre. Foruten de flatene, så slipper man å kaste bort flere hundre kroner på musematter, man kan bruke hva som helst, og der med spare mye. men det hjelper på friksjonen med en bedre matte, det skal jeg ikke si noe på, men en lakket treplate kan også ha mindre friksjon etter min erfaring.

nå tror jeg du er litt på jordet. hvis du tror at alt bare e oppspinn så kan jeg og du bytte mus da. siden du mener at det ikke er noe galt med musene der pekeren hopper av gårde!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Avbestilt MX1000, synd for deg.

Jepp. :)

Testet den selv hos en kompis og. Er glad jeg avbestilte. Var jo tung som juling. Hadde ikke egna seg til mitt bruk uansett. Er mer derfor jeg avbestilte. Så er ikke synd for meg. Er vel mer synd for logitech. (Er nemlig en av de som løfter musen veldig mye og det ble veldig hat med denne musen)

Lenke til kommentar
Jeg synes i hvertfall at MX1000 "våkner" mye kjappere en MX700.

 

En liten detalj som irriterer en smule med MX1000: Det virker som den tipper litt litt til venstre når tommelen ligger på "stigbrettet". Men kanskje det bare er tommelen min som er veldig tung..

Det gjør det også. En teknisk forbedring.

 

Men ellers så er ikke sensorene noe særlig forskjellige. (ikke mye bedre ytelse, bare litt kjappere oppvåkning)

Lenke til kommentar
Har hadd MX 1000 nå i ca 3 uker, å den funker veldig bra, men et stor minus med musa da hvis du er en skikkelig pro gamer da, mer om det her

Hvem bruker musa sånn?

Sånn ca. alle som spiller fps spill.

Når det er tomt for musematte så må man løfte musa, og dra den til den andre enden av matta. Dette gjøres fort for å kunne snu seg raskest mulig. Musa må regne med litt juling.

Lenke til kommentar
Har hadd MX 1000 nå i ca 3 uker, å den funker veldig bra, men et stor minus med musa da hvis du er en skikkelig pro gamer da, mer om det her

Hvem bruker musa sånn?

Sånn ca. alle som spiller fps spill.

Når det er tomt for musematte så må man løfte musa, og dra den til den andre enden av matta. Dette gjøres fort for å kunne snu seg raskest mulig. Musa må regne med litt juling.

Er sånn jeg bruker musa. Og derfor jeg ikke kjøper MX 1000. Blir for stor og klumpete. Må nesten ha noe som er litt mindre og lettere.

Lenke til kommentar
Har hadd MX 1000 nå i ca 3 uker, å den funker veldig bra, men et stor minus med musa da hvis du er en skikkelig pro gamer da, mer om det her

Hvem bruker musa sånn?

Sånn ca. alle som spiller fps spill.

Når det er tomt for musematte så må man løfte musa, og dra den til den andre enden av matta. Dette gjøres fort for å kunne snu seg raskest mulig. Musa må regne med litt juling.

Jeg bruker Sens 1.0 i Cs, og har aldri opplevd at det blir "tomt" for plass på musematten.

Lenke til kommentar
Har hadd MX 1000 nå i ca 3 uker, å den funker veldig bra, men et stor minus med musa da hvis du er en skikkelig pro gamer da, mer om det her

Jeg synes det er morsomt å se hvor langt enkelte går i å finne feil med MX1000.

Det du viser til var et meget godt eksempel, lo en del av den :D

Lurer på når det kommer tester der de pælmer den i veggen eller puttern i micron?

En enkel test på om musa reagerer raskt er jo bare å dytte på den når den er avskrudd, den reager øyeblikelig.

 

Stort sett alle som eier en er fornøyd (inkl. meg), så til dere som lurer på om dere skal kjøpe er det bare å bestille.

MX1000 er et meget bra kjøp.

Lenke til kommentar
Jeg synes i hvertfall at MX1000 "våkner" mye kjappere en MX700.

 

En liten detalj som irriterer en smule med MX1000: Det virker som den tipper litt litt til venstre når tommelen ligger på "stigbrettet". Men kanskje det bare er tommelen min som er veldig tung..

Sånn var det med min også, men etter litt bruk så ble "pad'sene" slitt bittelitt slik at det ble gjevnet ut, anbefaler uansett noen hyperglides, da blir den enda bedre...

finnes det hyperglides for MX1000??? jeg synes padsene på MX1000 er betydeligere større enn MX5/700.. eller skal man bruke hyperglides som er beregnet for microsoft mus???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...