EpziloN Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 hallo. har et lite problem her, jeg skal skrive ut en liste over navn funnet i en string array, eller nesten alle. om det samme navnet er lagret flere ganger så skal kun kolonne nummer og rad nummer skrives ut. f.eks. svada [7][11] [9][3] yada[3][2] lada[5][3] håper dere skjønner hva jeg mener, sorry om jeg er litt dårlig til å forklare. koden så langt: if (brukteFelter = false) { System.out.println("Ingen oljeselskaper registrert"); } else { System.out.println("Følgende oljeselskaper er registrert"); System.out.println(); for (int radnr=0; radnr<15; radnr++) { for (int kolnr=0; kolnr<25; kolnr++) { if (eier[radnr][kolnr] != null) { skjerm.outln(eier[radnr][kolnr] + " [" + radnr + "]" + " [" + kolnr + "]"); } } } } break; Epz.
lodott Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Dette funker kanskje...var det noe sånt du var ute etter? public void funnet(string sokenavn) { if (brukteFelter = false) { System.out.println("Ingen oljeselskaper registrert"); } else { System.out.println("Følgende oljeselskaper er registrert"); System.out.println(); for (int radnr=0; radnr<15; radnr++) { for (int kolnr=0; kolnr<25; kolnr++) { if ((eier[radnr][kolnr] != null) && (eier[radnr][kolnr] == sokenavn)) { System.out.println(eier[radnr][kolnr] + " [" + radnr + "][" + kolnr + "]"); } } } } } Endret 5. oktober 2004 av lodott
sumptrollet Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 hallo. har et lite problem her, jeg skal skrive ut en liste over navn funnet i en string array, eller nesten alle. om det samme navnet er lagret flere ganger så skal kun kolonne nummer og rad nummer skrives ut. f.eks. if (brukteFelter = false) { System.out.println("Ingen oljeselskaper registrert"); } else { System.out.println("Følgende oljeselskaper er registrert"); http://www.ifi.uio.no/~inf1000/obliger/oblig2.pdf Du skulle jo ha levert obligen 24/9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå