DukeNukem3d Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Zork skrev (3 minutter siden): Nå refererte jeg til videoen fra han som hevdet at trump skulle dø innen 4 måneder - men det er forsåvidt like uaktuelt å gi klikk eller tid til folk som fremdeles holder til på nazi-platformen til musk så det kan nå være det samme. Jeg aner ikke hvem Jake Broe er, men et kjapt google search gir meg hans egen beskrivelse av seg selv som sier: "I am a United States Air Force veteran who served as a Nuclear and Missile Operations Officer." Hva er det i den beskrivelsen som skulle gjøre ham til en 'ypperlig kilde' rundt trumps helse og hvorvidt trump snart kommer til å ligge for døden? Holder du seriøst fortsatt på med fjolleriet? Troll Ja han er glimrende. Hadde du brydd deg om Ukraina så hadde du fått det med deg i tråden der, brukt mange ganger. 2
Zork Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Just now, DukeNukem3d said: Holder du seriøst fortsatt på med fjolleriet? Troll Ja han er glimrende. Hadde du brydd deg om Ukraina så hadde du fått det med deg i tråden der, brukt mange ganger. Nå handler altså ikke denne debatten om Ukraina - det handler om trumps helse. Dermed er det fremdeles like uklart hvorfor vi skal høre på helten din rundt dette? Hold for all del frem med å kalle meg fjollete og et troll fremfor å forholde deg til hva som faktisk debatteres - det styrker jo din sak veldig. 3 2
Fibonacci Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Mflj skrev (7 timer siden): Jeg digger at Trump gjør alle de "rampestreker" han føler for, med full rett, og tar seg alle de frihetene han ønsker, med rett. Måtte provokasjonene fortsette! Dette er ekte underholdning. Det som skjer nå, og det som Trump gjør nå er virkelig god underholdning, og jeg håper Trump tar provokasjonene til ett enda høyere nivå. Denne verden kan ikke tas seriøst lenger. Tump er gangster, men han er ikke som de andre mafialederne i verden. Trump vet nok hvem han er i Gud nå. Folk generelt vet ingen ting. De som prøver å drite ut Trump driter ut seg selv, og det er det som er så underholdende, hvis man velger å se vekk fra det inderlige tragiske ved det. De kommer til å drite seg ut i alt de prøver seg på mot Trump. Det er i alle fall tydelig at dersom dagen kommer at USA går til krig mot Norge, må vi være jævlig forsiktige med hvem vi kan stole på. For Trump-sympatisører er det tydeligvis mer enn nok av. 7
DukeNukem3d Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Zork skrev (Akkurat nå): Nå handler altså ikke denne debatten om Ukraina - det handler om trumps helse. Dermed er det fremdeles like uklart hvorfor vi skal høre på helten din rundt dette? Hold for all del frem med å kalle meg fjollete og et troll fremfor å forholde deg til hva som faktisk debatteres - det styrker jo din sak veldig. "Min sak" 😂 Som om jeg trenger å overbevise deg at glimrende folk som er brukt som kilde i flere år holder mål. Han er opptatt av Ukraina til vanlig, denne gang uttalte han seg om Trump sin nedadgående helse basert på bilder og Biden-på-slutten-aktig oppførsel. I stedet for å svare på sak så skal du altså angripe meg fordi "det er en video fra X" Facepalm 🙄 3
Zork Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar (endret) 2 minutes ago, DukeNukem3d said: "Min sak" 😂 Som om jeg trenger å overbevise deg at glimrende folk som er brukt som kilde i flere år holder mål. Han er opptatt av Ukraina til vanlig, denne gang uttalte han seg om Trump sin nedadgående helse basert på bilder og Biden-på-slutten-aktig oppførsel. I stedet for å svare på sak så skal du altså angripe meg fordi "det er en video fra X" Facepalm 🙄 Biden-på-slutten var svært ulik Biden-tidligere. trump er akkurat den samme nå som han alltid har vært. Trenger vi gå tilbake til da trump ikke klarte å drikke et glass vann uten å bruke begge hender? Det ble sett på som et slutt-tegn det også. Han er her altså fremdeles. Håper forøvrig du ikke klasker deg selv for hardt i ansiktet når du facepalmer så ofte - jeg antar flere kilder både på youtube og x vil si at det kan lede til demens. Endret 23. januar av Zork 4
DukeNukem3d Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Zork skrev (Akkurat nå): Biden-på-slutten var svært ulik Biden-tidliger. trump er akkurat den samme nå som han har vært. Trenger vi gå tilbake til da trump ikke klarte å drikke et glass vann uten å bruke begge hender? Det ble sett på som et slutt-tegn det også. Han er her altså fremdeles. Håper forøvrig du ikke klasker deg selv for hardt i ansiktet når du facepalmer så ofte - jeg antar flere kilder både på youtube og x vil si at det kan lede til demens. Dette må være noe av det dummeste jeg har sett her inne noen gang. Tenk å slå seg helt fullstendig vrang over at Jake Broe melder om Trump sin helse. Selvsagt uten vilje til å sette seg inn i argumentene en gang. Kommer til å fortsette å bruke Jake Broe, du derimot er ignorert. Slike troll bruker jeg ikke tiden på 2
SilverShaded Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Zork skrev (7 minutter siden): Disse legene bør vel kunne vise til noe han sier/gjør nå som ikke er omtrent det samme som han har gjort/sagt tidligere? Ser du ikke forverringen ? Han klarer ikke lenger å uttale ord skikkelig, han mener ett ord og sier et annet (Greenland/Iceland), han sover ikke om natten men sitter oppe og poster og sovner på dagtid selv i viktige møter, han går fra ett tema til et annet midt i en setning, osv. osv 4
jjkoggan Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Zork skrev (11 minutter siden): Igjen - jeg ser liten forskjell på hva han sier nå sammenlignet med retorikken han har brukt i hele sitt liv. Disse legene bør vel kunne vise til noe han sier/gjør nå som ikke er omtrent det samme som han har gjort/sagt tidligere? Jupp Dr. Ben Michaelis: So, I did an analysis for STAT News about seven years ago, looking at the complexity of his speech from when he was in his 40s to when he was running for president back in 2016. And at that time, there was definitely a difference both in his sentence structure and in the complexity of his vocabulary between from when he was, say, in 40s to when he was in his earlier later 60s or earlier 70s. What's happened between 2016, 2017 and now is not so much a difference in the vocabulary. The vocabulary is not significantly less complex than it was, but it's in the thought patterns. So he's not staying linear. So, right now, we're having a conversation. We're staying on topic. You're asking questions. I'm responding. And what we're saying kind of has a sort of hand-in-glove quality to it. But what we're seeing with Trump is, basically, he's moving further and further away from linearity, from linearity to tangentiality, so he's sort of weaving together ideas, and then it's moving further afield towards circumstantiality. And that's really where you sort of start talking about a topic, and then you just really sort of lose the thread entirely. And there's a lot of that we're seeing in his speech patterns. https://www.pbs.org/newshour/amp/show/trumps-rambling-speeches-raise-questions-about-mental-decline 1
Zork Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar 7 minutes ago, DukeNukem3d said: Dette må være noe av det dummeste jeg har sett her inne noen gang. Tenk å slå seg helt fullstendig vrang over at Jake Broe melder om Trump sin helse. Selvsagt uten vilje til å sette seg inn i argumentene en gang. Kommer til å fortsette å bruke Jake Broe, du derimot er ignorert. Slike troll bruker jeg ikke tiden på I en tråd hvor opptil flere debattanter blindt hyller trump og legger seg flate for både "daddy trump" og hans "argumenter" så er altså mine poster "noe av det dummeste" du har sett. Greit du har ignorert meg da, så slipper du se dette. For det gjør du vel ikke..? 4
HasuUser Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar 2 minutes ago, Zork said: I en tråd hvor opptil flere debattanter blindt hyller trump og legger seg flate for både "daddy trump" og hans "argumenter" så er altså mine poster "noe av det dummeste" du har sett. Greit du har ignorert meg da, så slipper du se dette. For det gjør du vel ikke..? Var det virkelig nødvendig med alt dette oppstyret over at noen postet et par klipp om Trumps nedadgående kurve? Synes du overdriver veldig 2 1
Zork Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar 11 minutes ago, SilverShaded said: Ser du ikke forverringen ? Han klarer ikke lenger å uttale ord skikkelig, han mener ett ord og sier et annet (Greenland/Iceland), han sover ikke om natten men sitter oppe og poster og sovner på dagtid selv i viktige møter, han går fra ett tema til et annet midt i en setning, osv. osv 10 minutes ago, jjkoggan said: Jupp Dr. Ben Michaelis: So, I did an analysis for STAT News about seven years ago, looking at the complexity of his speech from when he was in his 40s to when he was running for president back in 2016. And at that time, there was definitely a difference both in his sentence structure and in the complexity of his vocabulary between from when he was, say, in 40s to when he was in his earlier later 60s or earlier 70s. What's happened between 2016, 2017 and now is not so much a difference in the vocabulary. The vocabulary is not significantly less complex than it was, but it's in the thought patterns. So he's not staying linear. So, right now, we're having a conversation. We're staying on topic. You're asking questions. I'm responding. And what we're saying kind of has a sort of hand-in-glove quality to it. But what we're seeing with Trump is, basically, he's moving further and further away from linearity, from linearity to tangentiality, so he's sort of weaving together ideas, and then it's moving further afield towards circumstantiality. And that's really where you sort of start talking about a topic, and then you just really sort of lose the thread entirely. And there's a lot of that we're seeing in his speech patterns. https://www.pbs.org/newshour/amp/show/trumps-rambling-speeches-raise-questions-about-mental-decline Som allerede sagt, trump er nå snart 80. Det i seg selv gjør at man ikke tenker like raskt og/eller fungerer like godt som man gjorde. Det i seg selv er ikke et tegn på demens. At man, som 80-åring ikke er lik det man var som 40-åring er ikke et sykdomstegn. Absurditeten og idiotet har trump alltid hatt - usammenhengende argumenter og tøv har alltid vært hans varemerke. At det blir enda verre i eldre alder er ikke nødvendigvis et tegn på demens. 2
Lenvar Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Mflj skrev (6 timer siden): Det er en sjeldenhet, og det å få en slik mann som president i USA er som å vinne i lotto. Det er vinning ikke bare for USA, men for mennesker i hele verden. Det er trist å se hvor hjernevasket noen kan bli. De siste ukenes hendelser burde få de fleste til å få øynene opp for hva for en person Trump er, om de ikke allerede hadde forstått det. Han er på mange måter en ond mann, som kun bryr seg om seg selv, makt og penger. Det er i ferd med å ødelegge USA i første omgang (det er allerede i gang), USAs respekt fra andre land, og ettervirkningene vil spre seg til resten av verden i løpet av kort tid. I tillegg er han i ferd med å bli mer surrete og sløv enn det Biden noen gang var, noe man ser i enhver tale han holder. Og det er noe man fint ser selv, uten hjelp fra massemedia (som alle Trump-tilhengere hater fordi de skriver sannheten om Trump) med mindre man har ekstremt høyrevridde skylapper. Og hvis man har et snev av kildekritikk, og et mininum av en evne til å sjekke påstandene han kommer med, så ser man fint at det er langt flere løgner enn sannheter i alle hans taler og uttalelser. Men det er noe Trump-tilhengere aldri gjør, fordi de er hjernevasket til å tro at Trump er sannheten. Men når ikke engang de siste ukenes hendelser er nok til å få folk til å forstå, så må man innse at noen er tapt. 4 2
Zork Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar 4 minutes ago, HasuUser said: Var det virkelig nødvendig med alt dette oppstyret over at noen postet et par klipp om Trumps nedadgående kurve? Synes du overdriver veldig Det er vel streng tatt du som overdriver om du skal kalle dette "oppstyr". Det hele begynte med at jeg påpekte at det å hevde at trump sannsynligvis skal dø innen 2-4 måneder er click-bait og vås. Jeg ser ikke helt at å påpeke det skal være "oppstyret"? trump kommer altså ikke til å dø av naturlige årsaker før juni. 3
Fibonacci Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar jjkoggan skrev (15 minutter siden): Jupp Dr. Ben Michaelis: So, I did an analysis for STAT News about seven years ago, looking at the complexity of his speech from when he was in his 40s to when he was running for president back in 2016. And at that time, there was definitely a difference both in his sentence structure and in the complexity of his vocabulary between from when he was, say, in 40s to when he was in his earlier later 60s or earlier 70s. What's happened between 2016, 2017 and now is not so much a difference in the vocabulary. The vocabulary is not significantly less complex than it was, but it's in the thought patterns. So he's not staying linear. So, right now, we're having a conversation. We're staying on topic. You're asking questions. I'm responding. And what we're saying kind of has a sort of hand-in-glove quality to it. But what we're seeing with Trump is, basically, he's moving further and further away from linearity, from linearity to tangentiality, so he's sort of weaving together ideas, and then it's moving further afield towards circumstantiality. And that's really where you sort of start talking about a topic, and then you just really sort of lose the thread entirely. And there's a lot of that we're seeing in his speech patterns. https://www.pbs.org/newshour/amp/show/trumps-rambling-speeches-raise-questions-about-mental-decline Det utrolige med Trump er at han kan rable i vei om alt som faller inn i hodet hans fortløpende, og folk aksepterer at han plutselig babler om haier og elektrisk sjokk og slikt. Han har en tankerekke som går i alle retninger, gjerne om ting han ikke har peiling på, men som han anser seg som ekspert på, og det er tydeligvis greit. 2 1
Dragavon Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Dette er vel fake news, som alt annet som har noe fakta i seg 🤡 Sitat En fersk rapport fra Tysklands ledende økonomiske forskningssenter, Kiel-instituttet, viser hvordan regningen for Trumps nye toll mot Norge og andre land i fjor i praksis havnet hos amerikanske forbrukere: Amerikanske importører og forbrukere satt igjen med 96 prosent av kostnadene for den økte tollen gjennom høyere priser for varene de kjøpte fra utlandet. Bare fire prosent av kostnadene til Trumps toll havnet hos selskapene som eksporterte til USA. Regningen for USAs økte tollinntekter på omtrent 200 milliarder dollar havnet dermed hos amerikanske selskaper og forbrukere. Konkrete analyser av eksporten fra India og Brasil bekrefter trenden: Eksportørene senket ikke prisene når de eksporterte til USA. Dermed havnet regningen hos amerikanerne. https://www.vg.no/nyheter/i/q6A260/slik-ville-trumps-straffetoll-mot-norge-rammet-vanlige-amerikanerne 1
jjkoggan Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Zork skrev (5 minutter siden): Som allerede sagt, trump er nå snart 80. Det i seg selv gjør at man ikke tenker like raskt og/eller fungerer like godt som man gjorde. Det i seg selv er ikke et tegn på demens. At man, som 80-åring ikke er lik det man var som 40-åring er ikke et sykdomstegn. Absurditeten og idiotet har trump alltid hatt - usammenhengende argumenter og tøv har alltid vært hans varemerke. At det blir enda verre i eldre alder er ikke nødvendigvis et tegn på demens. Leger er uenige med deg Dr. John Gartner made the disturbing claims during a recent appearance on “The Dean Obeidallah Show,” revealing that he believes the president is suffering from dementia and will “fall of a cliff” cognitively before the end of his term. https://www.pennlive.com/news/2025/06/donald-trump-hit-with-disturbing-cognitive-claims-weekend-at-bernies-white-house.html?outputType=amp 1 1
Fibonacci Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Han er åpenbart helt rablende gal, men samtidig skal han ha en bitteliten dose respekt for at han holder på med rablet sitt ca 20 timer daglig, året rundt. Han er en standhaftig gammel kuk, såpass skal han ha. 2 1
Zork Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar (endret) 4 minutes ago, jjkoggan said: Leger er uenige med deg Dr. John Gartner made the disturbing claims during a recent appearance on “The Dean Obeidallah Show,” revealing that he believes the president is suffering from dementia and will “fall of a cliff” cognitively before the end of his term. https://www.pennlive.com/news/2025/06/donald-trump-hit-with-disturbing-cognitive-claims-weekend-at-bernies-white-house.html?outputType=amp Leger har vært uenige i mange år, og poenget er ikke om de uenige med meg, det er mer at de uenige med hverandre. Uansett så er trump her altså fremdeles. Og han blir bare mer og mer mektig. Som allerede nevnt, google gjerne hva (enkelte) leger sa da trump slet med å drikke et glass vann med én hånd. Han hadde ikke lenge igjen da heller om man skulle tro dem. Endret 23. januar av Zork 3
Zork Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar 1 minute ago, Fibonacci said: Han er åpenbart helt rablende gal, men samtidig skal han ha en bitteliten dose respekt for at han holder på med rablet sitt ca 20 timer daglig, året rundt. Han er en standhaftig gammel kuk, såpass skal han ha. Ja, det er også mye av poenget jeg forsøker å få frem her i de siste innleggene mine. Han er ond og rablende gal, men han er imponerende oppegående alderen til tross. Det er litt meningsløst å sammenligne trump med Biden når det gjelder dette - Biden (hans rådgivere) trakk seg tilbake og forsøkte så godt han kunne å unngå at han fremviste svakhetene sine. trump jobber enormt mye, reiser rundt, holder møter og taler i ett sett. Det er faktisk imponerende av en så gammel mann. Desto mer merkelig at man skal late som om det bare er å sitte stille og så løser dette seg snart fordi trump er døende og/eller dement. 3
Fibonacci Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Ingen tvil om at det fysisk (og mentalt) sett må være en enorm belastning å styre USA med den intensiviteten han gjør, i en alder av snart 80 år. Fatter nesten ikke at det er mulig. Problemet er at han er så "eksentrisk" at det er umulig å vite om det faktisk har rablet fullstendig for han, eller om han bare lar tankene vandre litt for mye. Uansett hva han sier, godtas det. Han kan gi ordre om at det skal bygges en Death Star i verdensrommet med verdens største laser, og folk vil bare tenke at det er helt vanlig Trump-prat som han skrinlegger når neste innfall kommer. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå