Gå til innhold

Hvilket Fildelingsnettverk benytter du?


jokki

Hvilket Fildelingsnettverk benytter du?  

368 stemmer

  1. 1. Hvilket Fildelingsnettverk benytter du?

    • FastTrack(KaZaA,KaZaA Lite, Grokster, iMesh)
      19
    • Edonkey2000/Overnet(Edonkey2000, eMule, Overnet, lPhant)
      29
    • BitTorrent(BitTorrent, Azureus, ABC, BitTornado)
      113
    • Gnutella/Gnutella2(LimeWire, Bearshare, Gnucleus, Shareaza)
      28
    • Direct Connect(Direct Connect, DC++, oDC, BzDC++)
      157
    • Ares(Ares, Ares Lite, Warez P2P)
      5
    • Manolito P2P(Blubster, Piolet, RocitNet)
      0
    • USEnet(NewsServers, News Groups)
      3
    • IRC(mIRC, XDCC-Catcher, IRC-Ork)
      9
    • Andre(GiFT, Waste)
      5


Anbefalte innlegg

Den forrige tråden ble litt uoversiktlig da man blandet både fildelingsnettverk og Fildelingsklienter. Håper denne pollen ble litt mer oversiktlig.

 

I denne tråden kan man diskutere hvilket fildelingsnettverk man bruker primært. Bruker man flere stemmer man på det nettverket eller den protokollen man liker best og/eller bruker mest. I parantes har jeg ført opp noen klienter som benytter seg av nettverket/protokollen som er på samme linje. Jeg vet det finnes fildelingsklienter som kan laste ned fra flere ulike nettverk, men da velger man bare et nettverk og stemmer på det.

 

Husk at man her på forumet har lov til å diskutere så mye man vil om fildelingsklienter og nettverk, men direkte pekepinner på hvor eller hvordan man laster ned opphavsbeskyttet material ikke tillates. Mer om dette kan leses i Rettningslinjene under punkt 8.

 

Mangler det noen alternativer skrik ut :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid installert flere fildelingsprogrammer, men for tiden benytter jeg meg av DirectConnect, hvor jeg har klienten StrongDC++. Nettverket er forhaandsvis raskt, da jeg som oftest kobler meg opp til svenske hubber med 10 Mb/s-brukere.

Ellers bruker jeg Shareaza og de nettverkene det programmet stoetter.

Lenke til kommentar
Er dette et forsøk på å hjelpe RIAA etc. slik at de vet hvilket nettverk de først bør raide her i Norge?

RIAA er en privat organisasjon ;)

Eneste de kan gjøre, er å saksøke folk. Og bare i USA.

Som du ser av det du quotet skrev jeg RIAA etc. og etc. i dette tilfellet inkluderer men ikke avgrenset til f. eks. IFPI Norge som kan anmelde gode nordmenn så mye de orker. :dribble:

Lenke til kommentar

Kun to som gjelder for meg, IRC og DC. Når det gjelder klienter bruker jeg henholdsvis mIRC (med Klipper script) eller X-Chat (ikke XDCC Catcher iallfall, *grøss*), og fulDC.

 

Har kommet til konklusjonen at DC er klart best av P2P-nettverkene, om man er på de rette hubbene vel og merke (de beste er IKKE de øverste på lista... privathubber er tingen). News er slett ikke dumt, men jeg gidder ikke betale for tilgang til en skikkelig server med de gode gruppene.

 

Jeg laster kun ned RAR/originalreleaser. Når det gjelder dette har jeg blitt særdeles kresen med tiden. :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...