Gå til innhold

GeForce 6800 Ultra/Radeon x800 XT, hvilket er best

c4

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

:!:

Trådstarter må tro vi er gale!

En komentar

Hvordan kan man anbefalle et kort til rundt 5000kr pga et spill som ikke har kommet ut, du kan fint spille Doom3 og Hl2 med begge kortene (har klart å spille doom3 på et standard x800pro, selv om det ikke gikk på ultrahigh)

Endret av simalarion
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Siste test av de nye skjermkortene er her:

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/10/02/4311143

Konklusjon til slutt:

"GeForce 6800 Ultra vinder her efterfulgt af Radeon X800XT PE, mens GeForce 6800 GT og Radeon X800XT deler tredjepladsen. Radeon X800Pro vinder over GeForce 6800, mens GeForce 6600 GT vinder over Radeon X700XT "  ;)

Dette gjelder vel og merke i 1024x768.

Endret av MistaPi
Skrevet
.........så der ser ud til at være ganske megen balance i styrkefordelingen mellem ATi og Nvidia.

Så da er det stort sett bare prisen som er det avgjørende moment, ikke

valg av ATI eller nVidia...... ;)

(Seff. er støy og størrelse en faktor for mange)

Problemet er jo at toppkortet som 6800 Ultra ofte blir sammenlignet med, X800XT PE, ikke lages lenger, det blir derfor klart at 6800 Ultra sitter på toppen. Men som de fleste sier så yter de begge såpass bra at det kommer ned til pris og tilgjengelighet, og 6800 Ultra er jo ikke akkurat en klok investering i så måte. 6800 GT derimot, der er nvidia i sitt ess.

nVidia 6800 Ultra Extreme er ikke med heller.......

Skrevet

dere ati fanboys og nvida freaks kan sikkert sitte her hele dagen og krangle, legge fram den en benchmarken etter den andre og ramse op rare navn som "sli,AA,AF,superpixel 16, hippomonster4.. osv uten om at noen her klarer og bli noe klokere av det.

som sagt tidligere:

"kjøp det du liker best, om prisen er med på å påvirke det gjør ikke noe"

Skrevet
Problemet er jo at toppkortet som 6800 Ultra ofte blir sammenlignet med, X800XT PE, ikke lages lenger, det blir derfor klart at 6800 Ultra sitter på toppen.

Ifølge hvem? Dette er ikke blitt fastsatt så vidt jeg vet.

Skrevet
There is lots of confusion going on. NVIDIA is not launching anything new. NVIDIA does not have a product called the “GeForce 6800 Ultra Extreme,” an NVIDIA spokesman told X-bit labs on Thursday.

However some of our partners are discovering that a percentage of the parts we are shipping will run faster than this, 450MHz, for example. So there will only be a GeForce 6800 Ultra that can run faster but it is the same part and will have the same name,” the representative of the Santa Clara, California-based graphics company explained.

Skrevet
Finnes det noen tester på 6800nu? jeg vurderer 6800gt, men dersom jeg kan spare ett laken på nu, uten å miste altfor mye kraft, er det bra :yes:

En hel haug. Sjekk på google og du vil nok finne side opp og side ned.

Skrevet

Hallo folkens!

Med grafikkort er alltid rom for debatt. Og disse trådene er faktisk interessante, selv om det har vært plenty liknende tidliger. Vi snakker om å bruke flere tusen på et kort her, og det er forståelig at folk vil vite hva andre mener og har erfart.

Selv tar jeg ofte en tur innom Guru3D for å sjekke tester. Synes de gjør en god og utfyllende jobb.

Selv hopper jeg mellom ATI og NVIDIA, og har generellt god erfaring med begge. Siste jeg handle var 6800Ultra, av den enkle grunn at det var tilgjengelig før X800XT. Tror du blir fornøyd uansett hvilket du kjøper!!!

:thumbup:

Skrevet

Jeez, disse diskusjonene begynner å ta av.

Du blir fornøyd med begge kortene, begge yter omtrent likt, noe jeg ikke tror kommer til forandre seg (selv med sm3.0/3dc).

Har du gode erfaringer med ati, kjøp x800xt, og vice versa.

To ting du burde huske på er at 6800ultra kortet trekker mye strøm og dermed trenger en god PSU, og at kortet tar stor plass i kabinettet.

Skrevet
To ting du burde huske på er at 6800ultra kortet trekker mye strøm og dermed trenger en god PSU, og at kortet tar stor plass i kabinettet.

Ting som dette er jo mye viktigere enn de 2-3% som skiller de to kortene. Det er kjipere å få en hel maskin ustabilt pga. for svak PSU eller dårlig luftflyt i hele kabinettet, som på sikt ødelegger harddisker og lignende. Jeg vil si de praktiske tekniske delene er viktigere enn de rene benchmarksforskjellene.

Gjest Slettet+6132
Skrevet
jeg ville helt klart ha gått for x800xt. har sterk tro på at dette kortet er bedre enn 6800 ultra. tror det gruser de fleste nVidia korta

Tro kan flytte fjell sies det..

:p

Hva med litt fakta?

Kjøp det billigste kortet.. eller kjøp iht. til din "gudstro"..dvs. ATI dersom du er ATI-fanboi.. Nvidia dersom du er Nvidia-fanboi..

Og i følge forrige ukes "Poll".. er det da "mainstream" å kjøpe x800...

Lykke til.... :p

Gjest Slettet+6132
Skrevet

Morsomt å se hvordan rykter og synsing spres som fakta..

Godt det finnes nerder som sjekker ut ting..

Se her .

6800-serien bruker faktisk ikke noe mer strøm enn topp-modellene fra FX-serien.

X800 bruker *noe* mindre enn tilsvarende 6800, men også her er det små forskjeller (akkurat som ytelser generelt).

Folkeaksjon mot synsing! :p

Edit:

Noen var før ute...ikke overraskende Carnifex.. :p

Skrevet

Velg etter prisen.

Kortene yter ca likt.

Jeg valgte et 6800GT GS og ble veldig fornøyd, men jeg ville sikkert blitt like fornøyd om jeg valgte et ATI kort....

Skrevet

Per dags dato tror jeg 6800GT er det beste kjøpet!

16 pipelines og gode muligheter til klokking uten at du må modde og flashe (som medfører at du mister garantien)

• 1 år senere...
Skrevet

Min erfaring er at NVidia er mer stabil enn ATI Radeon... er på mitt tredje ati radeon 9800pro fordi at de andre har gått istykker. I den andre maskina har jeg et 6600GT... ingen problemer. Har hatt samme erfaringer med geforce 4 og radeon 8500... Men som de andre har sagt, gå etter best bundle og pris ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...