Gå til innhold

PCunleash->6800LE/standard modded to 6800Ultra (om


kirjogra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

oj, ble paff nå..

Fikk lyst å bestille et Gainward LE kort å se hva jeg kan få til... helt sykt at dette er mulig, men velger å tro som mange andre at dette var et meget spesielt kort og at vedkommende som gjorde modden hadde kompetanse langt over mitt (og mange andre sitt nivå)

Lenke til kommentar

Tja,mener det er verdt å prøve...loddinga skal ikke være noe problem...det jeg synes er tricky er Bios flashinga..

Loddinga kan man jo lett sette tilbake til normalen

hvis det går til H...

Har ikke peil hvordan man flasher et Nvidia kort..

Flashet mitt 9800Pro til Xt for en tid tilbake men der var det jo en fiin guide som sørget for at det gikk knirkefritt...

Takker Vexx ;)

Lenke til kommentar
I have removed the X Y connection and added a connection between A and B.  Following that, I flashed the bios that I have personally modded.  This bios is based on 5.40.02.03.04 and it is called, “Blueremy’s 6800Mod Bios”.  I named it myself.  If you want to acquire this bios, click HERE.

 

Se etter dette og last ned biosen, så skulle du bli litt klokere...

Lenke til kommentar

Flashe BIOS:

How to flash BIOS:

1.You have to unzip the zip file to a floppy disk.

2.Format another floppy disk as a MS-DOS bootable disk.

3.Reboot your computer with step 2 bootable disk to pure DOS.

4.Then change the bootable floppy disk to step 1 floppy disk and type "flash.bat" to flash VGA BIOS.

5.You can see the sentence "BIOS UPDATE SUCCESSFUL",then remove the floppy disk and restart your PC.

 

Dette er måte man går frem på for gainward biosen.. men er den samme uansett

Lenke til kommentar

For flashing:

 

Last ned nvflash.exe versjon 4.42.

 

Lag en oppstarts diskett.

 

Putt bios .rom filen og nvflash.exe på disketten, eventuellt på en annen diskett.

 

Boot opp med startup disketten inne.

 

Etter en stund kommer du til en DOS prompt (A:\)

 

skriv:

 

nvflash -b backup.rom

 

trykk Enter

 

"backup.rom" er da navnet på backup rom'en(!), så du kan kalle den hva du vil egentelig.

 

BIOS blir da kopiert til disketten.

 

 

Skriv så:

 

nvflash -p -u -f navnetpåbiosfila.rom

 

trykk Enter

 

"navnetpåbiosfila.rom" er da benevnelsen på den .rom fila du lastet ned, så dette må stemme overens med den fila du har på disketten.

 

Etter en stund skal det forhåpentligvis stå at flash'en var vellykket.

 

 

Det ovenstående har iallefall fungert bra for meg de fire - fem gangene jeg har flashet mitt GF6800 Ultra kort(forkjellige BIOS versjoner).

 

 

-Skal legges til at på min "flashe-diskett" ligger det også en fil som heter cwsdpmi.exe, men jeg vet ikke helt hvor viktig det er å ha den der.

 

ALT GJØRES PÅ EGET ANSVAR! KAN FØRE TIL DØDT GRAFIKKORT VED FEILFLASHING!

Lenke til kommentar

Da takker jeg for svar :)

Har ikke helt bestemt meg for å gjennomføre modden enda,men jeg kommer garantert til å poste resultater her hvis jeg prøver meg .

Hadde jo selføgelig håpet på at noen andre skulle driste seg til å prøve før meg ..vet ikke om jeg har råd til å kjøpe nytt 3dkort hvis alt skulle gå til H...

Men fristende er det.

Lenke til kommentar

du kan jo lobbe en liten metalltråd mellom punktene, og hvis det ikke virker, klippe ovet tråden senere.

 

PS: flashing er peice of cake, men husk å ikke ha et langt filnavn på biosen du skal flashe med, helt ikke mere en 5 bokstaver, ellers kan den bli renamet til et forkortet ord som man må skrive dir osv for å finne, litt tungvindt

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Dersom jeg har forstått det rett, er det GPUer med feil i en eller flere av pipelinene, som sorteres ut og brukes som 6800LE. Når disse åpnes igjen vil feilene komme frem igjen.

 

Dersom feil prosenten på produserte GPUer går ned, og 6800LE selger bra, må man etterhvert også selge feilfrie som LE.

 

Mener da at det er helt tilfeldig om de stengte pipelinene på kortet man får er feilfrie, eller hvor grove feilene er.

 

Hvordan vet man hvilke pipelines man stenger? Inneholder biosen denne informasjonen, er det jo i tilfellet veldig viktig å ta backup av sin orginale bios. Slik at man ikke stenger feil, og sitter igjen med en defekt pipeline, dersom man må flashe tilbake.

 

Edit ( kan vel nesten ikke stemme at kortene har inviduelle bioser, så hvilke pipelines som stenges må vel være satt på en annen måte ?)

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Har ikke sånn veldig greie på flashing..

Har nettop prøvd med versjon nvFlashv446

Skrev følgende: nvflash -p -u -2 -f navnet.rom

Kommer bare opp en hel help me meny

:(

Er det nøye hvilket navn det er på biosen?

 

 

Edit:Jeg brukte Biosen som var lagt ut på Unleash threaden.

Endret av Morp[]eus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...