Gå til innhold

GeForce 2! kongen av kort!


Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-dUuoCe48tm

For noen dager siden kom jeg plutselig til å tenke på hva slags skjermkort jeg egentlig hadde... Etter en liten undersøkelse ciste det seg at jeg hadde et GeFOrce 2 mx 400 kort!

Dette kortet må jo være knallgodt og stablit siden jeg greier å kjøre doom 3 på det, eller hva?

Geforce 2 er og blir min favoritt!

 

DoctorMacabre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For noen dager siden kom jeg plutselig til å tenke på hva slags skjermkort jeg egentlig hadde... Etter en liten undersøkelse ciste det seg at jeg hadde et GeFOrce 2 mx 400 kort!

Dette kortet må jo være knallgodt og stablit siden jeg greier å kjøre doom 3 på det, eller hva?

Geforce 2 er og blir min favoritt!

 

DoctorMacabre

 

Det er kun fordi at Doom3 folka har laget det slik at ved å strippe bort massevis bra grafikk så kan spillet likevel spilles på low-end maskiner.

 

Jeg bytta nylig fra Mx400 til 9800SE som ikke er spesielt bra i forhold til dagens kort , men merka eventyrlig forskjell bare der! Kunne plutselig begynne å kjøre spill med High på kvalitetssettings , i forhold til low på Mx400.

 

btw , som de sier her , hadde du fått et kort av 6800/X800 serien inn i PC'n så hadde du antageligvis fått bakoversveis!!

Lenke til kommentar

Trur ikkje alle deler din optimisme ang MX-kortene til Nvidia.

Å kjøre Doom3 glatt betyr høgaste detajj på gjerne 1600x1200 oppløysning. Noko det er vel berre X800 og 6800 kortene som gjer perfekt.

PS MX-korta er faktisk mykje svakare enn dei ekte GeForce 2 korta (som i ein del tilfelle banka Geforce 4 MX korta)

 

mvh

JanEirk

Lenke til kommentar

Jeg har også et Geforce 2 MX-kort. Er det noen som kan svare meg på hvordan jeg får penger til å kjøpe et nytt? Trenger dessuten penger til andre ting. (Ja okei det var litt usakelig, unnskyld.)

 

Det funker bra til mange ting, bla. CS, No-one lives forever 2, osv. Når jeg tenker på det synes jeg det egentlig er ganske fjernt å skulle bruke flere tusen kroner på å kjøpe et nytt skjermkort! Når man sier at man vil få bakoversveis av et nytt kort, lurer jeg på hvilke interesser dere har? Å kjøpe low-end kort synes jeg er greit, mens de dyre kortene blir bare utdatert med en gang likevel.

 

Dessuten vil man jo med de nyere spillene være avhengig av 1024 mb ram og en god prosessor. Om man har et Geforce 2 MX er det lite sannsynlig at det bare er skjermkortet som trenger oppdatering om man skal oppnå en "bakoversveis".

Lenke til kommentar

hvor bra man syntes at grafikken er , er jo målt etter hva man er vandt til. er man vandt til Gforce 2 kort og syntes at det er bra, er da det bare fint (spare penger). men om man får prøve et high end kort et par dager er man fortapt.

 

6800gt, kongen av kort? For noen dager siden kom jeg plutselig til å tenke på hva slags skjermkort jeg egentlig hadde... Etter en liten undersøkelse ciste det seg at jeg hadde et 6800GT kort!

Dette kortet må jo være knallgodt og stablit siden jeg greier å kjøre unreal tornament 2007(unreal engine 4) på det, eller hva?

6800GT er og blir min favoritt!

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar

Det funker bra til mange ting, bla. CS, No-one lives forever 2, osv. Når jeg tenker på det synes jeg det egentlig er ganske fjernt å skulle bruke flere tusen kroner på å kjøpe et nytt skjermkort! Når man sier at man vil få bakoversveis av et nytt kort, lurer jeg på hvilke interesser dere har? Å kjøpe low-end kort synes jeg er greit, mens de dyre kortene blir bare utdatert med en gang likevel.

 

Jeg er helt enig der. Det gjelder å finne balansen mellom ytelse og pris, både ved kjøp av grafikkort og andre datadeler. Alle har sikkert en historie om innkjøp av state-of-the-art utstyr for noen år tilbake som nå ikke er verd noenting. Min Pentium 166mhz til 24 000 f.eks. :p

Lenke til kommentar
hvor bra man syntes at grafikken er , er jo målt etter hva man er vandt til. er man vandt til Gforce 2 kort og syntes at det er bra, er da det bare fint (spare penger). men om man får prøve et high end kort et par dager er man fortapt.

 

Er enig i dette!!

 

Derfor har iallefall jeg bestemt meg for aldri å kjøpe det nyeste , jeg kjøper heller brukt når det er en generasjon gammelt.

Jeg kjørte også Mx400 og var egentlig fornøyd(hadde aldri prøvd noe bedre) , oppgraderte til 9800SE for 800kr og det holder vel en stund til!:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg hadde jo rådspurt meg hos noen kamerater når jeg skulle finne ut hva slags pc jeg skulle ha. Og gjett hva? De sa jeg trengte nytt skjermkort!!!

Det var så lenge siden jeg hadde kjøpt skjermkort at det kom som et sjokk på meg at jeg i det hele tatt kom til å trenge åbruke penger på noe slikt....

Datt ut av skjermkortløpet for noen år siden...

 

DoctorMacabre

Lenke til kommentar

Gjør bane, her kommer krigsveteranen :)

 

GeForce 2 mx200 64mb :love:

 

KJøpte kortet for 450,- for over 2 år siden, fordi jeg hadde bare 6000,- cash, å jeg bestilte pc over natten.... Så jeg skulle liksom bestille meg 9700 å greier når det ble billig osv.. Men så gikk det aldri så.. Så no sitt i fortsatt med det samme gamle kortet, å har ikke noe problem med spill, spiller ikke mye, men ut2k3 funket jo.. Sykt dårli, men funka:P hehe:)

 

Sitter mest å leser her, eller skriver osv.. så Leeenge leve kortet:P (eller værtfall til neste mnd når jeg oppgradere til 64 pc:P)

Lenke til kommentar

Sorry mac, men en GF2mx kan ikke sies å "spille" Doom3.

 

At spillet tillater deg å starte med en GF2mx betyr ikke at det er godt nok til å bruke i det. Jeg vedder på at selv menyene sliter kraftig på det kortet. Og er spillet spillbart? Ikke en sjans i havet. Hva får du i en gjennomsnittlig kamp mot et monster? 3-4FPS?...

 

-Stigma

 

PS: Jeg har en GF2mx selv, så jeg vet akkurat hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...