Gå til innhold

GeForce 2! kongen av kort!


Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det blir heller ingen visuell glede ved å spille med et GeForce 2... Det er jo et DirectX 7 kort og støtter ikke viktige teknologier som Bump-Mapping. Derfor går du glipp av en god del eye-candy i spill som fks. Doom 3 og FarCry.

DooM3 er ikke et DX spill ;)

Hehe.. Vet det.. men det har vel også en noe utdatert OpenGL versjon? 1.2 eller noe sånt?

Doom 3 bruker OpenGL 1.5 etter det jeg husker...

Tror ikke GF2 korta har noe anna en OpenGL 1.2...

Lenke til kommentar

jeg har også GF2MX400 på en 800mghz maskin, det funker faktisk helt utrolig bra i FS2004, har alle detaljer på medium og AA, og det går alikevel stabilt på 15FPS som er helt ok og normalt for flight simulator.

 

Kan også kjøre Halo ganske ålreit. MotoGP 2 og GTA VC også. Men merker nå at den begynner å slite. Derfor skal jeg ha et radeon9550 kort.

Lenke til kommentar

Jeg hadde også et GeForce hrafikkort(hell man jeg har det fortsatt men det er i den gamle maskinen nå) :p Gikk så deretter over til et GeForce 4 Ti 4200, og fikk bakoversveis der ettet å ha funnet ut at spillene jeg gjærne kjørte i 640x480 med alle effektene av kunne nå kjøres på 1284x1024 og high med GeForce 4 Ti 4200! :D

 

Etter en stund gikk jeg over til Hercukles 9800Pro og store forandringer skjedde, nå kunne jeg kjøre spill som ikke GeForce 4Ti 4200 ikke klarte å kjøre på max, og deretter kjøpte jeg et Hercules 9800Xt fordi det var noe bugy med 9800Pro kortet mitt. Og nå er det på tide å oppgradere igjen til X800Xt om ca 2 uker til jeg får kortet.

 

Så ja mitt poeng er at trådstarteren vil merke betydelig ytelse hvis han oppgradere. Da slipper du å tenke når du kjøper et spill om det vil funke glatt eller kanskje ikke i det hele tatt på din PC! :p Og hvorfor ikke skaffe seg en jobb og kjøpe det utsyret du trenger som for eksempel å kjøpe deg et nytt skjermkort. :thumbup: Det er foresten veldig vanskelig å holde seg orientert i PC verdenen pga så mye som kommer og mye som går, men er du en spillegall gutt/man så er de nye skjernmkortene et must, GeForce 2MX begynner virkelig å dra på årene! :!:

Lenke til kommentar
Testa doom3 på en P3 1ghz, 512sd ram og mx440 elns. Hadde absolutt ALT på laveste. Var ikke mulig å spille det.

 

bare når jeg gikk i gangene, så hakket det noe grusomt. sikkert rundt 10fps max.

 

En grøsselig opplevelse :p

du hadde ikke masse i tray'en og bakgrunnsprogrammer som norton antivirus og slikt mens du spilte?

Lenke til kommentar

Hvis man spiller mye så er det helt klart verdt å bruke 2 - 3000 på ett bra skjermkort, disse pengene hadde jeg brukt på noe tull som pils istedet. Jeg hadde også geforce 2mx og dette er ett av de dårligste kortene jeg har hatt. Det var tilogmed skikkelig dårlig når jeg kjøpte det. Det beste jeg har hatt må være gf4200ti. Dette gjorde jobben og vel så det. MX var ALDRI ett bra kort, det var nesten svindel !

Lenke til kommentar
Testa doom3 på en P3 1ghz, 512sd ram og mx440 elns. Hadde absolutt ALT på laveste. Var ikke mulig å spille det.

 

bare når jeg gikk i gangene, så hakket det noe grusomt. sikkert rundt 10fps max.

 

En grøsselig opplevelse :p

du hadde ikke masse i tray'en og bakgrunnsprogrammer som norton antivirus og slikt mens du spilte?

Hadde ingen krevende bakgrunnsprogrammer. hadde vel bare messenger i trayen :p

Lenke til kommentar

Jeg har Asus GeForce MX 400/400, har 100 (stabile) fps i Counter-Strike. Prøvde å innstalere demoen til Far-Cry :p Funka, men det var et eller annet kortet ikke støttet så jeg fikk ikke vannet til å funke, var bare en hel masse streker og dill dall :S

Endret av FosFat
Lenke til kommentar
QUOTE (Wooho @ 28/10/2004 : 12:18)

QUOTE 

men du oppgraderte sikkert resten av maskinen underveis også? 

 

 

 

Ikke får å være selvopptatt men er det meg du stillte spørsmålet til? 

 

 

ja

 

Ja jeg har oppgradert CPU, HK og RAM. Men disse 3 komponentene varer jo selvfølgelig litt lengre (trengs ikke å oppdatere så ofte som et grafikkort)

 

Så alle de kortene jeg har prøvd er jo til den nye PC`en da utenom GeForce 2 MX kortet som da sitter i en Celleron 500MHZ! :p

Lenke til kommentar
Hvis man spiller mye så er det helt klart verdt å bruke 2 - 3000 på ett bra skjermkort, disse pengene hadde jeg brukt på noe tull som pils istedet. Jeg hadde også geforce 2mx og dette er ett av de dårligste kortene jeg har hatt. Det var tilogmed skikkelig dårlig når jeg kjøpte det. Det beste jeg har hatt må være gf4200ti. Dette gjorde jobben og vel så det. MX var ALDRI ett bra kort, det var nesten svindel !

 

Kunne ikke vært mere enig MX kor er noe drit, spesiellt for folk som ikke vet at MX kor er klokket mye lavere blel de bli lurt.(den tiden GeForce 2 MX ble solgt) Jeg føler at jeg ble lurt for ca 3 år siden da jeg oppgradert min gamle Celleron 500MHZ, men hadde da en innebygt grafikkort i HK som var ca på 2MB minne! :p

Så etter å ha stappet MX kortet inn så ble det litt mere sving på maskinen men spill som NOLF2 lagge 2k! :thumbdown: CS- derimot eide kortet som bare det :D

 

Men ellers så er jeg glad at jeg ikke har sunket så lavt at jeg bruker et GeForce 2 MX kort for å spille Doom 3, Far Cry eller HL-2 når det kommer! Nei mitt nåværende 9800XT knuser GeForce 2 MX så det gjør vond i flere uker! :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...