Gå til innhold

Mitt nye hjertebarn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjermkortet er nok ikke vifteløst....

I246017.jpg

 

Tror det er dette, ja...

 

9600np (evt. se) er nok et bedre valg

 

EDIT:

 

Grundig reivew

http://hi-techreviews.com/modules.php?name...article&sid=614

 

Men...

Personally I think if you're looking for the perfect card to put into a HTPC this is the one to get with the "iFan" you can be sure your video card won't be the noise you hear from your computer case. As a matter of fact that is exactly where this card will be going.
Endret av JEG76
Lenke til kommentar

Bygg kab selv!

 

Ville vurdert et slikt kab som PIIIpower vil ha.. det er det fineste HTPC kabbet noensinne...

 

Tror egentlig oppsettet holder i massevis hvis du ikke er en slik en som har en prosjektor til 200k og eget lydisolert rom med spesialdesignede stoler med koppeholder + lydbølgeformet tak..

 

PS: Shuttle ser fint ut ved stereoanlegget, men kan bråke litt da..

Lenke til kommentar

Fyr på med meninger. Jeg bygger en HTPC til 10k +/- 2 k. Skal lage en artikkel serie på dette når jeg er ferdig, og kommer til å kontakte en del som har peil, slik a vi kan lage en perfekt guide for dere som er like i mørket som meg (å kjøpe hardware er jo nærmest blitt umulig).

 

Skal se om jeg ikke får til en komplett pakke med prosjektor for under 20 k, slik at dere andre kan kjøpe dette hvis dere ønsker det dere og. Hjemmkino anlegg til denne prisen skal du lete lenge etter.

 

Jeg kommer til å sette sammen utstyret mitt om en 14 dagers tid. (er i Tyskland i neste uke for å dekke ting dere vil like).

 

Jeg takker for alle som kommer med informasjon om dette her :D

Lenke til kommentar

Greier ikke helt å se for meg en såpass kraftig Cpu i et HTPC kabinett uten at du gjør noen modifikasjoner.

 

Den enkleste løsningen er nok å Kjøpe inn Zalman Reserator, koster i overkant av 2000kr og den er lydløs, men den må stå på samme nivå som HTPC boksen om du da ikke kjøper inn en alternativ pumpe som greier å løfte vannet den distansen som du ønsker.

 

Hvis du satser på en vifteløsning så anbefaler jeg deg å planlegge det slik at du modifiserer på kabinettet når du får det, du kan jo eventuelt borre masse små hull i oversiden sånn at varmluften stiger rett opp gjennom kabinettet isteden for å bli fanget inne i det, for å så gi en siste finish med lakk av samme farge som kabinettet.

Lenke til kommentar

Til dere som bekymrer dere for at filmavspilling tar så mye ressurser, så hør på en som solgte PC'er med DVD-avspillingsmulighet når dere satt hjemme hos mamma :tease: og trodde Nintendo var det råeste som fantes:

 

For å spille av DVD uten "lagg" på en 1024*768 oppløsning kreves en PII 350MHz akkompagnert av et ATI Rage Pro kort (4MB). Dette kortet er nemlig utstyrt med 1. generasjons Rage Theatre-brikke fra ATI. (Utstyr som var "hot" i '99, om jeg ikke husker helt feil...)

 

For å spille av HDTV i "sømløs" kvalitet bør man nok ha minst fire ganger ytelsen.

 

For å minske støy, så må man først minske varme. Derfor blir mitt forslag:

 

Prosessor: AMD Sempron 2200

Bra nok ytelse, går på kun 1,5GHz

 

Grafikkort: Radeon 9600SE

Har så vidt jeg husker ingen vifte.

 

Dette skulle kjøre HDTV og enkle spill så det suser, men glem de nyeste.

Minimal varmeutvikling, ihvertfall.

 

PS. Dersom det synes for kipt å kjøre Socket A, så tenk på A64 med "Cool and Quiet" teknologi. Det virker dødsbra! :yes:

 

-HilRam

Lenke til kommentar

Liker hvordan de Silverstone kabinettene ser ut ja :yes:

 

Ville nok vurdert å kutte vekk "grillen" som ser halvgjennomført ut, og satt inn en 60mm til rett nedenfor. Bedre med to på halv hastighet enn en på full ;)

 

Samt jeg ville nok vurdert Socket A med en XP-M av naturlige grunner (35W er 35W ;)).

 

Edit: eller om en har r!va full av penger ett A64 basert XP-M system: https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=72824

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
takker for alle innspill folkens. Må bare innrømme at å kjøpe hardware blir bare vanskliger og vanskligere. Jo mer jeg setter meg inn i det desto vanskligere blir valgene.

Det er bare en ting. Hvordan har du tenkt til å banke ned en socket 775-cpu på en socket 478? :D Hammer?

 

Edit: Æsj! For sein. :wallbash:

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Let's face it.

 

Å lage en lydløs HTPC i et lite kabinett som er kraftig nok til å spille av HD DVD blir veldig vanskelig. Varme kommer til å bli din værste fiende. Sannsynligvis må du modde kabinettet på en eller annen måte. En prescott som jobber for fullt utvikler mye varme og en standard vifteløsning blir nok for dårlig, store kjølere får heller ikke plass.

 

Jeg har en abit digidice som har en genial løsning for cpu kjøling. Heat pipen som følger med fungerer glimrende. Den kan faktisk kjøle cpuen under normal load uten vifte i det hele tatt. Under full load må vifta gå på rundt 1500rpm, noe som nesten er helt lydløst. Dessverre er DigiDice plaget med et dårlig PSU som støyer mye. Så den må moddes eller byttes, samt at ekstra kabinettvifter må moteres om denne skal gjøre jobben.

 

Noen erfaringer jeg har gjort meg som kan hjelpe med å senke tempen i kabinettet :

1. Velg et skjermkort som trekker lite strøm. Ikke bare utvikler det mindre varme, men PSU får også en lettere jobb = enda mindre varme.

2. Nøy deg med en harddisk. De fleste vil likevel streame fra en annen maskin.

3. Hvis mulig, bruk eksterne enheter i steden for interne (lydkort, tvkort, disker osv), som du kan gjemme i skuffer/skap i steriobenken. Mer plass i kabinettet betyr at det er lettere å få god luftgjennomstrømning.

 

Drømmen hadde jo vært å få tak i et Intel 855 hovedkort å slenge på en 2Ghz Dothan. Problem solved. :)

 

Eller kanskje bare bruke en bærbar pc som HTPC ?

 

Lykke til med prosjektet, skal bli spennende å følge med.

Endret av Signatur
Lenke til kommentar
Intels pemtium M kan vel være et alternativ?

 

Her:

http://www.vr-zone.com/guides/Intel/P4M/

 

Kjøres en pentium M på et asus p4b533 dom har intels 845 brikkesett..

 

Jeg har ikke sett flere som har prøvd dette, men det er vel helt klart mulig..

 

Here it is 100% overclocked and with a Full Load temp of 38° with Air cooling. Impressive isn't it?

Linken du viser til gjelder en Pentium 4 Mobile, ikke en Pentium M.

 

Den tror jeg ikke du får kjøpt til socket 478. Men P4 Mobile er forsåvidt ingen dårlig idé...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...