Gå til innhold

Hvordan finne ut hva en gammel gjenstand er verdt?


Anbefalte innlegg

Ryddet på loftet for et par dager siden og fant noe gammelt rask som sansynligvis kan være verdt en liten gullmynt eller to. Blant annet fant jeg en skikkelig eldgammel Koch symaskin i orginalkasse som var i "mint condition". Da denne veier 15-20 kilo har jeg ikke lysst til å dra den med meg ned til en antikvitetshandler som sikkert kommer til å svindle meg bare fordi jeg ikke orker å bære den hjem igjen.

 

Finnes det tjenester som taksterer slikt skrot på nett? Har masse bilder og er svært nyskjerrig på om dette er verdt noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ryddet på loftet for et par dager siden og fant noe gammelt rask som sansynligvis kan være verdt en liten gullmynt eller to. Blant annet fant jeg en skikkelig eldgammel Koch symaskin i orginalkasse som var i "mint condition". Da denne veier 15-20 kilo har jeg ikke lysst til å dra den med meg ned til en antikvitetshandler som sikkert kommer til å svindle meg bare fordi jeg ikke orker å bære den hjem igjen.

 

Finnes det tjenester som taksterer slikt skrot på nett? Har masse bilder og er svært nyskjerrig på om dette er verdt noe.

Du kan jo sende inn bilde og info til et ukeblad, Allers? De har sånne sider der gamle ting blir anslått verdi på.

Lenke til kommentar
Hva med en antikvitetsforhandler? www.gulesider.no er din venn:P  :!:
Da denne veier 15-20 kilo har jeg ikke lysst til å dra den med meg ned til en antikvitetshandler som sikkert kommer til å svindle meg bare fordi jeg ikke orker å bære den hjem igjen.

 

;)

Går jo alltids ann å ringe for å få et omtrentlig prisoverslag.

Lenke til kommentar
Ikke for å skuffe deg eller noe, men mest sannsynlig er det ikke verdt en dritt..

Kjedelig igår ser jeg. Men takk for det totalt uinterresante synspunktet ditt :thumbup:

 

Går jo alltids ann å ringe for å få et omtrentlig prisoverslag.
Sant, men jeg er redd for at jeg ikke er flink nok til å beskrive tingen. Men det er jo verdt et forsøk :)

 

Trur faktisk Vi Menn eller eit eller anna sånt "manna" blad har sånn antikvitetsspalte.

 

mener å ha lest det i eit blad, kanskje det var fhm....

Se her ja - det bladet tør jeg gå og kjøpe :)
Lenke til kommentar
Går jo alltids ann å ringe for å få et omtrentlig prisoverslag.
Sant, men jeg er redd for at jeg ikke er flink nok til å beskrive tingen. Men det er jo verdt et forsøk :)

Hva med å ta noen bilder av dritten og vise dem til antikvitetshandleren da?

Tviler dessverre på at den er verd så mye. Å bruke den som pyntegjenstand i stuen ellerno er jo ikke så dumt..(hvis den ser litt bra ut)...

Endret av lodott
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...