Gå til innhold

Diskuter star wars pakken


Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg kan ta det her, men jeg har merket en del feil på Star Wars Ep. 4&6. Om man ser etter så kan man se grønne firkanter på noen av Tie Fighters i begge filmene. Ble skuffet når Lucas hadde fjernet orginal Anakin fra Ep.6 da vi får se "spøkelses" skikkelsene av Obi-Wan, Yoda og Anakin :thumbdown:

Enig med deg der, rimelig unødvendig å gjøre sånn mot filmer som er så bra i utgangspunktet bare for å få de nye til å virke bedre, de eldste er tross alt best :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du hensikter til bytte av "Obi Wan" så vil jeg ikke si det er for å få de nye til å virke "bedre", dog heller bedre sammenheng i historien. En mulighet de selvsagt kunne benyttet seg av er multi vinkel funksjonen, slik at en selv kunne velge å se den gamle/orginale "spøkelses" Obi-Wan.

Lenke til kommentar

Kjørte den første i kveld og det var akkurat som det skulle være, hverken mer eller mindre. Flott å se den i den modusen.

 

Så filmen i London en gang på nyåret 1978, og det var faktisk første gang jeg opplevde skikkelig flerkanals lyd på en kino med høyt volum.. husker vi satt som fjetret - en sånn sterk opplevelse man husker :woot:

 

Star wars 1 er utvilsomt Alec Guiness' film. Han gjør en fremragende jobb der (samme hva han selv uttalte om dette i ettertid :hrm: )

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg kan ta det her, men jeg har merket en del feil på Star Wars Ep. 4&6. Om man ser etter så kan man se grønne firkanter på noen av Tie Fighters i begge filmene. Ble skuffet når Lucas hadde fjernet orginal Anakin fra Ep.6 da vi får se "spøkelses" skikkelsene av Obi-Wan, Yoda og Anakin :thumbdown:

De har forandret andre ting også, b.ant. så er stemmen til Boba Fett skiftet ut med Jango sin stemme(fra Episode I og II) Men det synes je gikke gjorde noe, filmene er like bra uansett :)

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg kan ta det her, men jeg har merket en del feil på Star Wars Ep. 4&6. Om man ser etter så kan man se grønne firkanter på noen av Tie Fighters i begge filmene. Ble skuffet når Lucas hadde fjernet orginal Anakin fra Ep.6 da vi får se "spøkelses" skikkelsene av Obi-Wan, Yoda og Anakin :thumbdown:

De har forandret andre ting også, b.ant. så er stemmen til Boba Fett skiftet ut med Jango sin stemme(fra Episode I og II) Men det synes je gikke gjorde noe, filmene er like bra uansett :)

Ja, det vet jeg også. Men syntes ikke at det var verdt å nevne. Siden det gjorde ikke meg noe pluss at det passet også. :thumbup:

Lenke til kommentar
Sier litt om den godeste "MORTEN STÅLE NILSEN"

hrmf... likte ikke den anmeldelsen (ikke enig, sett bort fra god kvalitet både på lyd og bilder)

duden er helt åpenbart en innbarka trekkie :p

 

Jeg liker ikke alle forandringene de har gjort...som om jeg ikke får nok av hayden christensen's haltende skuespiller "talent" via ep 1-3... :no:

 

Behold klassikere som de er!

Lenke til kommentar
Sier litt om den godeste "MORTEN STÅLE NILSEN"

hrmf... likte ikke den anmeldelsen (ikke enig, sett bort fra god kvalitet både på lyd og bilder)

duden er helt åpenbart en innbarka trekkie :p

 

Jeg liker ikke alle forandringene de har gjort...som om jeg ikke får nok av hayden christensen's haltende skuespiller "talent" via ep 1-3... :no:

 

Behold klassikere som de er!

Det skaper jo bare en sammenheng :ermm:

Lenke til kommentar

Uenighet i rekkene :):p

 

Ja de skaper jo "bare en sammenheng", men de kunne selvsagt beholdt orginalen (ved bruk av t.d. multi vinkel funksjonen). Er til en viss grad enig i at en skal beholde klassikerne som de er, men når en såpass mange år etter utgivelsen av orginalen, som da igjenn er slutten på serien. Skal fullføre denne med å lage begynnelsen, er det ikke vanskelig å se hvorfor de velger å gjøre noen små endringer.

Men som sagt, de kunne selvsagt beholdt orginalen i tillegg.

Lenke til kommentar

Oppdaget noe litt rart med Episode 4, lyden var til tider meget sterk og skarp. Pluss at stemmen til Leia byttet tone fall noen ganger. Virket som om stemme vekslet mellom mikrofon opptak og "live" opptak.

 

Noen andre som har merket dette? Eller er det en produkt-feil?

 

PS: Lyden ble bedre og bedre for hver episode/film, Episode 5 var bra, og Episode 6 var enda bedre. Har det noe å si på hvor gammel lyd-teknologien var i 1977 i forhold til 1983?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...