Pansergnom Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Men blizzard sitter ikke på erfaringen som sony gjør med eq1... Håper de har open beta begge 2, sånn at jeg slipper å bare kjøpe et av de uten å ha prøvd. Første gang jeg vurderer å betale pr mnd for å spille et spill , tror nesten jeg holder på å bli en liten gaming junkie.. Endret 6. oktober 2004 av MetiCx
rivaldo Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 (endret) - Noen her på forumet må slutte å suge egoet sitt. Tror det at Sony har erfaring med mmorpg betyr mye her. Endret 6. oktober 2004 av rivaldo
Spiffen Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 så ikke ut som dem hadde så mye erfaring når swg gikk live
Loeve Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 Som en trofast Verant- og SoE-spiller i fire lange år så blir det nok Everquest 2 for min del. Bare å få oppleve halvparten av den mystikken og fleksibiliteten til det klassike Everquest er nok til å målbinde meg i ytteligere en tredel av livet mitt. WoW spilte jeg under stresstesten, og jeg er langt fra så imponert som jeg kanskje burde bli. Utdatert grafikk, barnslige og uhjelpsomme spillere, et oppskrytt økonomisk system med liten fremgang, og så videre. WoW har kort og godt blitt en svær hype spør du meg, og jeg tviler på at de noensinne vil greie å holde på spillerne de allerede har greid å lure inn i nettet sitt.
bte Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Som en trofast Verant- og SoE-spiller i fire lange år så blir det nok Everquest 2 for min del. Bare å få oppleve halvparten av den mystikken og fleksibiliteten til det klassike Everquest er nok til å målbinde meg i ytteligere en tredel av livet mitt. WoW spilte jeg under stresstesten, og jeg er langt fra så imponert som jeg kanskje burde bli. Utdatert grafikk, barnslige og uhjelpsomme spillere, et oppskrytt økonomisk system med liten fremgang, og så videre. WoW har kort og godt blitt en svær hype spør du meg, og jeg tviler på at de noensinne vil greie å holde på spillerne de allerede har greid å lure inn i nettet sitt. Som verken trofast Warcraft eller Trofast Everquest spiller kan jeg trygt si at spillopplevelsen for meg, var mye bedre i World of Warcraft en i Everquest2. JA, jeg har spilt begge betaer. World of Warcraft har, som alle everquest spillere sier, dårligere grafikk, men et spill trenger ikke god grafikk for å holde på spillerene. Hvis du tror det, tar du grundig feil. Det er jo en grunn at Everquest 1 fortsatt har ca 500.000 subscribers fortsatt? Men så er jo Everquest 2 fortsatt i tidlig beta og har MASSE bugs, og litt dårlig grafikk/flyt på spillet... Hvis du har sett de filmene på everquest2.com som er fra "ekte gameplay" så må du tro om igjen hvis du håper på en så god grafikk. Det blir det samme som å kjøpe den aller nyeste mobilen for 1kr uten bindingstid, det er ALTID noe muffens bakom.. Bruker Radeon x800PRO. For å få spillet til å gå "greit" uten alt for mye hakking når jeg snudde meg må du ha på Medium til LOW quality, og da begynner ikke grafikken å bli noe bedre en DAOC spør du meg, Kornete og forferdelig. Fungerer kanskje litt bedre med Nvidia, det har jeg ikke prøvd. World of Warcraft har "dårlig" grafikk sier de fleste, men grafikken er genial selvom, den tegneserieaktige grafikken kommer aldri til å gå ut på dato, i forhold til EQ2 sin "Real life" grafikk. World of Warcraft har også en "flyt" i spillet, ingen hakking grunnet for dårlig grafikk kort (geforce3-4+). Selv om Blizzard aldri har vært på MMORPG markedet før slik SOE har syntes jeg de gjør en enda bedre jobb en SOE gjorde.. Og før dere begynner på Bittorrent distro metoden blizzard bruker tenk på hva SOE gjorde med SWG betaen... De fikk folk til å betale 40$ for at de skulle sende på CD'r.. Virker som SOE vil heller melke markedet til det ekstreme enn å lage et bra spill.. Og til slutt, har du noen gang spilt et dårlig Blizzard spill? De gjør jobben sin.. Endret 6. oktober 2004 av bte
Dʋgɢtung Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 Bruker Radeon x800PRO. For å få spillet til å gå "greit" uten alt for mye hakking når jeg snudde meg må du ha på Medium til LOW quality, og da begynner ikke grafikken å bli noe bedre en DAOC spør du meg, Kornete og forferdelig. Fungerer kanskje litt bedre med Nvidia, det har jeg ikke prøvd. Bruker ATI Radeon 9800 Pro, og kjører med det meste på High, noe også på Very High, og det ser bra ut, samtidig som det faktisk flyter rimelig greit
PinneVed Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 Dere må ikke glemme at en veldig viktig del a MMORPGene er menneskene man spiller med. Derfor ville jeg valgt EQ2 isteden for WoW. Blir ingen av dem på meg. Venter på GW jeg.
bte Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 Bruker Radeon x800PRO. For å få spillet til å gå "greit" uten alt for mye hakking når jeg snudde meg må du ha på Medium til LOW quality, og da begynner ikke grafikken å bli noe bedre en DAOC spør du meg, Kornete og forferdelig. Fungerer kanskje litt bedre med Nvidia, det har jeg ikke prøvd. Bruker ATI Radeon 9800 Pro, og kjører med det meste på High, noe også på Very High, og det ser bra ut, samtidig som det faktisk flyter rimelig greit Forstår ikke hvordan du har klart det.. Hakka verre en verst hos meg..
Dʋgɢtung Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 Har kanskje noe med maskinen som helthet å gjøre da
Uxzuigal Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 Tror personlig at Everquest 2 får en mye mer voksen aldersgruppe enn WoW, og det er vel også en av grunnen til at jeg vil spille EQ2, mulig jeg tester WoW også, vi får se.
Spiffen Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 Og før dere begynner på Bittorrent distro metoden blizzard bruker tenk på hva SOE gjorde med SWG betaen... De fikk folk til å betale 40$ for at de skulle sende på CD'r.. Virker som SOE vil heller melke markedet til det ekstreme enn å lage et bra spill.. HA gjett om jeg var en av de som ble lurt der a =) EQ2 var gøy i 1 uke så døde det helt ut kan vere at jeg holder med alt annet en SoE siden jeg vet hva dem driver med og det er å lure mest mulig penger fra folk (swg) =) kan vere at EQ2 blir bedere lenger ut i betan , får satse på det. btw EQ2 ligner no extremt på FF online
tacomodo Skrevet 31. oktober 2004 Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Har fått testet Everquest 2 nå, og jeg må si at den release datoen 8. november virker veeeeldig tidlig. Masse bugs. Ikke var det noe spesielt morsomt heller. Grafikken er pen på en kunstig (og hakkete!) måte. Dumme Blizzard som ikke releaser WoW samtidig i Europa og USA. Kan tenke meg at en goooood del kommer til å få tak i EQ2 og når WoW kommer har de allerede masse venner og bra character i EQ2 og kommer til å bli der. Muligens meg selv inkludert. Endret 31. oktober 2004 av tacomodo
JRL Skrevet 31. oktober 2004 Skrevet 31. oktober 2004 etter å ha sett SOEs arbeid i SWG, så skall jeg holde meg langt unna alt som har med dem å gjøre! håper at blizzard vil gjøre en bedre jobb med WoW!
The_evil_blue_toad Skrevet 31. oktober 2004 Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Det jeg tror blir situasjonen er som følger. -EQ2 vil være buggy i begynnelsen, tar nok et halvår/år før det er helt stabilt. Mange hyggelige og hjelpsomme spillere. Vil ha større bruk av grupper og vil nok etter det jeg tror ha et bedre sosialt miljø. -WoW vil være stort stabilt etter en måned eller to, iallefall raskere enn eq2. Men vil i de første månedene lide av en haug n00b-l337 fjortenåringer som tester en free trial. Heldigvis forsvinner denne bølgen så snart trialen er slutt. Dessverre vil denne spillergruppen likevel få et fotfeste i WoW Misforstå meg rett. Jeg sitter her med en pre-order versjon av EQ2 og har allerede bestillt WoW CE fra canada, sier vel seg selv at jeg ikke prøver å hakke på noen av spillene da. Men la nå begge få komme ut og få et halvt års tid før dere kaster dere over dem for å kritisere. Husk anarchy offline. Det er jo på alle måter blitt en suksess Endret 31. oktober 2004 av The_evil_blue_toad
Keylar Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 problemet jeg ser mellom å velge EQ2 eller WoW er : PVP, enkelt og greit. Vil jeg ha pvp blir det WoW, vil jeg ha en utrolig dyp og innholdsrik PvE gjelder nok Eq2 (pvE = player versus elements,monstre osv)
tacomodo Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Det jeg gleder meg til i WoW er muligheten for å kunne spille solo om jeg så vil det. Jeg likte aldri måten Everquest nærmest *tvang* deg til å groupe hele tiden. Jeg håper det fremdeles vil være mulig å soloe i WoW over level 20 for det fikk jeg aldri testet. Jeg regner også med alt for mange 14-åringer i WoW. Det kommer man ikke utenom når det er Blizzard. Eneste trøst får være at kanskje noen blir luket ut pga. Visa kort o.l., men de kan vel fremdeles kjøpe gamecards ellerno:( Jeg kommer til å kjøpe EQ2, men det er ene og alene fordi det kommer ut først.
Zepticon Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Sitter nå og testerden Europeiske WoW betaen... og jeg kan si at jeg er ganske fornøyd... Dette er det første MMORPG jeg har prøvd, men d virker veldig bra...
Aasgaard Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Det jeg gleder meg til i WoW er muligheten for å kunne spille solo om jeg så vil det. Jeg likte aldri måten Everquest nærmest *tvang* deg til å groupe hele tiden. Jeg håper det fremdeles vil være mulig å soloe i WoW over level 20 for det fikk jeg aldri testet. Jeg regner også med alt for mange 14-åringer i WoW. Det kommer man ikke utenom når det er Blizzard. Eneste trøst får være at kanskje noen blir luket ut pga. Visa kort o.l., men de kan vel fremdeles kjøpe gamecards ellerno:( Jeg foretrekker å spille i gruppe, men jeg kan i alle fall skrive under på at det er fullt mulig å soloe seg lenger enn til lvl 20. Jeg er 30 nå, så har et stykke igjen til toppen, men det er ingenting som tyder på at man ikke kan fortsette å spille alene om man skulle føle for det. Men, jeg vil absolutt anbefale folk å spille i grupper en del. Flere store (og gode) quests som bør tas i grupper. Jeg er også litt bekymret for hvordan miljøet kommer til å bli i WoW. Et MMORPG har aldri vært så mainstream som WoW kommer til å bli. "Alle" har hørt om WoW, og "alle" er fast bestemt på at dette skal de spille. Det skal derfor mye til at en får det samme voksne miljøet en del tidligere MMORPGs er preget av, men jeg krysser fingrene.
The_evil_blue_toad Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Så vidt jeg har hørt skal det det bli satt inn en pvp del i eq2 så snart spillet har stabilisert seg. Hovedgrunnen til at jeg ser lyst på miljøet i dette spillet er at jeg er med i en guild som planetside outfiten min har laget, og det er der et utrolig godt miljø.
~Alex~ Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Ved mindre det blir PvP server til Eq2 blir det nok WoW på meg =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå