Gå til innhold

Everquest 2 Vs World of Warcraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Everquest har release om 5 dager (8. nov). Det betyr i praksis at det går an å teste det litt før Blizzard slipper WoW julen 2006. Pluss minus...

 

Så da er jo saken grei foreløpig.

 

For ordens skyld ringte jeg leverandøren og fikk bekreftet datoen.

:ermm: WOW kommer ikke julen 2006! Det kommer til USA/Korea i november(2004), og europa en gang på nyåret(2005). Les litt før du poster...

 

EDIT:tull med tall

Hallo ja... Er jo selvfølgelig klar over at Blizzard har satt realease på WoW til 2004 i USA/Korean osv. Men Blizzard har jo ikke for vane å holde det dem sier om sånt, så da tror ikke jeg ikke vi sitter med den Europeiske versjonen i Januar 2005 akkurat. Ellers kan jeg opplyse om at det kalles å overdrive når man smører på litt. Det er et fint virkemiddel som dessverre noen ikke helt klarer å forstå. Tror du lærte det på skolen som liten.

 

Men selvfølgelig, WoW kommer en dag det og. Tror bare ikke man skal ta for gitt at det kommer innen de første månedene til oss.

 

En kompis av meg spiller beta på WoW, og sier det er bra, men ikke noe mer enn det.

 

Spiller EQ2, synes det er uten tvil det beste MMORPG jeg har spilt per idag, men Sony kunne gjort noe med lagg. Det kan til tider være litt mye hvis det er mye folk på et sted. Grafikken er vanvittig bra, hvis du kan kjøre den. Tror ikke det finnes et system som klarer å kjøre alt på max... (Dette kan også kalles å overdrive, så ikke flame meg her da...)

 

Spiller EQ2 til WoW kommer, da skal jeg ta en ny vurdering på det. Men tror det må være sinnsvakt bra for å få meg bort fra EQ2. Alt jeg leser tyder jo på at det ikke er det. Virker mer som et spill for de som kaller Diablo for rollespill.

Lenke til kommentar

Som betatester i World of Warcraft kan jeg skrive under på at det rocker!

Jeg har intet vondt å si om dette spillet på noen måte. Selvfølgelig er det smak og behag også. Men World of Warcraft har greid noe jeg ikke har sett i noe annet online spillunivers: Nemlig det å kombinere Online opplevelsen med en god historie! Jeg skal ikke si at WoW passer for alle, men det gjør ingen spill. Jeg har selv spilt EQ for noen år siden. Jeg ga opp ganske fort da det ikke var noenting i spillet som gjorde meg interessert. Lineage 2 har jeg vært innom også, fantastisk grafikk og stilige Charachters, men igjen ingenting som holder meg interessert! WoW er spillet for de som vil ha et spill med innhold og muligheten til å gjøre annet enn å hakke på monstre og plukke opp penger hele dagen. Jeg har ikke prøvd EQ2 så jeg kan ikke stille WoW opp mot dette, har hørt at det er en god del bedre og annerledes enn forgjengeren, men dette gjelder gameplay. Og det var ikke det jeg synes var kjipt med EQ...

Lenke til kommentar

WoW rokker, dermed basta. Har ikke testa EQ2, men warcraft verdenen er en jeg er godt kjent med og det vil bli spennende å se hva som skjer historie messig. (Gleder meg også sykt til å måte Ragnarok når jeg blir lvl 60)

 

Vil tro at wow blir et spill for de litt mindre vante mmorpg spillerne fordi det er mindre komplisert og tar kort tid å gå opp i lvl (første 7 lvls går på 1/2 til 1 1/2 time avhengig av rase og dyktighet).

 

Instance opplegget er jo også genialt og får meg til å tenke d2 med en gang. Men forrutsetter raid parties (5-40 spillere)

Lenke til kommentar
Det som trekker veldig mye ned i WoW er at en kan kun spille på lokalere servere dvs at folk fra europa kan kun spille på euro servere , amerikanere på US servere  og folk fra asia på asia servere.

Uansett hvor mye jeg prøver så klarer jeg ikke å se hvorfor dette er så grusomt. Bortsett fra at vi må vente litt før vi får det her i alle fall. Det finnes seriøst mer en bra nok med skikkelige folk i Europa, tettheten av hyggelige spillere er ikke høyere i US enn her. Den største "fordelen" jeg kan komme på ved å spille på US-server er at det muligens har litt større 1337-faktor. Ufattelig for meg, men sliter med å se noen annen grunn til at enkelte skal spille MMORPGs på amerikanske servere. WoW kommer til å få enorm spredning i alle kontinenter, så det kommer ikke til å bli mer liv på amerikanske servere enn her, slik det kanskje er i f.eks. DAoC. Det er ikke så grusomt at folk ikke får spilt i en guild med amerikanere, masse bra folk å spille sammen med uansett. God ping, fornuftige nedetider og synkronisert døgn in-game er jo også ting du bare kan glemme om du spiller US.

problemet mitt er at jeg er en del av en amerikansk klan som har spilt MMO's i snart over 4 år...utrolig kjipt hvis jeg blir "dumpa" på euro server... :cry::no:

Lenke til kommentar
chil skrev:

 

"åssen kan du si det? det har jo mye dårligere grafikk. Om det er bedre vet ingen enda. betaen sier ikke alt om det ferdige produktet"

For det første sier en beta relativt mye. For det andre har SoE en lang historie som ikke teller i deres favør. For det tredje er grafikk et relativt begrep. Grafikkmotoren i EQ2 kjører som en strikkmotor og er på ingen måte effektiv. Grafikk består av mye mer enn bare antall polygoner. Det er vel så mye snakk om design og artwork, og på disse punktene har WoW fått til så uendelig mye mer.

 

Der hvor WoW inneholder den ene episke lokasjonen etter den andre er designet på EQ2 i mye større grad statisk.

 

I bunn og grunn er det smak og behag som avgjør, men det er en total forenkling av virkeligheten når man lar seg lure av EQ2 større polygonantall og samtidig ikke evner å se på det grunnleggende designet som ligger bak. Landskapene i WoW er for meg mye mer realistiske og gir en helt annen innlevelse enn det EQ2 er i stand til. Du kan gjerne være uenig da dette er smak og behag, men det er totalt feil å si at grafikken i EQ2 er bedre enn WoW. Er kun et mye høyere antall polygoner, og dette betyr på ingen måte at grafikken automatisk er bedre.

Lenke til kommentar
chil skrev:

 

"åssen kan du si det? det har jo mye dårligere grafikk. Om det er bedre vet ingen enda. betaen sier ikke alt om det ferdige produktet"

For det første sier en beta relativt mye. For det andre har SoE en lang historie som ikke teller i deres favør. For det tredje er grafikk et relativt begrep. Grafikkmotoren i EQ2 kjører som en strikkmotor og er på ingen måte effektiv. Grafikk består av mye mer enn bare antall polygoner. Det er vel så mye snakk om design og artwork, og på disse punktene har WoW fått til så uendelig mye mer.

 

Der hvor WoW inneholder den ene episke lokasjonen etter den andre er designet på EQ2 i mye større grad statisk.

 

I bunn og grunn er det smak og behag som avgjør, men det er en total forenkling av virkeligheten når man lar seg lure av EQ2 større polygonantall og samtidig ikke evner å se på det grunnleggende designet som ligger bak. Landskapene i WoW er for meg mye mer realistiske og gir en helt annen innlevelse enn det EQ2 er i stand til. Du kan gjerne være uenig da dette er smak og behag, men det er totalt feil å si at grafikken i EQ2 er bedre enn WoW. Er kun et mye høyere antall polygoner, og dette betyr på ingen måte at grafikken automatisk er bedre.

Ser at dere som liker WoW bedre en EQ2 stadig hisser dere opp over EQ2 sin bedre grafikk, hvorfor?!

Å påstå at grafikken ikke er bdere i EQ2 er bullshit, det er bare å ta seg en titt det.

 

Men om man liker EQ2 grafikken bedre enn WoW er en annen ting, det blir mer smak og behag da WoW grafikken er helt annerledes, mer tegneserie aktig syntes jeg.. Men det er smak og behag!

 

EQ2 grafikken er nydelig, særlig på vann og natur! Å ta seg en svømmetur i elver og hav er en nytelse, til å med under vann er det vakkert!

Lenke til kommentar
Å påstå at grafikken ikke er bdere i EQ2 er bullshit, det er bare å ta seg en titt det.

Nja, det spørs hva du legger i "bedre grafikk". Det er ingen tvil om at den er langt mer teknisk avansert i EQ2, men det betyr ikke nødvendigvis det samme som at ting ser mer innbydende ut. Jeg vil påstå at WoW ligger flere hestehoder foran rent kunstnerisk.

 

Jeg vil påstå at god grafikk er grafikk som ser lekker ut, uansett hva som gjør den lekker. Hva en legger i "god grafikk" blir ganske subjektivt. WoW har repeterende textures, kantete hjul osv, men er det så farlig? Det klarer likevel å blåse meg bakover i stolen over hvor fantastisk ting ser ut. Gang etter gang. Alt er så utrolig "smooth". Det er brukt tid på massevis av detaljer i omgivelsene, og lyset er til tider veldig imponerende. Stå på en fjelltopp og se på solnedgangen, det er virkelig god stemning i det spillet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Til alle som påstår at WoW har barnslig grafikk osv, still dere spørsmålet om det er grafikken som teller i et RPG spill!

Hvis det var grafikken som var det viktige, så hadde det ikke vært så mange som hadde spilt D&D. Det atmosfæren, gameplayet og mulighetene som avgjør om et RPG spill er bra, ikke grafikken. :nei:

Lenke til kommentar
Det som trekker veldig mye ned i WoW er at en kan kun spille på lokalere servere dvs at folk fra europa kan kun spille på euro servere , amerikanere på US servere  og folk fra asia på asia servere.

Uansett hvor mye jeg prøver så klarer jeg ikke å se hvorfor dette er så grusomt. Bortsett fra at vi må vente litt før vi får det her i alle fall. Det finnes seriøst mer en bra nok med skikkelige folk i Europa, tettheten av hyggelige spillere er ikke høyere i US enn her. Den største "fordelen" jeg kan komme på ved å spille på US-server er at det muligens har litt større 1337-faktor. Ufattelig for meg, men sliter med å se noen annen grunn til at enkelte skal spille MMORPGs på amerikanske servere. WoW kommer til å få enorm spredning i alle kontinenter, så det kommer ikke til å bli mer liv på amerikanske servere enn her, slik det kanskje er i f.eks. DAoC. Det er ikke så grusomt at folk ikke får spilt i en guild med amerikanere, masse bra folk å spille sammen med uansett. God ping, fornuftige nedetider og synkronisert døgn in-game er jo også ting du bare kan glemme om du spiller US.

Og forresten, dette er feil! Blizzard legger opp til at alle kan spille med ALLE, uansett kontinent. Dette skal visstnok bli gjort etter alle releasene på hvert av kontinentene. De legger opp til at du selv kan velge realm(regner jeg med) over hele verden. Så uansett hvor du har venner, kan dere nå spille sammen. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har for tiden lagt SWG på hylla for EQ 2.

Det som fenger meg med spillet er questene, og måten det utfordrer deg hele veien.

Gruppesystemet, der det å være i ei god gruppe og jobbe sammen virkelig betyr alfa og omega for å få gjort harde quester og få god XP.

Kommer nok til å prøve WoW etterhvert, men koser meg fælt med EQ for tida. :yes:

Lenke til kommentar
uansett om en liker WoW, EvE eller andre.. det som er genialt med online spill er at du kan teste det i en måned, å betale en liten slant for det. Liker du det ikke, kan du teste noe annet.

 

Slepper å kjøpe spillet tiol 500 spenn å finne ut at det er dårlig etterpå.

WoW er ikke kommet ut ? Er det kun internett spill ?

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...