Gå til innhold

Everquest 2 Vs World of Warcraft


Anbefalte innlegg

uansett om en liker WoW, EvE eller andre.. det som er genialt med online spill er at du kan teste det i en måned, å betale en liten slant for det. Liker du det ikke, kan du teste noe annet.

 

Slepper å kjøpe spillet tiol 500 spenn å finne ut at det er dårlig etterpå.

WoW er ikke kommet ut ? Er det kun internett spill ?

Wow er ikke kommet ut i europa. kan kun spille over internett ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
uansett om en liker WoW, EvE eller andre.. det som er genialt med online spill er at du kan teste det i en måned, å betale en liten slant for det. Liker du det ikke, kan du teste noe annet.

 

Slepper å kjøpe spillet tiol 500 spenn å finne ut at det er dårlig etterpå.

WoW er ikke kommet ut ? Er det kun internett spill ?

Wow er ikke kommet ut i europa. kan kun spille over internett ja.

woot dude :):thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann.

 

Det har vært en stund siden jeg har sjekket forumet. Jeg har fått meg Eq2 (everquest2) så jeg har vært litt opptatt i det siste :thumbup:

Før jeg fikk meg Eq2 så prøvde jeg ut WoW open beta. Men jeg må ærlig si at jeg ikke likte det :mad: det er ingen tvil om at det kommer til og bli stort, men som de fleste har understreket så betyr ikke det at det kommer til og bli bra! Jeg kan ikke akkurat si at jeg likte graffikken, og så var det for lite racer og classer...

Jeg synes de bare prøver og tjene penger, fordi Warcraft gikk så bra, og derfor prøver dem og dra det enda lenger med MMORPG.

Etter min mening så ser det ut som om man spiller warcraft og de har bare zoomet ned :thumbdown:

 

Det som var bra med WoW var at det var veldig stort, og mange kamerater spillte/spiller det. Jeg likte ikke WoW som dere sikkert har funnet ut :D så jeg bestemmte meg for Eq2. på førsten var det en liten training som var ganske grei, vann grafikken er utrolig :w00t: men det er når man har gjort citizen queste det virkelig tar av! hvis du velger Freeport: (Evil) så er allt veldig stort, og ingen av computerne (NPC) er veldig hyggelige mot deg :D

Hvis man velger Quenos (Good) så har allt en skikkelig hyggelig atmosfære og alle er hyggelige mot deg :thumbup:

 

Man kan gå rund på Åpne sletter eller i en stor tykk skog full av trær og bjørner (hvis man er en liten gnom og møter disse store kraftige dyrene så kan dette bli litt av en opplevelse) :love: Eller hvis du har tid kan du F.eks: Gå ned i en STOR mørk hule men et party som du har blitt med, eller dannet. spillerne som spiller lever seg veldig inn i spiller (de fleste) noe som gjør spillet mye bedere :p

Men jeg tror man må like RPG spill for og virkelig like spillet, siden Spill tar tid! :whistle: så spillet er litt for de mer erfarene spillerne i RPG. Men det er å anbefale for dere som ikke har prøvd spillet, og alltid har hatt lyst til og spillet et Rpg spill.

 

Problemet med WoW er at det det er noen folk som har spillt litt for mye cs og lignende, og ikke lever seg inn i spillet og bare sitter der for og bli høyere lvl enn sine venner å sterkere sånn at han kan slå dem i duell. Da jeg testet ut Night elf på WoW og var på start stedet til Night elf. jeg var sikkert på lvl 4 eller 5 og så kommer det bort en annen spiller ca 20+, jeg sitter der og ser på han å hilser. Og det første han sier er: Piss off Noob :dontgetit: jeg sier ikke at alle er sånn, men det sitter noen unger der som spiller bare for lvl og for og bli bedere en sine venner :thumbdown:

 

Problemet med Eq2 er at det tar ganske mye tid :dribble: Og man burde ha en ganske god pc for og spille. (jeg anbefaler og skaffe seg 1G ram) men dette gjelder vel WoW også :thumbup:

 

Jeg er veeeldig fornøyd med kjøpe av Eq2 :thumbup:

Så min endelige mening er at Eq2 har gjort det igjen. Med og skape ett fantastisk spill, med 16 racer og med ett unikt class tree, og en flott spill opplevelse og mange muligheter. så det er ikke bare og gå rund og drepe. det er mange andre ting man kan gjøre på spillet, som Eq2 har klart fint.

 

Så for meg ble WoW litt for barnslig...

Men husk at dette bare er min mening :thumbup:

Lenke til kommentar

Nei, jeg synes ikke Everquest II er barnslig. Da jeg var med på closed beta på EQII var det ikke mye inntrykk av samarbeid rundt omkring. Folk spilte mest for seg selv, og det virket som en god del fjortisser spilte spillet. Grafikken var veldig flott, det skal de ha.

 

Da jeg var med på WoW open beta var saken helt annerledes. Der jobbet folk sammen i grupper, og jeg fikk ikke en eneste stygg kommentar. Hvorfor skulle jeg egentlig fått det? Grafikken synes jeg er mye mer stemningsfull enn EQII sin wannabe-realistisk-men-som-ikke-er-i-nærheten-engang-grafikk.

 

Selvsagt har begge spillene sine gode og dårlige sider, men WoW virker som har flere sterke sider enn EQII.

Lenke til kommentar

å skylde på spillerene for at man synes ett spill er bedre enn det andre blir litt feil, ettersom hvilke spillere man møter er helt vilkårlig. Det vil alltid være et visst antall drittsekker og slikt man møter.

 

 

Og selvsagt, i en BETA så vil folk være mye mer level fikserte enn i Final release, av den enkle grunn at folk vil utforske mest mulig raskest før serverene resettes...

Lenke til kommentar
Og selvsagt, i en BETA så vil folk være mye mer level fikserte enn i Final release, av den enkle grunn at folk vil utforske mest mulig raskest før serverene resettes...

Men forklar meg hvorfor dette var så mye mer graverende i EQII enn i WoW da :hmm:

ikke veit jeg. mer etablert brukerbase? (folk fra EQ1)? ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Det som jeg tror var hoved problemet mitt når jeg spillte WoW var vel de racene og classene man kunne være, det var liksom ingen som "passet" Grafikken blir man jo vandt til. Grunnen til at jeg kjøpte Eq2 var fordi selv så har jeg sikklet over Eq i lang tid :D

 

Og så er det også et problem med WoW synes jeg, og det er at "Alle" skal ha WoW, og da er jeg redd for at de fleste som får låne visa til moren eller faren sin kommer til og ha det. og det betyr at man får en aldersgruppe fra 12-20++ jeg sier ikke at unger som er 12 ikke får spille spillet for det finnes de som liker MMorpg spill og vil spille spillet fordi det er bra, og ikke bare fordi det er det spillet som har PvP. og jeg vet at PvP kan høres kult ut når man leser om det og lignende men det kan bli litt irriterende også. For og bli bra i PvP så må man jo ha lvl, og for og få det så må man gjøre quest eller ta mobs. og da er det irriterende at folk fra Horde/alliance kan komme og angripe deg når du driver og tar en mob som du har slitet med veldig lenge. og når du kommer til bake så har han sittet der og ventet på deg for og få ta deg igjen (spesiellt irriterende hvis han er mye høyere lvl en deg). Så dette er noe jeg vil at WoW må gjøre noe med, hvis de da ikke allerede har gjort det. (jeg har ikke spillt den nyeste betaen)

 

Men ja jeg håper at Eq2 kommer med PvP servere, sånn at man kan spille mot kameratene sine og ikke bare med dem mot mobs :p

 

Men selv så er jeg fortsatt fornøyd med Pve på Eq2, og selv så liker jeg og gå i grupper for og ta store kjemper og lignende, jeg elsker og sloss mot store ting som er mye større en det man selv er. Det er derfor jeg personlig liker Eq2 grafikken bedere fordi det gjør det mye mer ekte. Så valget falt naturlig på Eq2. Men som jeg sa tidligere så må man ha pc til grafikken! selv så spiller jeg på max :tease: men jeg har satt ned litt på skygge kvaliteten, for eller så ville det ha lagget i byene :cry:

 

Og atmosfæren er også glimrene synes nå jeg da! man kan stå og se på solen står opp i horrisånten. og himmelen forandre farge eller når det blir natt og regne plasker ned og lynet blinker, blir jeg mest fristet til og sette meg i den lokale taveren og slå av en prat med noen bekjente...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...